UFC 91: var ska man börja?

Skägg.
10 Chambers
UFC 91: var ska man börja?

Jag borde verkligen skriva ett mastodontinlägg. Nattens historiska drabbning förtjänar det. Jag borde skriva spaltmeter om hur UFC:s mest älskvärde och en av de bäste fighters sporten haft i natt ytterligare en gång ska försöka trotsa själva tiden. Randy Couture förtjänar det. Borde orera om hur jag följt UFC från och till sedan match ett, hur jag gång efter annan imponerats av The Natural, Captain America... hur han blev den förste att ta bältet i två olika viktklasser. Och tyvärr borde jag definitivt också spy galla på det administrativa kring organisationen UFC, allt snack under bord och utnyttjande av maktpositioner. Det som förvandlat Randy till ett år äldre fysiskt, men i värsta fall betydligt fler år äldre mentalt. Idrottsligt och mänskligt kommer Couture för evigt vara en inspiration för alla inom sporten och jag önskar av hela mitt hjärta att han vinner i natt. Tyvärr är problemet bara att skulle han, mot alla förmodan, göra det, har han två ytterligare matcher att gå, och om Brock Lesnar vinner sin reboundmatch, ytterligare en titelmatch mot South Dakota-besten.

Det här inlägget borde ha bilder i sig. Det borde stå om uppladdningen med dricka, god mat och kompisar. Skulle innehållit Randys och Brocks för- och nackdelar. Hur de gillar att fajtas... tidigare matcher. Men jag är trött och blev tyvärr av med TV4 Sport4 när vi grävde fiber i våras. Därför blir det här ett av de där inläggen när man är på väg att sova. Istället blir det att se matchen i efterhand, på ett eller annat sätt. Undrar egentligen när Sverige ska börja följa efter staterna med bra betaltjänster för tv och film på nätet. Fast det är ett annat inlägg.

Nu ska jag försöka sova. Suck.

#blogg


signatur
1
Skriv svar