FM 09 förstör mitt liv

Inaktiv
FM 09 förstör mitt liv

FM 09 har vänt upp och ner på mitt liv. Jag har konstant spelat det sedan det släpptes och jag verkar bli mer och mer beroende av det ju mer jag spelar. Det är väl lite som när jag hade min WOW period och man satt uppe hela nätterna och drack redbull och lirade med polarna. Men då var man i alla fall social det är jag ju inte nu. Nu är det bara jag och mina spelare i laget och de finns ju inte på riktigt!!!

Jag gillar verkligen allt med FM. Gillar skarpt den nya matchfunktionen där assisterande tränaren säger till vad som behövs förbättras och det märks när man gör förändringarna också! Men det är ju trots allt inte det som gör att jag sitter där timme ut och timme in och försöker ta mitt amatör lag från lägsta till högsta ligan. Eller försöka vinna ett slutspel med Sverige. Det som jag tycker är allra roligast är att leta talanger, har gjort det i dagar sammanlagt. Det finns en tjusning med det som är rolig. När man har spelat ca 20 år så finns inga av de riktiga spelarna kvar och då får man verkligen leta, inget spel blir sig likt och antagligen är det en av de största orsakerna att man gillar ett spel som aldrig tar slut. Det är lite av en magi runt spelet som inte går att ta på men jag kommer garanterat att spendera många timmar av mitt liv framför de kommande FM spelen. Dock skulle det vara bra med en riktig konkurrent till FM då jag anser att FIFA Manager inte alls är i närheten av FMs nivå och det finns en tendens att när man blir överlägsen så slappnar man av och är inte lika sugen på att utveckla spelet då man vet att det säljer men hoppas verkligen inte att det händer. Nä nu ska jag tillbaka och lira lite med mitt QPR som ska vara med och slås om liga titeln denna säsongen.

Ha det bra Harald

#blogg

1
Skriv svar