Tac Nuke MW2 noob guide

Medlem
Tac Nuke MW2 noob guide

Tänkte knåpa ihop en guide till hur man lättast skrapar ihop dem där 25 killsen och nukar skiten ur dem andra.

Guiden är kanske lite camping inriktad men det här är som sagt ett sätt att få din första nuke, skills kan du skaffa senare :D.

Om vi börjar med klassen så brukar jag köra Vapen: Scar-H med silencer, M9 med FMJ (FMJ meningslöst typ), semtex och flash.
Perks: Scavenger Pro, Stopping Power Pro, Steady Aim Pro.
Killstreaks: Harrier, Chopper Gunner, Tac Nuke.

Om jag ska förklara allt så tar jag och börjar med att säga att din framgång beror mest av allt på banan, du vill ha en bana med få alternativt tunna byggnader. Favela, Afghan, Derail, Estate, Quarry, Rundown, Scrapyard och Wasteland är de som kan fungera. Vi återkommer till varför senare.

Om vi börjar med vapnen så gäller det att framförallt ha ett vapen man är bra på, helst skall det vara en Assault rifle då dessa har en bättre räckvidd än sub-machine guns men samtidigt en bättre rate of fire än LWM's, det är det bästa av båda världarna anser jag. Sen finns det inom Assault rifles en hel del val, Scar-H är det vapen jag föredrar, mest pga dess accuracy/firerate, dvs den duger både till närstrid och långskytte. M-16 och M4 känns för inriktade på långskytte men detta är en smaksak som sagt. Eftersom Scar-H dessutom har ett väldigt tydligt standardsikte slipper vi slösa tillbehörs-platsen med RDS eller holographic sights, nej istället sätter vi på en ljuddämpare vilket kan komma mycket väl till hands om fienden är uppmärksam på radarn. Andravapen är ganska fritt, jag brukar genererellt gilla vapen med hög eldgivningshastiget (fire rate) samt en hyffsad range, detta stryker shotguns men M9 och M93 är bra val, men snälla snälla välj inte G18!

Equipment vill man gärna skall vara offensivt och dödligt, vilket gör valet ganska smalt, granat eller semtex, jag föredrar semtex då den känns lättare att sikta med, men valet är öppet. Flash granaterna använder du mest för att göra ett testkast med innan du slänger den riktiga granaten. Men jag föredrar flash då stun inte hjälper mycket om dina fiender redan har siktet inställt.

Perks då, ja scavenger för att du inte ska få slut på ammo, stopping power för att vara så dödlig som möjligt och steady aim för trånga situationer. den viktigaste av dessa tre är scavenger de andra kan kompenseras med skill, men inte scavenger!!!

Killstreaks beskrivs nedan mer ingående men de byten du kan göra är chopper gunner mot AC-130 samt Harrier mot Attack Helicopter. kom ihåg att du inte kan använda den automatiska kulsprutan då den kommer från en "crate" och saker från crates ger inte kills till killstreak, de räknas helt enkelt inte!

Metoden är ganska simpel, och början är det svåraste. Det gäller i början att få en killstreak på 7 för att få Harriern, jag brukar ha mest framgång i början på en match då fienden är relativt samlad. Börja med att flankera (gå runt) och spara på granaten så länge som möjligt. Kör väldigt offensivt tills du har ungefär 4 kills, onödigt samt tidskrävande att spela säkert hela vägen. När du väl samlat ihop fyra kills ska du se till att hålla dig till kanten av banan för att undvika att bli dödad bakifrån, samt se till att ha fiendens spawn-zon framför dig. Nu är det bara att vänta på att få de där tre sista killsen, har du sparat granaten är detta ett lättare jobb, håll koll på radarn och om du misstänker något skrymsle är det bara att testa med flash för att sedan fullfölja med granat/semtex.

Så! nu har du fixat sju kills nu är det tur som gäller framöver, sätt ut harriern strategiskt i mitten av kartan om inte någon har UAV så att du vet vart fienden är. Nu är det bara att hoppas på att harriern fixar 4 kills, sitt säkert medan du väntar, lyckas den inte måste du fixa dem själv.

Nu när du väl har 11 är det upp till vilken bana du kör. Kör du en av de banorna jag nämnt ovan är detta lätt. Göm dig ordentligt och ta helt enkelt dem sista 14 med chopper gunner, det är inte så svårt som det kanske låter. Speciellt inte på banor utan ordentligt skydd. Det du får hoppas på är att helikoptern är oskadd så pass länge att du skrapar ihop 14 kills, när du gjort det har du 25 kills i rad och det är bara att njuta.

#blogg

1
Skriv svar