Stora Battlegrounds-tråden

Medlem

Nu så! Solo, topp 10 en gång! 😄


signatur

Niet.

NuZ
Testpilot

Efter varit inbiten Arma spelare och gillade playerunknowns battle royale mod väldigt mycket. Sedan gick jag över till H1Z1 när han börja jobba där och nu när han släppt ett eget spel så är det tillbaka på Arma känslan istället för det "arcadiga" i h1 och jag älskart Mycket roligt spel med många puls ökande situationer. Vinsterna känns bra också istället som i många andra battle royale spel, "jaha ok jag var först med att få en sniper och polisbil" ja jag tittar på dig älskade H1


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Om någon vill köra duo/squad så får ni gärna adda n3c0r3d på steam!

Medlem

Tjena! Jag har nu blivit rank 200 i solo på EU. Någon som har siffra på hur många det finns på EU? Hade en polare som var rankad 330 000 en gång. Så tänker att det ligger runt 300-400 000 iaf. Vad tror ni?

Medlem

Nytt lågvattenmärke av admin på steam delen av forumet där man systematiskt raderar, låser, tystar alla trådar som tar upp det faktum att pc-spelarbasen är bekymrade med pubg om det blir mer fokus på xbox från pc som drog in pengarna och startade detta.

Låst och undanstoppad,
https://steamcommunity.com/app/578080/discussions/1/135486886...

Antagligen därför de ändrade faq nyligen, här är dock en kvar,
http://battlegrounds.gamepedia.com/Frequently_Asked_Questions...
-
7. Q: Console? | A: Yes! We will primarily be concentrating on developing and launching a complete PC version. Since we are using Unreal Engine 4, we have the option to launch on Xbox One and PS4.

Intressant tråd om nu siffrorna stämmer,
http://forums.playbattlegrounds.com/topic/18349-update-on-con...

-cb99

Edit in,
Dom har öppnat tråden igen, och smugit tillbaka några av de 12 inläggen de raderade för att skicka in tråden långt bak, så kanske lite hopp, aldrig bra att tiga/tysta.

Edit 2,
Fast dom tog bort min post där jag svarade på att de raderade 12 inlägg på rad som var helt vanliga och att jag hade dessa sparade för om någon ville se


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Det här ser jag (alla?) fram emot, lite mer video på klättra/volta,
https://www.youtube.com/watch?v=fezKaCu9_JY

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@Lerner: jag var rankad typ 700 000 efter mina första fem matcher.

Medlem

@cb99: Vad var största problemet? Att tråden tystades eller att dom gör en xboxversion? Man vet ju också att "bekymrade" gamers som uttrycker sina tankar väldigt sällan gör det i civiliserad form.

Själv tycker jag det är kanon ju fler plattformar ett spel spelas på.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@cb99: Vad var största problemet? Att tråden tystades eller att dom gör en xboxversion? Man vet ju också att "bekymrade" gamers som uttrycker sina tankar väldigt sällan gör det i civiliserad form.

Själv tycker jag det är kanon ju fler plattformar ett spel spelas på.

I den tråden var det inte så jättehögt tonläge, och de tolv posterna som raderades hade inget som bröt mot regler som jag ser det.
I fallet Xbox X så tror jag egentligen att det kan vara en draghjälp för pc kollektivet, kan ha fel men jag får känslan av att de som säljer hårdvara, operativsystem osv vill se en ökad rulle och spelutveckling, varför ska du annars hosta upp 5-10k eller mera på hårdvara och kanske ett nytt operativ med jämna mellanrum?

Så att pyttemjuk är med på denna för pc högprofil titel kanske är lite försök att återta "console terräng", det är många stora ekonomiska drakar som har intressen eller i varje fall borde ha intressen i en stark spelmarknad på pc. Lite kan man också se att en del kända youtube gamer's fått grymma riggar (grabben visat, kikar inte på så mycket "tub") på senare tid.
(håller här med andra som gett uttryck för just denna spekulation)

Men till saken,
Det jag får utslag av är just försök att trycka ned och gömma, för ett forum fungerar på två sätt, det ena är att om man orkar läsa kan man se vad som behöver göras, det andra som är nästan viktigare är "amatörpsykolog funktionen" att få ventilera när man är frustrerad och om man stänger ned, gömmer och rensar ut så finns allt fortfarande kvar under ytan och med tiden flyttar det ut till alternativa ställen där utvecklaren tappar översikten och sin kontroll och dessutom användarnas tillit. Redan PUBG eget forum är ett i mina ögon ett fiasko med sitt krav att posta var det nu 10-12 posts någonstans innan du kan skriva var du vill där vilket gjort att IMO merparten av vad som nu avhandlas sker på steams diskussions tråd om spelet istället och inte i deras forum i någon större utsträckning.

Man kan enkelt se på antal posts/dygn hur nöjd man är med produkten och när man träffar rätt med patch eller uttalanden, men för mig att sopa under den virtuella mattan gör inget annat än skadar produkten. Bättre lägga krutet på det som irriterar mest istället och åtgärda.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@Leffe76: Tack Leffe76, jag är rank 36 av ca 700 000 då. Rätt nöjd just nu

Skägg.
10 Chambers

Saknar pugb på semestern. Saknar också svar från Blueholes pr på alla mina mail. Dåli.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det var illa av dom.. Men du har ju iaf semester. ☺️

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: vad har du frågat I dina mail då?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LARRYLUKE:

@Carl Johansson-Sundelius: vad har du frågat I dina mail då?

Förklarade helt enkelt att Geeks når cirka 500 000 nördar varje vecka


signatur
Medlem

Bra patch som släpptes nyligen. Det är kul att man känner skillnad!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Förklarade helt enkelt att Geeks når cirka 500 000 nördar varje vecka

Du har antagligen redan sett detta redan, men utifall att du nu inte gjort det så postar jag länken nedan.

Applications are open from July 1, 12 am KST to July 7, 12 am KST.
http://forums.playbattlegrounds.com/topic/32438-pubg-partnership-application/

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Theade:

Bra patch som släpptes nyligen. Det är kul att man känner skillnad!

Jag vet inte om det är pga patchen eller att jag bara inte är riktigt lika usel längre, men numera träffar mina snipersalvor då och då. Otroligt!

Medlem

Var ett tag sedan jag spelade men blir lite smått taggad från denna tråden. Tror plats 2 var så långt jag lyckats ta mig, man kan leva lite på att ha spelat en del KotK.

Medlem

fan va kul det var! spelade första matchen 1 kill tog ut en som hade hagel när jag hade pistol. gott att lite från battlefield ligger i en. slutade som 29 när jag försökte köra på en med bil. tror jag sett för många streams. nu får det bli en till

Medlem

Tjenare! Kille 17 år här som söker någon att köra Duo med. Adda mig på steam om du vill köra. Steam: Luddsson27

Medlem

@Luddsson27: Lägger till dig på steam så kan vi hojta på varandra när vi är online!

För er andra som letar folk att spela med på senkvällar så kan ni hojta på http://steamcommunity.com/id/itswrek


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Skägg.
10 Chambers

@cb99: Fasiken, missade helt. Stängd nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@cb99: Fasiken, missade helt. Stängd nu.

Det kommer säkerligen fler "insläpp", såg att de hade "öppet fönster" för e-sport kandidater just nu, och för samarbetspartner hade jag nog sett minst en gång innan det som var nu sist.

Om jag råkar se det igen så skickar jag ett PM.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@cb99: Fasiken, missade helt. Stängd nu.

http://forums.playbattlegrounds.com/topic/36976-custom-games-...

FZ borde väll räknas som community ?

Medlem

@FPS100: taggade honom på Twitter tidigare med samma så nu skall det väl inte missas

Medlem

Trevligt,
"game is on"

https://twitter.com/pubattlegrounds
Första den här omgången 15/7 stod det bara om e-sport,

Citat:

PLAY BATTLEGROUNDS‏ @PUBATTLEGROUNDS 15 juli

PLAY BATTLEGROUNDS Retweetade PUBG Partners

Esports Orgs, and Event Organizers - Check out the link for all of the information regarding Esports Program Custom Game Access!

Men i den för 5 timmar sedan så är även "Communities" nämnt,

Citat:

PLAY BATTLEGROUNDS‏ @PUBATTLEGROUNDS 5 timför 5 timmar sedan

Communities, Esports Orgs, & Tournament Organizers can apply for Custom Game Access!

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers

Ska regga oss!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Så, inskickad. De verkar foka på esportsorganisationer men håller tummarna.


signatur
Medlem
Geeks Gaming

Hoppas det går vägen, vore kul om FZ skulle kunna göra en Zombie-event.

Läsarna mot redaktionen. Sounds fair I guess?????

Skriv svar