Jobbstart

Medlem
Jobbstart

Efter 18 dagars ledighet var jag tillbaka på jobbet i morse. Det började lite lätt med att vi satt några stycken i lunchrummet och stoppade en inbjudan i kuvert. Mjukstart, enkelt, stoppa i det vikta papperet, riv av skyddsremsan vik igen kuvertfliken. Jag lyckades klanta mig med en gång och rev av skyddsremsan, stoppade i papperet varpå papperet fastnade i fliken. Denna omvända manöver har nu fått namn efter mig. Annars var det en lugn dag som mest bestod i att räkna och bunta stora ark som sedan skall skäras till block.

Panik blev det däremot när jag upptäckte att internetbetalningen jag gjorde innan nyår inte gått igenom. Hyran var obetald. Jag var tvärsäker på att jag skrev ut kvitto men när jag kom hem upptäckte jag att jag skrivit ut kvitto på avvisade betalningar. Jag ringde banken och frågade hur i helsefyr man kan avvisningskvitton som ser ut precis som betalningskvitton. Blä!

Imorgon jobbar jag halvdag och då måste jag ringa och höra om Kinnarps har reservkablar till mitt skrivbord. Det är ett sådant där avancerat höj- och sänkbart ett som Ruffa helt lätt knipsade av med sina avbitartänder igår. Suck! Som tur är har det stannat i ett ganska okej läge i alla fall.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar