Ring DRIS de plågar honom?

Inaktiv
Ring DRIS de plågar honom?

Folk ... ska inte ha datorer.

Infact, jag tycker att folk ska sitta fastspända på en gräsplätt någonstans, långt bort från alla dyra saker som de sliter och slänger med utan att bry sig om dem.

Det borde vara standardkrav hos varje återförsäljare att köparen har tillräckligt med kunskap för att både bygga ihop hårdvaran och installera mjukvaran i datorn innan de får ta datorn utanför butiksdörren...

Vi måste skapa en instans som värnar om datorers rätt i samhället! Okej ... lite mycket kanske men allvarligt ... Jag avskyr datorinkompetenta människor ... inte när de ber om hjälp innan de lyckats radera hela hårddisken.
Men, när de trycker på varenda knapp bara för att det, i deras ögon ser bra ut, då borde de ...avlivas hela bunten!

"Tafsa inte på ja knappen när det står Vill du verkligen ta bort ..."

De plågar sina datorer ...och mitt hjärta blöder när jag ser deras misshandlade gamla burkar hamna på mitt köksbord för en helrenovering...

Förresten, innan ni lämnar den till mig ...Dammsug burken damn it !

Hur kommer det sig att en del människor köper en, i det här fallet dator, dyr pryl som de sedan misshandlar så till den grad att den håller, i bästa fall, garantitiden ut?

Om man inte kan någonting ska man inte peta är en gyllene regel som jag febrilt försöker lära våra bekanta.
De lyssnar sällan ...

Det brukar sluta så här:

En grannfamilj beklagade sig över att deras dator plötsligt var så seg och konstig.

- När scannade ni den sist?
- Va? Vadå nej, vi har bara haft den i två år jag vet inte vad du menar. Förresten har den tappat ljudet också och bilden flimrar?
- -Tappat ljudet?
- Ja ?
- Bara sådär ? (hade ljudkortet brunnit kanske?)
- Ja ? du vet när min man började titta på den så tog han bort lite saker och sen är datorn konstig.
- ?

Jag blir så trött ...
När det kommer upp en ruta som det står Vill du verkligen radera ... Varför i hela fridens namn läser inte folk det och hejdar sig?

Är det något magiskt med den där "ja"-knappen som jag inte har förstått?

Jag får hem datorn, scannar 64 adawares och 4 trojaner. Samt, tro det eller inte, men grannen har lyckats ta bort grafikkorts och ljudkortskomponenterna.

Inga brunna kort här inte, utan bara att installera om och datorn är redo för användning. Frun i huset bugar och bockar när jag ringer.
Hon frågar:
- Åh kan vi hämta den nu ?
- Ja, kanske.
- Kanske?
- Ja, okej, men bara om ni skriver på ett avtal om att sluta plåga datorn ? annars ringer jag till DRIS ...

#blogg


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem
Ring DRIS de plågar honom?

Hahaha. DRIS det var fyndigt fast du har rätt man ska ta väl hand om sin dator. Har också fått fixa andras datorer och vissa vet man fan inte vad dom har gjort med dom.

1
Skriv svar