Mina 10 favoritspel

Medlem
Mina 10 favoritspel

Satte ihop den här listan över mina favoritspel genom tiderna i söndags. Har tittat på den några gånger och är rätt nöjd med mina val.

1. Spy Hunter, Commodore 64
Det första spelet jag laddade in via min bandstation till C64:an. Hade spenderat på tok för mycket pengar på det på Lisebergs spelhall innan. Jäkligt kul spel, men jag fixade aldrig den där snabba agentbilen när den dök upp.

2. Mario Kart, Super Nintendo
Mario Kart är konstant kul. Det var som bäst på SNes, men inte alls dumt på DS och nu senast på Wii. Battle är ett lysande inslag när man är flera och att få en jävla säl i ansiktet är aldrig bra...

3. EA Hockey, Sega Mega Drive
Alltid kul att spela mot kompisar och även om de efterföjande spelen är fan så mycket bättre har jag aldrig haft lika kul som med det här när det spelades i Eskilstuna.

4. Resident Evil, Sony Playstation
Blev helt förbluffad över hur spännande, ibland skrämmande, ett spel kunde vara. Startade till och med ett forum med min bästa kompis om spelet och det stod sedan för 96% av trafiken till högskolans server. De undrade om vi hade porr på hans hemsida och blev lite förvånade när vi sa att det var ett forum för ett tv-spel som drog all trafik.

5. Grand Theft Auto, diverse konsoler
Från det blev 3D har det här varit en favorit. Alla spelen är bra och även om det börjar bli mycket mer av samma över spelet är det fortfarande kul. Nu senast hängde jag med Gay Tony.

6. Syphon Filter, Sony Playstation, Sony PSP
Ett av de mest underskattade spelen som finns. SF är ett lite mer lättsamt MGS och i alla fall jag kan leva utan alla dessa samtal mellan Snake och hans kollegor. Bara en sådan sak att man kan skjuta två personer i huvudet med samma kula i SF visar ju klassen. Missar man går för övrigt larmet. Bra skit det här!

7. World Championship Wrestling, Commodore 64
Satan i gatan vad det var bra när jag fick det. Den här gången på min 1541 diskettstation. Hade fruktansvärt kul med det här och att jag kunde allt om wrestling på den tiden gjorde inte saken sämre.

8. TOCA Race Driver, Xbox
Att spela online mot andra är ungefär hur kul som helst. Fransmän och tyskar vill bara spela mot andra landsmän för de är inskräkta äckel, engelsmännen kastar ur alla som kör lite hårdare (dock enligt sportens regler) för de är fjollor. Men hittar man lite jänkare och australiensare då blir det riktigt riktigt jävla förbannat kul.

9. Neverwinter Nights, PC
Jag vet, ett datorspel. Men det var det jag hade och spelade det från början till slut. Blev Gunner the Othbreaker för att jag gick in i fel hus, men överlag gick allt som det ska.

10. Desperados - Wanted Dead or Alive, PC
Ja, jag är lika förvånad över ett till PC-spel, men att kontrollera de här västernkaraktärerna var en mycket angenäm upplevelse.

Ser fram emot
- Lead and Gold - Gangs of the Wild West
- Dead Rising 2
- Natal
- Grid 2

#blogg


signatur
Medlem
Mina 10 favoritspel

Ah desperados.. Hade nästan glömt det spelet. Sjukt underskattat.

1
Skriv svar