Xbox One goes pc – får stöd för mus och tangentbord
Kan göra konsolspelarlivet i Battlegrounds lite mindre otacksamt.
#battlegrounds, #xbox-one, #xbox-one-x
Med tanke på att man annars kan köpa tillägg även när det inte stöds är det bara bra. Gick det att se till att man inte kunde använda mus och tangentbord alls vore det väl det bästa men eftersom många verkar köpa till tredjepartstillägg för att skaffa sig ett övertag i shooters är det bättre att stödja det helt så alla kan använda det utan att köpa till extradelar.
Är inte precis insatt i Xbox världen, är det crossplay mot PC på tex PUBG? Annars kanske det blir svårt att hitta matcher om majoriteten väljer att bara spela mot de som har handkontroll.
Vet faktiskt inte vad du säger riktigt.
PUBG har inte kommit till xbox ännu. Inget om crossplay är bestämt. Om jag utgår från rocket league så kan inte PC spelare välja att bara spela mot konsollspelare, utan antingen bara PC spelare eller både PC spelare och konsollspelare.
Jag tror oavsett att det inte bli svårt att hitta matcher.
Undra egentligen vad utvecklarna tycker om detta, ska bli intressant och följa.
Twitch: https://www.twitch.tv/gigegame
Försöker mig på YouTube: www.goo.gl/JS3VSO
Twitter: https://twitter.com/GiGeGame
Undra egentligen vad utvecklarna tycker om detta, ska bli intressant och följa.
Vad utvecklarna tycker är oväsentligt, det viktiga är att de lyssnar på spelarna.
Vad utvecklarna tycker är oväsentligt, det viktiga är att de lyssnar på spelarna.
Med tanke på att utvecklarna kommer kunna välja att aktivera det eller ej är det inte ett dugg oväsentligt.
Med tanke på att utvecklarna kommer kunna välja att aktivera det eller ej är det inte ett dugg oväsentligt.
Du förstod uppenbarligen inte innebörden av det jag skrev.
Är det dags för konsoler att förstå hur FPS spelas på bästa sätt alltså? *störig*.
Skämt åsido så vore mus + tangentbord (eller tangentbordsliknande kontroll) vara nåt som kan få mig att köpa en ny konsoll, är verkligen sämst på att sikta med handkontroll och avskyr auto-aim.
Bästa sätt? Det är i 144 FPS, det.
Du förstod uppenbarligen inte innebörden av det jag skrev.
Haha, du har rätt. Läste som att det viktiga vara att Xbox lyssnar på spelarna. Så går det när man är för snabb.
Blizzard låter dig ens använda ultra wide skärmar så vågar inte ens tänka på vad dom tycker om detta.
De har redan uttryckt sin åsikt i frågan vilken var att Sony och MS antingen borde se till att man kan förbjuda tredjepartsutrustning som XIM, vilket säkert är svårt att implementera, eller skaffa nativt stöd för mus och tangentbord. Sedan är väl frågan om de kommer ändra i OW innan Sony följer med på tåget eller inte.
För övrigt kan man spela i ultra wide skärmar hur mycket man vill, men Blizz låter en inte ha bredare bild än 16:9 då de anser det blir en fördel, vilket är sant. Bättre utrustning är ofta en fördel. Om det är rätt att göra så är en annan fråga dock, och med tanke på att det mer tävlingsinriktade CS tillåter 21:9 verkar det lite bakvänt.
Bästa sätt? Det är i 144 FPS, det.
Nej, men 240 fps @ 240 Hz är det.
Sedan är väl frågan om de kommer ändra i OW innan Sony följer med på tåget eller inte.
Sony har varit "på tåget" med mus och tangentbord sedan PS3 kom 2006. Det är upp till spelutvecklarna att nyttja funktionen.
Utvecklarna har nog bra mycket bättre koll än de flesta spelare om vad det innebär för deras egna spel...
Klart deras tycke spelar roll, kunden vet absolut inte alltid vad som är bäst.
Eftersom det är kunden som spelar spelet är det självklart att kundens åsikt är det relevanta. Dessvärre är det långt ifrån alla utvecklare som fattar det.
@Rydell1986: Beror väl på om utvecklarna väljer att implementera tangentbord/mus.
Det öppnar ju också upp för en hel del nya spel. Har tex alltid hatat att spela rts med handkontroll. Och ska man vara ärlig så har ju alla i dagens läge tillgång till mus och tangentbord. Och även om man inte har det så slipper man någon dyr exklusiv variant och istället köpa det man har råd med.
@ecHo!: Nu spelar jag ju inte XBOX själv. Men som konsolspelare (PS4) skulle jag vilja påstå att underlätta användandet av tangentbord och mus i FPS spel skulle nog göra att många ( skulle gissa på de flesta) som mig som lägger sig i sängen/soffan och vill peppra lite snubbar snabbt kommer tröttna när man möter folk som är helt överlägsna, vilket man blir om man använder mus och tangentbord mot en handkontroll.
Jag tror iaf att spelutvecklare skulle förlora spelare på det. men det är min gissning
Kundens åsikt är absolut relevant och att inte lyssna på sin spelarbas eller ta emot konstruktiv kritik är självklart ingen bra formel för framgång, men det betyder inte att kunden/spelarna vet hur man designar spel eller vad som är bäst för spelet och vad det innebär tekniskt, balanseringsmässigt osv, speciellt inte den skrikande massan.
Om utvecklare gick 100% på allt som folk tycker är bra ideer i sitt huvud eller på pappret så skulle de flesta spel implodera, precis som allt annat eller vilket projekt som helst för den delen.
Feedback att utvärdera = bra
Lyssna blint på sig själva eller communityn = skjuta sig i foten
Tro att kunden alltid har rätt = nackskott, bara för att man betalar för något och har en åsikt har ingen som helst automatisk koppling till att du har rätt eller vet vad du pratar om, eller för den delen vet vad som är bäst framöver. Det får man bedöma från fall till fall, den största lögnen som någonsin myntats är att kunden alltid har rätt, rent skitsnack.
Rör sig väl mot att gränsen suddas ut mellan PC och konsoll. Vilket vore förträffligt, om bara Sony kunde fatta det.
Vore guld att kunna lira deras släpp på pc. Dom borde väl tjäna mer på att sälja pc-portat också?
Dom gör väl ingen direkt jättevinst på konsollerna. Om dom sen tjänar så mycket på exklusiviteten, är en annan fråga. Men känns mest tjurskalligt.
Vad utvecklarna tycker är oväsentligt, det viktiga är att de lyssnar på spelarna.
Jo det är klart, menade mer om utvecklarna kommer låta oss använda det
Twitch: https://www.twitch.tv/gigegame
Försöker mig på YouTube: www.goo.gl/JS3VSO
Twitter: https://twitter.com/GiGeGame