Blizzard hintar om remasters av Diablo 2 och Warcraft 3

Robot
Blizzard hintar om remasters av Diablo 2 och Warcraft 3

"Starcraft, Warcraft 3, Diablo 2 … we're restoring them to glory".

#blizzard-entertainment, #diablo-2, #warcraft-3


Medlem

YES! JA! JIPPI! Ge mig! Ge mig! Vill ha dessa två mer än Starcraft remastern! Och glöm för bövelen inte The Frozen Throne expansionen också! Sen Lord of Destruction!

HYPEEEE!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Meningslöst, bättre göra ett Warcraft IV istället.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hype! Förlorade tonåren till diablo 2! Vore mäktigt att spela en remaster på det!

Medlem

Ge oss riktiga uppföljare istället.

Medlem

Warcraft 3 är nog faktiskt det spel jag mest av allt önskar mig en remaster av. Sedan snackar dom om Diablo 2 samtidigt. Alltså fyfan, trodde aldrig jag kunde bli hypad av en remaster men detta är två av de bästa spelen jag någonsin rört.

Medlem

Ser hellre efterföljare, Warcraft IV hade varit fint.

Game mechanics i gamla spel är mest bra på grund av nostalgi. Att bara uppdatera grafiken gör det sällan hållbart i dagens läge.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Meningslöst, bättre göra ett Warcraft IV istället.

Skrivet av Bennii:

Ge oss riktiga uppföljare istället.

Skrivet av Pada:

Ser hellre efterföljare, Warcraft IV hade varit fint.

Game mechanics i gamla spel är mest bra på grund av nostalgi. Att bara uppdatera grafiken gör det sällan hållbart i dagens läge.

Gissningsvis sätter de inte samma team på en remaster som på en uppföljare, så att det inte skulle kunna ske parallellt vore konstigt.
En remaster gör inte att en uppföljare är utesluten.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vi kommer nog aldrig se warcraft IV så länge WoW har spelare...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ge oss riktiga uppföljare istället.

Kommer inte hända, Blizzard gör inga nya spel, utan bara remakes och expansioner till WoW. Enklare så för dem, och billigare.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Kommer inte hända, Blizzard gör inga nya spel, utan bara remakes och expansioner till WoW. Enklare så för dem, och billigare.

Öhh va? Heroes of the storm, Hearthstone, Overwatch. Dom är ganska nya..

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Kommer inte hända, Blizzard gör inga nya spel, utan bara remakes och expansioner till WoW. Enklare så för dem, och billigare.

Blizzard har släppt flera nya spel de senaste åren. Men ingen uppföljare till Warcraft 3. Så på sätt och vis får man ju berömma dem för att de inte pumpar ut uppföljare årligen. Men jag skulle gärna se Warcraft 4. Känns som det är dags nu.

Medlem

Riktigt taggad på remasters av Diablo 2 och Warcraft 3, å jag tar förgivet att expansionerna är inräknade.
Sedan hade jag gärna sett ett Diablo 4 och Warcraft 4 också.

Starcraft är inte riktigt mig i smaken av någon anledning, köpte SC2 vid release tror jag att det var å har väl en 2-3 timmar speltid... så i mina ögon var det tråkigt att just den remastern kom ut först. Men det förstår man ju med tanke på vilken fet community det fortfarande har.

Medlem

Diablo 2 remaster vore skoj

Medlem

Den ohämmade nostalgin skördar ännu fler offer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Inte för att jag skulle tacka nej till något av detta men samtidigt känns det lite onödigt. Både Wacraft 3 och Diablo 2 funkar ju att spela idag utan större problem.

Hade mycket hellre sett Warcraft 1 och 2 samt Diablo 1. Eller varför inte Rock n' Roll Racing?!

Avstängd

Hellre hardcore remasters än uppföljare som bara tilltalar casual
gamers för mycket som behöver hållas i handen från start till slut.

Medlem

Wow Undrar hur de tänker kring Diablo 2.
Köra gamla isometriska och rendera om alla karaktärer/items etc. eller göra om banorna i Diablo 3 motorn.

SC och Warcraft 3 känns lite mer självklart.

Medlem

Diablo 2 LOD remastered *drools*
vart förbokar jag ?
ps skit i efterföljare..brukar ändå floppa !

Medlem
Skrivet av Salamikorv:

Öhh va? Heroes of the storm, Hearthstone, Overwatch. Dom är ganska nya..

Skrivet av Bennii:

Blizzard har släppt flera nya spel de senaste åren. Men ingen uppföljare till Warcraft 3. Så på sätt och vis får man ju berömma dem för att de inte pumpar ut uppföljare årligen. Men jag skulle gärna se Warcraft 4. Känns som det är dags nu.

Visste ni skulle nämna dem :). Mitt svar var lite av en pik mot Blizzard och resten av speljättarna. Javisst har de skapat Hearthstone, Overwatch och Heroes Of The Storm, men dessa är mer ett svar på andras idéer och att försöka tjäna snabba cash utan att göra något speciellt nytt, istället för att genuint låta kreativiteten flöda och skriva lite ny spelhistoria. Blizzard är som de flesta andra stora speltillverkarna nu som hellre lägger sig platta med ändan i vädret för aktieägare och ekonomerna istället för att släppa lös sina kreativa sidor och försöka sig på något nytt och spännande. Enligt mig så är deras senaste alster som gjort något avtryck World of Warcraft som kickstartade igång MMO-världen på riktigt, men det var 2004, 13 år sedan! Sedan dess så har det varit expansioner, kopior och svaga gäspningar från dem när det gäller det kreativa. Inga spel de gjort sedan World of Warcraft har intresserad mig det allra minsta, och jag slutade spela WoW efter andra expansionen då det redan då var tydligt att de inte har intresse av något annat än att sitta på sin pengahög och låta kompetensen och skapelseviljan rinna ut från företaget. Diablo 3 var ju också ett försök till att tjäna snabba buck men där gick de för långt i sin iver att lura av pengarna från "spelare" och fick allt backa, men det fortfarande en gäspig grindfest. Hearthstone var bara ett försök att tjäna lite extra pengar på Warcraft-märket och något enkelt att utveckla och rida på vågen av de nya kortspelen som kom samtidigt (t.ex Scrolls som fick mycket PR för din stämning av Bethesda). Overwatch är ju ytterligare en i mängden klassbaserade deathmatch-spel som är repetitiva och tråkiga för dem som vill ha annat än att jaga ranking på statiska multiplayer-servrar.

Sedan är det ju många som säkert inte håller med mig men jag saknar innovationsviljan hos företagen. Inte bara hos Blizzard utan även EA (som inte ens gör spel längre men de håller i checkhäftet), Vivendi (samma här), Epic Games (som bara lever på sin motor), Valve (som lever bara på Steam och sin motor), EA (som köper och dödar företag mer än någon annan när de inte pytsar ut nästa "same games as last year but version +1") osv osv... dessa på sin höjd verkar bara göra remakes eller någon kopia på någon genre som alla andra gör. Verkar som de enda som försöker skapa nåt är indie-utvecklarna och en och annan mer eller mindre känd utvecklingsstudio som jättarna ännu inte kvävt med checkhäftet.

Heder åt företag som CD Projekt, Bioware, Telltale Games etc som fortfarande skapar nya spel och vågar prova på nya idéer och inte faller ner i det vanliga MMO/MOBA/CBMP-träsket, även om vissa av dessa börjar visa sprickor i fasaden. Men alla jättarna verkar ha sakta somnat in bland sina advokater och ekonomer och tittar bara på balanssumman längst ner på kvartalsrapporten.

Medlem

@mrpijey:
Jag gissar att alkohol skrev 80% av detdär.

Medlem

De borde göra en remaster av Diablo2 med mycket bättre grafik och lägga till mer grundmaterial samt göra fler expansioner, så länge de inte ändrar spelets känsla och mekanik så kan de knappast misslyckas. Diablo 3 ändrade alldeless för mycket vilket gjorde det till ett skitspel enligt mig, allt man gjorde var att döda saker, det fanns inget annat som var värt att hålla på med efter att de stängde ned AH.

Medlem
Skrivet av Salamikorv:

Öhh va? Heroes of the storm, Hearthstone, Overwatch. Dom är ganska nya..

5 spel på 15 år... wow, mycket för ett företag med typ 5000 anställda. Snacka om sjukt lata och fega om sitt rykte efter dom släppte sin kassako WoW. Och av dom fem spel dom släppt har precis gjort det dom är så rädda om, hjälpt till att sabotera deras rykte, för dom är för stora och lyssnar inte på sin community längre. Ramaskriet om Diablo 3 förklarar det bra, 90% var förbannade över den tecknade stilen och hur det såg ut i sin helhet. Det sket dom i och det var ett värdelöst spel när det släpptes men blev en bästsäljare bara för deras rykte. Tecknat och gjort i Havok engine... Gissa varför det blev så bråttom med uppdateringar och expansion. Går att skriva en bibel om felen med Starcraft 2 och diablo 3. Det är uppföljare som misslyckades och hur vet man det? Släpps ett Diablo 4 eller Starcraft 3 kommer det ALDRIG nå upp till samma antal sålda ex som föregångaren. Lååååångt ifrån. Dom skulle inte ha lagt ned Blizzard North's diablo 3 förövrigt, dom skulle ha lagt ner det Diablo 3 dom släppte, eller båda.

Medlem

Om det är något företag som jag tycker borde byta alla sina art directors, på ett bräde, så är det Blizzard.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade mycket hellre sett en Remake än en remaster på D2. Kommer ju bara bli HD och lite quality of life-improvements troligtvis, inte särskilt spännande...

rav
Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Meningslöst, bättre göra ett Warcraft IV istället.

Håller med!
Personligen tror jag inte riktigt på remakes. Det är svårt att få till den magi man har byggt upp i huvudet tack vare nostalgi plus att spelen fungerade bra för att de kom då de kom.
Så fort man gör ett återbesök blir man ju mest lite ledsen. Det är min erfarenhet. Finns säkerligen undantag!
De borde sikta frammåt och göra ett WC4 istället. Hade varit magiskt att se det i en spelmotor som SC2/Heroes andvänder fast kanske ännu lite mer "upphottad".

Medlem

WC3 TFT remaster hade varit guld! Förutsatt att custom games fortfarande är en grej så att man kan spela all gamla Mafarazzo TD, Castle Fight, Golem Wars, Battleships och liknande igen!

Ion
Medlem
Skrivet av SnelHest:

WC3 TFT remaster hade varit guld! Förutsatt att custom games fortfarande är en grej så att man kan spela all gamla Mafarazzo TD, Castle Fight, Golem Wars, Battleships och liknande igen!

Ha! Battleships var ju sjukt kul

1
Skriv svar