Mina top 5 -07

Medlem
Mina top 5 -07

Nu kände jag att det var dags att börja med bloggandet här på FZ. Tidigare har jag bloggat lite på gamereactor , men jag känner mig mer hemma här på FZ.
Jag är 14 år och älskar spel, film och annat roligt. På fritiden går jag i skolan, läser böcker, eller spelar.
Men nu vidare till bloggandet, jag tänkte börja min blogg med mina top 5 filmer och spel år 2007:

Axels top 5 spel 2007

1. Mass Effect
Det spel som jag såg fram mest emot det här året, och det levde helt klart upp till mina förväntningar. Hittills har jag bara kört en spelrunda, och då gjorde jag inte heller alla sidequests, utan fokuserade mest på main-storyn. Men vilket spel! Dialogen, valen, striderna, grafiken, ljudet, allt var på top!
Fast när jag tänker tillbaka kändes sido-uppdragen lite tråkiga och enformiga (de få jag gjorde), men med allt annat bra i spelet ser jag förbi det lilla minuset.

1. Call of Duty 4: Modern Warfare
Japps, det blev en delad första plats. CoD spelen har varit lite enformiga med sitt WW2 tjafs, men med 4an glänste det mer än någonsin. Det är egentligen inte så mycket som är nytt, förutom att spelet utspelar sig i nutid, vilket jag gillar. Det bästa med spelet (har inte klarat det än) är helt klart det starka och rörande introt. Jag var helt mållös efter, sådan känsla gör att man sugs in i storyn mer.
Multiplayer-delen är också riktigt bra, bättre än i de tidigare spelen. Men det måste vara för att jag gillar vapnena och miljön bättre. Underbart spel!

2. Orange Box
Half-Life 2 + Episode 1 + Episode 2, underbart
Portal: Mer än underbart
Team Fortress 2: Underbarast
Många tycker att Portal var det bästa i den apelsin-orange lådan, det har de mycket väl rätt i, men jag kan inte sluta le när jag spelar TF2 spelet med en sådan charm.

3. Bioshock
Vill inte avslöja något ur detta spel, förutom att det har en underbar story. Spela och njut!

4. God of War 2
GoW 1 var otroligt bra, jag aldrig att de skulle kunna göra spelet bättre, men på något fuffens sätt lyckades de. Storyn är bättre, Kratos är hårdare, våldet är mer, och vapnena är fler. Allt är bättre än i det första spelet. Otroligt är det också att PS2an lyckas klämma ut så mycket kraft nu i sina sista dagar.

Axels top 5 filmer 2007:

1. 300
Storyn må inte vara den bästa, men tillräckligt tillfredsställande. Striderna däremot, AHH! Det är omöjligt att inte rysa när man ser Leonajdas flyga med spjut i handen mot fienden. Effekterna är också riktigt tuffa. Men bäst är nog den ultimata repliken: "Madness? This is SPAARTHA!"

2. Ratatollie
Pixar är tillbaka igen, nu med en massa möss. Ratatollie är så grymt underbar att man bara smälter, humorn kanske inte är rolig hela filmen ut, men dialogerna, storyn och karaktärerna är helt underbara! Se filmen och njut!

3. Stardust
På pappret såg Stardust ut att bli en vanlig film alá Narnia. Men sen när man tvingades att se på filmen var den allt utom Narnia (lite kanske). Det jag älskar mest med filmen är att humorn är så välplacerad och inte förstör filmen (*host* Pirates *host*), allt annat är förstås också bra.

4. Die Hard 4
John McClane är tillbaka, bättre än någonsin, eller, lika bra som någonsin. Die Hard 4 är har en sådan grymt bra action, när filmen är slut är man helt mållös.
Lastbilar, helikoptrar och annat skoj flyger hejvilt nonstop, me like!

Nu kommer jag inte på någon film som skulle passa in på plats nummer 5, för att det är så många filmer som jag inte har sett, såsom American Gangster, Bee Movie, Mr. Brooks, mm.
Samma sak gäller spelen, främst Mario Galaxy, i och med att jag inte har någon Wii.

Hoppas ni som läste min blogg gillade den, kom gärna med kommentarer sen!

#blogg


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

1
Skriv svar