HD 4870 har fått ett datum!

Avstängd
HD 4870 har fått ett datum!

Den 8:e juli släpps kortet och då ska jag beställa datorn, så i mitten av månaden lär jag ha datorn ståendes på mitt rum. Äntligen har jag ett datum att blicka fram emot!

Källan har titeln: Radeon HD 4870 försenad igen, men är lite missvisande eftersom kortet sades bli försenat för ganska längesedan med tanke på hur nytt GDDR5 är.

#blogg

Medlem
HD 4870 har fått ett datum!

Missvisande är det då inte, det är ju faktiskt andra gången de skjutit upp den då de satt ett officiellt datum och flyttat fram två gånger nu. Egentligen skulle korten varit ute samtidigt som GT 280'n. Lite som att säga att läraren ska räkna med att eleven försover sig, han har ju sagt det innan.

Aja, lite mer ontopic: hoppas att 48xx serien blir en hit! AMD behöver det. Dessutom, det hintas om X2 åtta veckor efter 4870'n.

Avstängd

Jo, fråm början var det ju så, men det har varit känt ett tag att det skulle bli sent.

Jag läste lite om GTX 280, vilket verkade ovärt. Enligt Sweclockers är kortets största konkurrent 9800GX2 som är lika bra om inte bättre men till ett lägre pris.
Det verkar som att 2xx-serien verkar bli en besvikelse den också, vilket med all säkerhet borde gagna AMD/ATi.

1
Skriv svar