Så här kan man också jobba.

Skägg.
10 Chambers
Så här kan man också jobba.

Sitter och plannar aprilnumret i sällskap av Spotify ( http://open.spotify.com/user/raging_ronin/playlist/54uXJ1Peqc... ) och en dubbel kaffe (ingen maskinmjölk här inte tack, jag deffar). Johannes hade en grymt värd idé till en Spel IRL (för er som inte sett dem, de är roliga. Köp tidningen.). Ja, vi bestämmer dödlina. Hannes är på MSN. Simpelt!
Trodde jag.
Såhär kan man också jobba. I alla fall försöka.

Thomas - hungrig. säger:
Tjupp. Eftersom jag vet att du inte gör nåt om man inte verkligen säger "Hörubüng! Aber Johannes, jetzt mubt du..." eller nåt, tänker jag den här gången säga: vi vill ha en *piiiiiiiip!* [redaktionell censur] När kan du ha den klar?
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
just tusan!
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
får börja fetplanera in den nu
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
sitter och kör left 4 dead atm
Thomas - hungrig. säger:
tja, om du vill, kan och hinner så.
Thomas - hungrig. säger:
aah. jo det är sweet. grymt värt, som kidsen säger nuförtiden.
Thomas - hungrig. säger:
så..? du svarade aldrig. som i: "ja för sjutton, jag vill! jag kan ha den klar om X vecka, X veckor, X whatever." typ.
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
måste hitta ett fett ställe att fota på först
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
när behöver ni ha den?
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
om en vecka?
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
en vecka säger vi då
Thomas - hungrig. säger:
mmm, men du tänker fel. iställer för att säga "jag behöver tre veckor" säger du inget om hur lång tid du tror det tar och jag vet inte hur mkt tid du behöver på dig. hittar du inget bra ställe kan vi ju ex. inte ha den om en vecka. har du flera förslag, ja en vecka blir bra. det är ju lite av en kohandel deadlines, men här styr du mest.
Thomas - hungrig. säger:
ska jag tolka tystnaden som "okej, en vecka" eller "jag svarar snart tjötmongo, jag skulle bara skita/dricka upp kaffet/fragga lite boomers först!!!"
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
tolka tystanden som att jag spelar left 4 dead
Thomas - hungrig. säger:
det var inget svar det HELLER. MONGO!
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
men mggaaaaaaah!
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
okej!, jag vet inte hur lång tid jag behöver då jag inte har hittat ett bra ställe än... men det går att ordna
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
men när är nästa lämning?
Thomas - hungrig. säger:
okej, men vi måste ju komma fram till något. säg när du kan till, punkt slut. nästa lämning är väl om tre veckor cirka, fast det är ju skönt att inte få alla sidor de sista tre dagarna. en sida spel irl är inget problem. jag ville mest ha svar på om och när. säg det och jag lovar lämna dig ifred sen. säg det inte och jag kommer terrorpoka dig kvällen igenom, moahahahaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
jag kommer att hinna om jag sätter fart
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
så ska vi säga två veckor, då har jag tid att kolla upp lite fler platser jag har spanat in
Thomas - hungrig. säger:
det blir bra det. måndag den... nionde då, va'?
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
surre burre
Audiolube & Terrorkatze>> säger:
spikat och så
Thomas - hungrig. säger:
fint!

Några smileys försvann och ni vet själva att man inte alltid är ett under av klarhet på MSN. Men ändå. Min tanke var att jag skulle få ett snabbare svar på MSN (WLM för petmostrar) än via mail och kunna skriva in deadline. Icke. Tack Johannes. Rak och rapp 24/7.
Fast okej, han gjorde ett fint retuschjobb på vårt kommande omslag. Infanteriii!!!

#blogg


signatur
1
Skriv svar