Spanarna på P1 - jag samlar vuxenpoäng

Flakmonkey
Spanarna på P1 - jag samlar vuxenpoäng

Sitter just nu på ett tåg på Östra Station som om en handfull minuter ska börja ta mig längs med Roslagsbanan mot mitt föräldrahem i Täby. Som alltid när man åker kommunalt så är det ett tillfälle att fördriva lite tid vilket jag på senare tid har gjort genom att läsa en mängd böcker. Igår blev jag emellertid klar med min senast köpta bok Pause / Play vilket lämnat mig utan något att läsa. Det skulle kunna vara lite irriterande men nu har det visat sig att vara en så kallad blessing in disguise eftersom det har gjort att jag återupptäckt radioprogrammet Spanarna.

Jag skrev återupptäckt, men det är kanske en sanning med viss modifikation. Visst har jag lyssnat på det här klassiska programmet när tre människor ledda av Ingvar Storm berättar om sina spaningar där de reflekterar över nya och kommande trender i världen, men jag har knappast följt det. Det kommer jag nog ändra på nu eftersom jag upptäckt att man kan lyssna på avsnitt så långt tillbaka som sommar 2006 på Sveriges Radios app till Android. Hur bra som helst är det och det kommer vara perfekt komplement när jag bara får ta långpromenader efter min operation.

Och jag kan verkligen rekommendera alla att lyssna på det här programmet. Radio må vara en mediaform som inte är den allra hetaste, men det har en charm och i många fall även en kvalitet som är svår att överträffa. Om du nu inte är rädd för att samla på dig lite vuxenpoäng det vill säga

#blogg

1
Skriv svar