Xbox One goes pc – får stöd för mus och tangentbord

Medlem

Är inte mot det någonstans, men tvivlar på att det kommer bli så många som använder den funktionen. Playstation 3 lät utvecklarna lägga in tangentbord och mus som styrdon, Unreal tournament 3 använde det vet jag men utöver det så nope. Fast som någon kommenterade så öppnar det upp för RTS på konsol och det är ju en riktigt bra sak.

Personligen så spelar jag helst med handkontroll även på pc så för mig är det whatever.

signatur

// Bacon <3

Medlem

@Sebastian V: Varför skulle MER funktionalitet/valfrihet i en produkt minska värdet?

Medlem
Skrivet av Chiefen:

@Sebastian V: Varför skulle MER funktionalitet/valfrihet i en produkt minska värdet?

Om man suddar ut gränserna mellan konsol och datorer. skulle jag gissa att spelar basen som spelar konsol skulle minska drastiskt.

9/10 spel har en fördel om de spelas med tangentbord + mus. skulle våga gissa på att 9/10 spelare som spelar spel på konsol gör det för de föredrar att lägga sig i soffan/sängen och spela med en handkontroll om då dessa gränser raderas och de skulle bli crossplay och konsolspelare skulle behöva möta folk som spelar på PC så skulle varenda konsolspelare bli ägd och tröttna på 9/10 spel.

Medlem

"Kan göra konsolspelarlivet i Battlegrounds lite mindre otacksamt"

Eller alternativt bra mycket mer otacksamt förutsatt att man vill sitta sig tillbakalutad i soffan och spela... när hälften av ens motståndare kör med mus.

signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar