Minecraft!

Medlem
Minecraft!

[ia=757429; medium]

Idag har jag spelat Minecraft nästan hela dagen eftersom det är ett annat spel jag inte hade kört än. Vet inte riktigt varför jag aldrig spelat det förut. Annat jag gjorde idag var att småäta upp hela kontoret, avgöra en tävling och slå in priserna i vadderade kuvert.

Först fick jag kolla på en tutorial på hur man överlevde första natten ( [http://http://www.youtube.com/watch?v=0VWnQHS-ffs] ) innan jag började spela. Det gjorde väl situationen något mindre av ett clusterfuck, men fyfan vad allt gick åt helvete i början alltså. Den första timmen var ju typ den hemskaste jag varit med om. Första gången jag såg ett skeleton som började kasta några jävla fula pilar på mig så hoppade jag upp i stolen och typ grät blod. Och creepers också, fyfan.

Dock började det gå bättre och bättre när jag hittade äpplen, kycklingar att slakta, ägg m.m och lärde mig hur man gömde sig bra. Det gick ännu bättre när jag hittade kol (tog mig fem gånger att förlora innan jag lyckades med det) och kunde bygga facklor. Då grävde jag mig en liten mysig grotta och la lite facklor utanför. Just nu har jag lyckats skaffa lite shelter, men annars är väl inte min lilla grotta så 1337 än så länge.

Minecraft verkar som ett roligt spel så länge man inte är nybörjare helt enkelt. Nu när det är möjligt att spela så har det blivit mycket mer spännande. Jag har inte överdrivet mycket erfarenhet just nu, men jag skriver mer troligtvis mer imorgon.

#blogg

Minecraft!

Yes! en till sållar sig till den enda rätta övertygelsen, Minecraft är ett av de bästa spelen någonsin!

bäst av allt, det låter mig leka och sätta målen. Spela på!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ett bra tips


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Många timmar som har försvunnit ned i raviner, gruvschakt och utforskande av tunnlar.

(Btw är det fler än jag som tycker det är en slags svart humor att döda en gris och sedan ta kotletten man får av den och slå ihjäl nästa? Jag finner det lite roligt i alla fall... )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar