Testat några demo´s

Medlem
Testat några demo´s

Ikväll tänkte jag att jag skulle testa 3 stycken demo´s från Xbox 360´s LIVE tjänst.
Först ut i mitt lilla labb var NHL 09.
Jag hade inte allt för höga förhoppningar om detta spelet och mycket riktigt bjöd det inte på mycket visuella nyheter. En röst sa till mig i början vad jag skulle sikta på, så jag fick lära mig kontrollerna ordentligt. Detta skulle man ju faktiskt haft i 08 demot också då alla mina vänner som testade det grät blod över styrningen. Innan man startar 09 utgåvan kan man faktiskt välja att aktivera NHL 94 kontrollerna istället (noobs). Däremot så tror jag inte att läget "be a pro" fanns på 08 utgåvan? Men iallafall så är det ett riktigt snyggt och roligt spel, precis som 08 utgåvan.

Sedan blev det NBA 09.
NBA 08 har jag bara hört kompisar snacka skit om så det var inget jag gav mig på att testa. 09 utgåvan börjar (precis som i FIFA spelen) att man får lattja med bollen hur man vill. Alltså springa runt i en basket-gymnastiksal och shoot some hoops. Detta tyckte jag personligen var det roligaste i spelet ett bra tag.
Sen så kom jag på att man även kunde lära sig att bli bra på matcherna.
Grymma finter, snygg grafik och relativt bra A.I gjorde att detta kan bli ett spel helt i min smak.

Lite basket skadad satte jag sedan tänderna i PURE.
Disney´s "overkliga" fyrhjulings spel.
Först lär man sig hur man gör i en tutorial, sen så kör man mot en massa galna förare utan hämningar. Påminde mig lite om PS3 spelet MotorStorm som jag spelat ett antal gånger hos min vän. Jag tyckte inte detta var särskilt kul och förstår inte att Disney har något med spelet att göra...förutom det ekonomiska såklart. Dock gjorde de klart för mig bakom kontrollen att detta inte går att göra i verkligheten. Det tyckte jag var så tråkigt så jag direkt gick in på webben och avbeställde mitt köp av en fyrhjuling från Biltema.

#blogg

1
Skriv svar