html? PHP? CSS? ETHSD? JAJANSA? LJSNA?

Medlem
html? PHP? CSS? ETHSD? JAJANSA? LJSNA?

Hej!

Idag har jag inte spenderat mycket tid framför laptopen efter skolan. Inte någon tid alls faktiskt, eftersom jag har börjat lära mig lite html och PHP.
Mitt mål är nämligen att få en förståelse om hur allting fungerar här i livet(läs:datorn). Och när jag sedan har tagit in några promille av informationen kring detta mystiska språk, så kommer jag antagligen att ge mig på C++.

Kommer ta tid....
Men jag tänkte höra om någon vänlig person som nu tittar förbi och läser min blogg, har något tips på böcker/hemsidor/dokument som ni själva hade användning för när ni lärde er detta.

Ultimate Street Fighter
Ser ut att vara ett bautaroligt spel med behaglig, icke ögonförstörande grafik.
Dead Rising 2
Ser helt O.K. ut. Jag testade att spela ettan för ett tag sedan, och det var väl rätt kul....i sisådär 1h...
F.E.A.R 2 Project Origin
Äntligen! Men jag stör mig lite på hudden, fast spelet verkar vara snyggt med mycket action.
Tom Clancy's HAWX
Kommer kanske införskaffas, trots att min joystick ligger begravd.
Det är faktiskt på tiden att lite flygspel lanseras, och inte bara shooters. Vad hände med Falcon, Sturmovic och combat flight simulator?
Har folk tappat intresset för att flyga? Det finns ju nästan inget roligare än att lira lite dogfight med polarna! Kan det kanske vara konsolerna som har lockat till sig joystickanvändarna?
Det är i alla fall kul och, för min del, lite oväntat att Ubisoft lanserar ett flygspel i Tom Clancy's namn. Jag har icke läst boken
Jag vet inte hur det är med er, men när jag hör Tom Clancy tänker jag genast på Splinter Cell, Ghost Recon och Rainbow

Ubisoft verkar ändå klara finanskrisen bra, och enligt mig så är deras spel oerhört revolutionerande och pampiga.
Go Ubisoft! Go!

Förresten, igår kväll gjorde jag en liten BF:H tribute filmsnutt i AE, ska se om jag kan länka upp den för er. (Ska först läsa lite upphovsrättsregler)

#blogg

1
Skriv svar