Snart dags för ännu ett val

Inaktiv
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Lusen:

Jag skojade
Det var inte seriöst, men det som hände i Irland får ju en att undra om det här verkligen var demokratiskt

Vilket kul skämt...

Irland...ja, alltså...
Hmm

Folket röstade. Ja-sidan vann. Jag vet inte, missar jag något i definitionen av demokrati när folket får välja?

Ja, skämtet var dåligt...

Ja, Irland har väl röstat två eller tre gånger om Lissabon fördraget?
Eller?

Medlem
Skrivet av Lusen:

Ja, Irland har väl röstat två eller tre gånger om Lissabon fördraget?
Eller?

Vad jag kan komma på har de röstat två gånger. Men det genomfördes ändringar efter att det blev nej första gången, så det var inte riktigt samma sak de röstade om andra gången.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Lusen:

Ja, Irland har väl röstat två eller tre gånger om Lissabon fördraget?
Eller?

Vad jag kan komma på har de röstat två gånger. Men det genomfördes ändringar efter att det blev nej första gången, så det var inte riktigt samma sak de röstade om andra gången.

Jag tycker fortfarande det var odemokratiskt eftersom det fortfarande var lissabonfördraget dom röstade om.

Inaktiv

Intressant att se att det blåa blocket har förlorat stöd här som det ser ut, till stöd för PP, om jag inte mins fel så var det blåa blocket dominerande på forumet förra valet...

Visserligen har det bara gått några dagar, men intressant ändå

Medlem

Jag hoppas att De blå blocket vinner.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag hoppas att De blå blocket vinner.

"kille som bor i Djursholm"

Jag tror ingen av oss är förvånade, men bra att du håller igång stereotyperna.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Jag tycker fortfarande det var odemokratiskt eftersom det fortfarande var lissabonfördraget dom röstade om.

Men det var ju ändrat, så det var inte samma sak de röstade om. De fick ju igenom ändringar på frågor som gjorde att de första gången svarade nej.

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Lusen:

Ja, Irland har väl röstat två eller tre gånger om Lissabon fördraget?
Eller?

Vad jag kan komma på har de röstat två gånger. Men det genomfördes ändringar efter att det blev nej första gången, så det var inte riktigt samma sak de röstade om andra gången.

Jag tycker fortfarande det var odemokratiskt eftersom det fortfarande var lissabonfördraget dom röstade om.

Dom kunde ha dragit igenom det ändå, men dom lät folket rösta, det är väl mer än vad man kan säga om vad sverige låter sitt folk göra (angående FRA och ipred bl.a...)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha, så många på piratpartiet. Sinnes.

Tänk att vara så inskränkt att man bara bryr sig om en enda fråga.

Medlem

Vid närmare eftertanke: Nej, jag kan inte ens tänka mig hur det går till att vara så inskränkt.

Medlem

Vilken tur då att PP tar upp mer än en fråga.

Medlem

Okej, det är riktigt. De tar upp 3-4 frågor som alla ligger inom samma område. Sjukt fel av mig.

I övrigt läser man på Piratpartiets hemsida:

För att kunna enas som rörelse tar vi inte ställning i andra politiska frågor som inte har samband med de principer vi här deklarerat. Vi förenar oss kring värnet om rätten till ett privatliv och kritiken av upphovsrätt och patent.

Medlem

Piratpartiet satsar ju dock inte på att vinna majoritetsregering.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MacNille:

Jag hoppas att De blå blocket vinner.

"kille som bor i Djursholm"

Jag tror ingen av oss är förvånade, men bra att du håller igång stereotyperna.

Jag är född i västerås och bodde där till jag var 14.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av blajban:

Okej, det är riktigt. De tar upp 3-4 frågor som alla ligger inom samma område. Sjukt fel av mig.

I övrigt läser man på Piratpartiets hemsida:

För att kunna enas som rörelse tar vi inte ställning i andra politiska frågor som inte har samband med de principer vi här deklarerat. Vi förenar oss kring värnet om rätten till ett privatliv och kritiken av upphovsrätt och patent.

Ja, för det är bättre att rösta på ett parti som gör praktist taget allt fel men dom gör det i alla frågor iallfall..


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MacNille:

Jag hoppas att De blå blocket vinner.

"kille som bor i Djursholm"

Jag tror ingen av oss är förvånade, men bra att du håller igång stereotyperna.

suck, bra att du håller igång ignoransen...

Medlem

Jag röstar för Skrivihoppartiet.

Eller varför inte ND? Det är ju där alla upplysta människor, med högre utbildning och stor erfarenhet om nationalekonomi, samhällspolitik och statsvetenskap finns.
Edit: Samt tar tillvara på de demokratiska rättigheterna bäst.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MacNille:

Jag hoppas att De blå blocket vinner.

"kille som bor i Djursholm"

Jag tror ingen av oss är förvånade, men bra att du håller igång stereotyperna.

Jag är född i västerås och bodde där till jag var 14.

Har ni\du råd att flytta dit så tror jag inte ni har ätit brödkanter i Västerås direkt.

Medlem
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MacNille:

Jag hoppas att De blå blocket vinner.

"kille som bor i Djursholm"

Jag tror ingen av oss är förvånade, men bra att du håller igång stereotyperna.

suck, bra att du håller igång ignoransen...

*facepalm* Så det är bara en ren tillfällighet menar du? Nä men vi kan ju bortse från t ex statisk från området och vilken socialklass som bosätter sig där, bara för att vi ska basera våra åsikter på absolut ingenting.

Medlem
Skrivet av blajban:

Haha, så många på piratpartiet. Sinnes.

Tänk att vara så inskränkt att man bara bryr sig om en enda fråga.

Tänk att vara så inskränkt och inte ha en aning om vad man pratar om men ändå känner sig tvungen att göra det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MacNille:

Jag hoppas att De blå blocket vinner.

"kille som bor i Djursholm"

Jag tror ingen av oss är förvånade, men bra att du håller igång stereotyperna.

suck, bra att du håller igång ignoransen...

*facepalm* Så det är bara en ren tillfällighet menar du? Nä men vi kan ju bortse från t ex statisk från området och vilken socialklass som bosätter sig där, bara för att vi ska basera våra åsikter på absolut ingenting.

Jag säger inte att den är en ren tillfällighet. Jag säger att varken du eller jag kan veta om denne McNille tänker rösta på de blåa enbart p.g.a. att han bor i Djursholm.

Men förstår att du blir lite inskränkt då du hela tiden tycks hålla handen för ansiktet.

12
Skriv svar