Spel och sånt...

Inaktiv
Spel och sånt...

Om någon har haft en titt i min spelsamling så kanske ni märker hur låga betygen är på många mina spel, de flesta ligger på 60% eller så. Egentligen så ger jag dem ett värde av vad jag tycker om spelen i dagsläget.

De flesta måste jag ge minus till för att de saknar återspelningsvärde. Förutom TA Kindoms som var så dåligt spel att jag var tvungen att ta reda på vad som var bra med spelet. "Det funkade...utan buggar...tror jag..."

Under 10? Spelet i fråga kan inte ens justifiera sin egen excistens och man borde kräva skadestånd för sveda och värk!
10-29 om spelet är tillräckligt bra för justifiera sin egen excistens men inte mer. Man ger upp direkt...
30-39 om spelets kvaliteé verkligen är smörja. Spelas knappt ut...
40-49 om spelet har dålig kvaliteé. Dessa spel är tråkiga att spela på första försöket...
50-59 om spelet har smaklös kvaliteé. Dessa spel är också bara kul en gång men är svaga titlar.
60-69 om spelet har godkänd kvaliteé. Det betyder att spelet är kul att spela "en gång".
70-79 om spelet har bra kvaliteé. Dessa spel kan vara kul att spela "ibland"
80-89 om spelet har utmärkt kvaliteé. Det betyder att man måste vara väldigt kräsen om man blir missnöjd.
90-99 om spelet har förstklassig kvaliteé. Det betyder att spelet är det bästa av det bästa och rekomenderas skarpt. Oftast spel man kan ha kul med "om och om igen" eller måste vara ett teknologiskt mästervärk!

Om jag någonsin ger ett spel 100% är spelet perfekt på alla sätt och vis. Om det är 100% för mig är det nog 120 för dig...

Inget värde? Har jag inte spelat tillräckligt eller kommer inte ihåg hur spelet var. Titta någon annan stans.

Dessutom är inte min lista lång. Jag hade omkring 50 spel till min gamla atari som jag inte kan lägga till...
Men jag är oldskool och min spellista borde egentligen kunna få någon på redaktionen att rådna. "Borde"

Det är verkligen något om en privatperson som jag skulle kunna komma upp i samma antal som dem på redaktionen, eftersom de får spel gratis som de får spela...

Måste verkligen ha en tyst minut för alla pengar mina föräldrar (och senare jag själv) har spenderat på mig. Känns nästan som igår när Jedi Knight: Dark Forces 2 kom ut och jag bar häpnade över den skitsnygga grafiken. Idag spelar jag crysis men blir inte ens en gnutta imponerad. Trots allt, jag var ju 12 år eller så...

Det är bra i alla fall att alla moderna spel har ett mastigt tutorial inbakat i spelet, "learn by doing" principen som jag brukade använda mig av var smärtsam...men den funkar.

#blogg


signatur

Lyssna på vad jag säjer. Jag vet vad jag snackar om. Bara checka min spelsamling.

1
Skriv svar