Sista passet innan Midnattsloppet

Flakmonkey
Sista passet innan Midnattsloppet

På lördag är det dags för Midnattsloppet vilket jag verkligen ser fram emot.Tror visserligen inte att jag kommer kunna springa så fort eftersom jag står i startled 3 som ska klara av loppet på 51-55 minuter. När jag anmälde mig så hade jag ju ingen aning om hur bra jag var och tog det som lät mest rimligt, men nu skulle jag ju utan några större problem klara det under 50 minuter så nu lär jag får tränga mig fram mellan löpare som överskattar sin förmåga och personer som är där för jippots skull och har klätt ut sig till diverse saker. Inget fel med att göra det och jag får helt enkelt se det som en rolig grej än ett lopp där jag ska springa fort.

Hursom så sprang jag precis mitt sista "träningspass" innan loppet nu på lunchen och eftersom jag har hört att man ska ta det lite lugnt dagarna innan så blev det inte en mil den här gången utan 6 kilometer. Dock så vill jag såklart testa mig själv lite ändå så jag pinnade på i ett högre tempo än vad jag är van vid och det gick helt okej måste jag säga. 4 minuter och 25 sekunder per kilometer måste jag ju vara nöjd med med tanke på att jag började springa ordentligt i februari någon gång och då bara på löpband. Så nu har jag ju fått ett tydligt mål inför nästa års säsong, att komma ner på 4 minuter per kilometer, då kan man ju nästan kalla sig för duktig tycker jag

<iframe width="425" height="345" src="http://runkeeper.com/activityMap/8ls2q"></iframe>

#blogg

1
Skriv svar