De vann finalen i Dota 2 – nu 90 miljoner kronor rikare

Robot
De vann finalen i Dota 2 – nu 90 miljoner kronor rikare

The International 2017 har en ny världsmästare.

#dota2, #esport, #ti17


Medlem

Herre jävlar - det var bra pengar för både guld- och silverplats


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Uh, jag vore glad om jag hade 90:-

Medlem

Jäklar vad stor prispott the international har!

Medlem

Man kanske skulle byta karriär..

Medlem

Jävlar, prispotten i CS:GO är ju en piss i havet mot detta...

Medlem

gillar att det blivit så stort så snabbt äntligen pengar som går till vettig skit, hehe


signatur

//monster

Medlem

Grattis till Team Liquid. De var klart värdiga vinnare och spelade enormt bra genom hela turneringen. Enda missen var förlusten mot IG. Men sen slog de alla toppteamen på väg till sin vinst,

Här finns info om teamet och en bit ner länkar till info om alla spelarna.
http://wiki.teamliquid.net/dota2/Team_Liquid

Medlem

Grymt imponerad hur dom tog sig igenom hela lower bracket, höll på att åka ut ett flertal gånger och sedan kammar hem vinsten 3-0.

Personligen tycker jag semifinalen var som mest spännande, så galet jämnt. Hoppas vi får se dom igen nästa år, men med dom pengarna behöver dom knappast kämpa för det.

Avstängd
Skrivet av monsterbenke:

gillar att det blivit så stort så snabbt äntligen pengar som går till vettig skit, hehe

Vad menar du med vettig skit?

Och hur kan detta spelet blivit så stort? Jag var tvungen att kolla 1 min på youtube nu och höll på att somna. Är ju betydligt roligare att kolla en CS:GO tävling då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Till att börja med, grattis till vinnarna!

Men 90 miljoner är väldigt mycket pengar - vilka är det som sponsrar kalaset?

Medlem

@breahl:

CS har nästan alltid varit ett sömnpiller, särskilt när man såg Q3 innan CS i touren back in the days

Skribent

@MiniSara: Framförallt spelarna själva när de köper items via spelet.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Välförtjänt av Team Liquid, som tog sig igenom en Kina-dominerad turnering. Det gamla djungelordspråket "rat doto = best doto" gäller fortfarande

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad menar du med vettig skit?

Och hur kan detta spelet blivit så stort? Jag var tvungen att kolla 1 min på youtube nu och höll på att somna. Är ju betydligt roligare att kolla en CS:GO tävling då.

spel, inte det spelet. dota är värdelöst!


signatur

//monster

Medlem

Grattis!!:)


signatur

R.I.P The_maxx

Gen
Medlem

Sjukt grymma de är alltså! Helt klart värdiga vinnare och otroligt spännande match!

@breahl: Hört att finalen sågs av runt 2m personer totalt så sömnpiller är det nog inte.
GS:GO = alla går till samma ställe, kastar lite granater , skjuter varandra med några skott och gör om samma sak 30 gånger. Otroligt spännande?

Medlem
Skrivet av Gen:

Sjukt grymma de är alltså! Helt klart värdiga vinnare och otroligt spännande match!

@breahl: Hört att finalen sågs av runt 2m personer totalt så sömnpiller är det nog inte.
GS:GO = alla går till samma ställe, kastar lite granater , skjuter varandra med några skott och gör om samma sak 30 gånger. Otroligt spännande?

Nej, fem miljoner tittare kom de upp i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

rav
Medlem

Är det något man kan ha missat under detta årets International? Då tänker jag inte främst på matcherna utan mer andra roliga saker eller nyheter? Ingen ny hjälte i år?

Medlem
Skrivet av rav:

Är det något man kan ha missat under detta årets International? Då tänker jag inte främst på matcherna utan mer andra roliga saker eller nyheter? Ingen ny hjälte i år?

2 nya hjältar. Sen har det varit mängder med "extrainslag" och intervjuer som vanligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

rav
Medlem

@Dunder: Då jag pga jobb inte lyckades följa Ti17 i år på samma sätt som jag brukar göra, så tackar jag för ditt svar. Hade helt lyckats missa 2 nya hjältar!

1
Skriv svar