Spel på lektionerna?

Medlem
Spel på lektionerna?

Nu är jag tillbaka på fötterna igen efter alla kursstarter på universitetet, ibland är det tufft och det kan jag säga att Mario and Luigi Bowser's inside Story också va. Inte lika tufft som universitetskurserna men kämpa får de nog ändå. Näst på tur står deckaren Professor Layton och väntar med att lösa gåtan med Pandora's box. Älskar de spelen, tydligen har en film med Professor Layton nyligen haft premiär i Japan. Väntar med spänning på att få se den! Min japanska är inte tillräckligt bra än för att se den utan sub, men att försöka skadar ju inte.

Jag har funderat på det här med Professor Layton om det inte skulle passa bra som läromedel i skolan. Kombinera nytta med nöje. Tänk er att få spela spel under lektionstid! Varje barns dröm! (och vuxen) Vet inte riktigt vilken lektion det skulle falla under, logik är inte riktigt ett ämne som finns i grundskolan eller på gymnasiet.
Logik på universitetet skulle kunna ha det som kursmaterial däremot. Lärarna ger eleverna en beskrivning och nummer på de pussel de ska ha klarat av inom en viss tid, eleverna skriver ner förklaringar på hur de löst problemen och ds:et lämnas in för kontroll. Jag skulle då inte tacka nej till en sån kurs inte!

Eller vad säger ni?

#blogg

1
Skriv svar