Recension – Prey

Medlem
Skrivet av takaii:

Jaja du säger det du. Men jag håller inte med, visst kan man ha åsikter om saker. Du kan även tro att en maträtt är äcklig för att du tycker den ser äcklig ut. Men du vet inte hur den smakar om du inte äter den med Aja breath of the wild är inte ett överlevnads spel i zelda skin. Om du frågar nintendo själva så är breath of the wild vad de alltid hade viljat zelda ska vara men tekniken har inte funnits tidigare Kollade på dokumentären när de skapade spelet

Det är väl självklart att om man frågar nintendo så säger de att breath of the wild är det de alltid velat göra. De kommer inte säga nä de här var bara något nån kom på under kafferasten. Survival spel har vi sett länge. Bara för att nintendo gör klena konsoler med skyhöga prislappar så betyder det inte att det inte har gått att göra. Om detta nu inte är ett survival spel så är har det ändå gått att göra länge. Btw tyckte jag om nintendo när jag var 5. Inte nu!

Medlem

@Jokobib_Bob:

Du sa
"Bara för att nintendo gör klena konsoler med skyhöga prislappar så betyder det inte att det inte har gått att göra"
- Det är kännt den inte är billig men varje person har rätt att avgöra prislappen är prisvärd eller inte. Själv tycker jag det var ett perfekt köp men du har rätt till din åsikt förutom. Själv tycker jag det är svårt jämföra pris mot andra konsoler då den är portabel, jämför du med ipad så ä den billig. Etc. Men du har inte fel. Inte jag heller.

Du sa
"Om detta nu inte är ett survival spel så är har det ändå gått att göra länge. "

-Jag har inte sagt det inte är ett survival spel. Jag sa att det inte är ett survival spel i zelda skin. Inte att det inte är ett survival spel. Det är ett nytt spel arbetat från grunden med story från zelda serien och allting är byggt kring zelda.

Du sa
"Btw tyckte jag om nintendo när jag var 5. Inte nu"
-Vad är din poäng?

NuZ
Testpilot

Men för tusan ge er xD
Jag får notiser från den här tråden hela tiden.

Ja Zelda är ett bra spel men vapen går sönder för man tittar på dem och man måste laga olika rätter. Nästan ett "survival lite" jag ger det 3 av 5 när jag är Zelda tok o har tatueringar, kläder, kuddar you name it i Zelda väg. Link to the past och 64 var episkt punkt, Botw är mhää!

Nintendo får man väl gilla fast man är 35?!

Ja Nintendo är som Apple, överpris!

Så sluta bråka nu


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@D01tY: Förlåt om du fick notiser från denna tråd. Fick bara lite feeling att diskutera. Min poäng var att jag hatar nintendo och att jag tyckte om det när jag var 5.

Medlem

Så var det 5 eller 7? Nu får du bestämma dig!

Skämt å sido slutar jag följa denna tråden med, för mycket småbarnsgnabb.

Medlem

@Dudinkalv: När skrev jag 5? Shgf

Avstängd

Jag läste en novell med liknande rymdvarelser som mimicksen i spelet. I novellen förvandlar sig rymdvarelserna, precis som i spelet, till saker och i ting. En av karaktärerna tar upp en handduk och ska torka sig efter att ha duschat men handduken visar sig vara en rymdvarelse. Novellen har en överraskning i slutet. Jag tror jag läste den ur sci fi antologi serien av Sam J. Lundwall som heter Det Hände i Morgon. Jag skulle vilja läsa om den men kommer inte i håg vad novellen heter. Någon som vet?

Medlem

@xtrem11:

Kolla med SF bokhandeln, via deras Facebook. Dom brukar hjälpa till med att söka rätt på böcker! 👍


signatur

Niet.

Avstängd

@Theade: Tack för rådet. Jag ska nog läsa hela serien, någonting som jag alltid velat göra. Men inget snack om saken att den novellen har inspirerat Prey. Jag tror, om minnet inte sviker mig, så säger man även i novellen att inte ens en av de får ta sig till jorden. Någonting som man hör Morgan och en annan karaktär i spelet säga.

För övrig så hade slutet från novellen varit ett bättre slut för spelet.

Medlem

@Jokobib_Bob: Inlägget längst upp på sidan 3, samt inlägget rakt ovanför mitt du ställde frågan om. Alltså på 2 separata ställen t.o.m.

Medlem

@Dudinkalv: Ja 5 men 7 då? När skrev jag det. Det tror jag minsann inte jag skrivit.

Medlem

@xtrem11: Fick du reda på vad novellen hette?

Avstängd

@DJMar: Koloni av Philip K. Dick! Åtminstone varelserna är likadana.

NuZ
Testpilot
Skrivet av NuZ:

@WarpGuN: ok tack då lär de bli ett köp

Och så spelade jag igenom det igen med Game pass, dock en annan väg och slut. Sjukt bra spel fortfarande. Håller inte med om fiendedesignen, Unik och passar settingen.

System shock och Bioshock hyllning detta


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av NuZ:

Och så spelade jag igenom det igen med Game pass, dock en annan väg och slut. Sjukt bra spel fortfarande. Håller inte med om fiendedesignen, Unik och passar settingen.

System shock och Bioshock hyllning detta

Jag hade glömt bort att jag recenserat detta. Lustigt nog funderade jag senast igår på om jag inte skulle spela om Prey. Det ska uppdateras till 60fps på Xbox Series X, så jag kanske testar konsolversionen bara för det.

Bra spel, ju.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag hade glömt bort att jag recenserat detta. Lustigt nog funderade jag senast igår på om jag inte skulle spela om Prey. Det ska uppdateras till 60fps på Xbox Series X, så jag kanske testar konsolversionen bara för det.

Bra spel, ju.

Just do it Ja det kom idag såg jag. Hur nice som helst.

”All human/good ending” slutet är så värt det. Så sjukt svårt spelet bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Oj! Hur kan jag helt missat detta lir? Min genre! Blir ett köp! Även det gamla prey verkar ju också lovande, (tipsar om bra recension på fz). Men först prey före prey :).

Medlem

Får se om jag orkar med spelet, verkar vara lite väl svårt för mig.
Men introt och musiken är bland det bästa jag sett/hört, så skön låt
https://www.youtube.com/watch?v=axWuASJiJTs

Jag har börjat fatta bättre hur jag ska spela det, så roligare nu.

Medlem

Jag fick ge upp till slut, då det var för svårt. Men jag närmade mig slutet så jag har sett det mesta. Jag tycker det är ett av de bästa jag spelat på många år. Roligt att spela trots att det är svårt och jag älskar atmosfären.

123
Skriv svar