Star Citizen når två miljoner spelare

Robot
Star Citizen når två miljoner spelare

Nu ska de bara få ett spel att spela.

#nyhetstips


Medlem

Citizens...

Suckers eller Heroes?

(Jag hoppas på det sistnämnda!)

Medlem

Har dom nån tanke på release?
Finns ett år de siktar på, jag orkar inte söka runt🤷🏼‍♂️


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Går bara och väntar på,
"It was just a prank, bruh"...

Snart kommer det!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot

Ganska imponerande roadmap de byggt , lättöverskådlig att se vad de kommer att jobba med ända in i 2019.

https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

För er alla som ofrånkomligt frågar när det kommer , glo på den vetja.

Medlem

Nu när 3.1 släppts och är """""stabilt""""" börjar det vattnas lite i munnen över en ny burk. När fpsen är mer client based än server capped vet man att nu börjar saker hända! Förhoppningsvis med Object Container Streamer och alla dess nätverkskompenter förhoppningsvis kommer i september, då kanske universumet börjar på riktigt!

FM-guru
F.d. Sisyr

Backade spelet 2013, inte spelat det alls sen dess. "Väntar" (enda gången jag kommer att tänka på spelet är när FZ skriver om det) tills det blir klart. Om det blir klart, heh.

Medlem

har inget imot buggar eller så i test syfte, men har aldrig klarat av att min burk hurklar sig över låg fps i ett spel där jag vet jag kan maxa och ha hög fps vanligtvis. Så ja jag välkomnar verkligen dom nyaste patcherna och hoppas att det blir bättre med tiden också för våran FPS.

Medlem

Det kallas Sunk Cost Fallacy.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Har dom nån tanke på release?
Finns ett år de siktar på, jag orkar inte söka runt🤷🏼‍♂️

Inget datum är spikat, och mest troligt så kommer det aldrig komma ett riktigt releasedatum, utan spelet kommer ständigt att expanderas. Men jag gissar på att 4.x kommer bli sista alpha-versionen och sen så går spelet in i beta.

Squadron 42 (singleplayer-kampanjen) kommer nog att släppas innan Star Citizen.

Medlem

Fin roadmap, de putsar detaljer på grafiken istället för att skapa content.

Så om 1-2 år så skapar de content men inser att oj, grafiken har blivit förlegad en tredje / fjärde gång och då får de skapa om grafiken igen.

Trodde de var proffs, inte nybörjare.

Medlem

Kommer alla moduler till slut bli ett seamless spel? Väntar på battle royal modulen, den blir lyckad och sedan dissar dom resten av spelet

ELF
Medlem
Skrivet av aholman:

Kommer alla moduler till slut bli ett seamless spel?

Ja, allt ska bli ett sömlöst spel.
Man kan landa någon stans med sitt skepp och pew pewa andra spelare med handpuffran sedan ett tag tillbaka om det var det du tänkte på specifikt. Flight- och FPS-modulen finns kvar som egna games modes för skojs och smidighetens skull.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

@Allexz:
https://youtu.be/gmtpMCh97D0?t=8m04s
Det här är Todd Papy som svarar på vad som händer(i februari i år) om man stjäl någon annans skepp, och de har ingen aning om vad de tänkt sig(5 år in i utvecklingen) men säger något liknande GTA. Rimmar illa när man hela tiden sagt att man kan göra allt möjligt i SC.
Här gav jag upp allt hopp och hype om detta spel(det kanske inte syns i mina tidigare inlägg men jag hade ju ändå hoppet att de hade något på papper iaf) då de inte ens har klart det sekundära spelmekaniken och så många gånger som de pratat om pirater hit och dit men nej nej... det visuella är det viktigaste.

I nuläget är väl detta som ett Sea of Thieves i rymden fast inte alls lika utvecklat, och resorna och döden kommer att bli betydligt tråkigare och längre, fast det är visuellt snyggt.

En förhoppning är ju att den omarbetade Squadron 42 blir bra då man inte behöver så mycket "nätkod"(med så mycket data som ska skickas) där för det är ju den stora Akilleshälen i SC, lägg då till att spelarna ska bara vara 1/10 av allt som rör sig, så lägg till 900% på allt man ser och se hur det flyter på online då.

Hade de tänkt till så hade de gjort/planerat en Battle Royal läge, det vore ju ett perfekt stress test, men så smart är nog inte Chris, eller så funkar det inte, för mycket realism och inga genvägar. Egentligen borde det vara skitlätt när man har dessa ytor men kan man inte hantera 50 spelare utan att det laggar så blir det besvärligt.
Och 2 miljoner konton, inte spelare, för något år sedan länkade jag att det var...copy paste från den gamla reddit tråden:
"Of the one million user accounts that includes the Roberts Space Industries platform, 500,000 fans have already pre-purchased content in the game"
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/4sifhi/intervie...
Nu har jag säkert fel någonstans då jag slutat se ATV, då det mesta bara är repriser, och snygga bilder och ännu en sale på nytt fordon.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@Allexz:
https://youtu.be/gmtpMCh97D0?t=8m04s
Det här är Todd Papy som svarar på vad som händer(i februari i år) om man stjäl någon annans skepp, och de har ingen aning om vad de tänkt sig(5 år in i utvecklingen) men säger något liknande GTA. Rimmar illa när man hela tiden sagt att man kan göra allt möjligt i SC.
Här gav jag upp allt hopp och hype om detta spel(det kanske inte syns i mina tidigare inlägg men jag hade ju ändå hoppet att de hade något på papper iaf) då de inte ens har klart det sekundära spelmekaniken och så många gånger som de pratat om pirater hit och dit men nej nej... det visuella är det viktigaste.

I nuläget är väl detta som ett Sea of Thieves i rymden fast inte alls lika utvecklat, och resorna och döden kommer att bli betydligt tråkigare och längre, fast det är visuellt snyggt.

En förhoppning är ju att den omarbetade Squadron 42 blir bra då man inte behöver så mycket "nätkod"(med så mycket data som ska skickas) där för det är ju den stora Akilleshälen i SC, lägg då till att spelarna ska bara vara 1/10 av allt som rör sig, så lägg till 900% på allt man ser och se hur det flyter på online då.

Hade de tänkt till så hade de gjort/planerat en Battle Royal läge, det vore ju ett perfekt stress test, men så smart är nog inte Chris, eller så funkar det inte, för mycket realism och inga genvägar. Egentligen borde det vara skitlätt när man har dessa ytor men kan man inte hantera 50 spelare utan att det laggar så blir det besvärligt.
Och 2 miljoner konton, inte spelare, för något år sedan länkade jag att det var...copy paste från den gamla reddit tråden:
"Of the one million user accounts that includes the Roberts Space Industries platform, 500,000 fans have already pre-purchased content in the game"
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/4sifhi/intervie...
Nu har jag säkert fel någonstans då jag slutat se ATV, då det mesta bara är repriser, och snygga bilder och ännu en sale på nytt fordon.

Jepp, håller mig inte speciellt uppdaterad om SC egentligen mer än att de släpper nya videos nån gång om året, brukar titta in då.

Finner det gång på gång jäkligt konstigt att man lägger till saker som i grund och botten bara egentligen är polish, som nu senast med character creator.

Sweet, om det inte vore så att hela main spelet fattas, men att göra en gubbe? Det kan man!

Polish skall hamna i slutet av beta i spelutveckling, då allt annat är satt i sten - då lägger man till karaktärer och snyggar till sin content. I SC så verkar det vara helt på andra hållet. Skapa något litet, gör det snyggt, gör om, gör lite snyggare, gör om, gör lite snyggare men utvecklingen i sin helhet står och stampar.

Early Alpha är oftast en skabbigt ihopasatt rustbucket för att testa och se om sina koncept fungerar.
Alpha bör, och är i de absolut flesta fall ett hyfsat kodat och fungerande proof of concept med placeholders för att testa så att allt fungerar som tänkt. Beta så går man över till välskriven kod och ersätter sina placeholders.

Medlem

Nog för att man vill ge killen skit som göra grafiska polish fluff, det dok inte samma kille som göra någon form av tech eller bygger i hop back end. Hans jobb är att se till att det grafisk ska se bra ut till den standard som är bestämd i projektet.

Så jag förstår inte vad ni gnäller över.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Nog för att man vill ge killen skit som göra grafiska polish fluff, det dok inte samma kille som göra någon form av tech eller bygger i hop back end. Hans jobb är att se till att det grafisk ska se bra ut till den standard som är bestämd i projektet.

Så jag förstår inte vad ni gnäller över.

Absolut stämmer det att det är olika teams på olika uppgifter, men det är väldigt ovanligt att lägga så mycket pengar på sån extrem polish såhär tidigt.

Inte direkt så att artisterna programmerade systemet för character creator heller.

Medlem

@Harakiri:

Tja, de skriver ju själva att - "Future work estimates are just that: estimates.", enligt din länk. En så kallad helgardering om tidsplanen de satt upp inte håller.

Själv önskar jag verkligen att spelet både kommer ut och dessutom blir riktigt bra. Men i takt med att åren går, allt extra trams de lagt till och rapporterna om att spelet fortfarande är enormt o-optimerat och det knappt går att spela, så har mina förhoppnings minskat ganska rejält. Allt jag ville ha ett nytt freelancer, inte något slags gigantiskt jävla rymd-mmo, med fps moduler och allt annat lullull de lagt till i efterhand. Detta är vad jag tror att det gjort att de drar ut så enormt på tiden, när de tvingas fokusera på 2-3 spel istället för ett.

Testpilot
Skrivet av Chomag:

@Harakiri:

Tja, de skriver ju själva att - "Future work estimates are just that: estimates.", enligt din länk. En så kallad helgardering om tidsplanen de satt upp inte håller.

Själv önskar jag verkligen att spelet både kommer ut och dessutom blir riktigt bra. Men i takt med att åren går, allt extra trams de lagt till och rapporterna om att spelet fortfarande är enormt o-optimerat och det knappt går att spela, så har mina förhoppnings minskat ganska rejält. Allt jag ville ha ett nytt freelancer, inte något slags gigantiskt jävla rymd-mmo, med fps moduler och allt annat lullull de lagt till i efterhand. Detta är vad jag tror att det gjort att de drar ut så enormt på tiden, när de tvingas fokusera på 2-3 spel istället för ett.

Jag tror det är bra att försöka dämpa sina egna förhoppningar om hur spelet kommer bli eftersom det är ju inte klart och under konstant flux.
Det verkar vara temat för alla som skriver i dessa trådar , de som haft tokhöga förhoppningar o sen blivit besvikna av nån anledning och nu kastar skit på spelet innan det ens är klart.
Eller som oss som dämpat förhoppningarna och sedan chillar och ser vad det blir av det hela.

Det är iallafall en unik möjlighet att se rakt in i hur ett storspel utvecklas.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Absolut stämmer det att det är olika teams på olika uppgifter, men det är väldigt ovanligt att lägga så mycket pengar på sån extrem polish såhär tidigt.

Inte direkt så att artisterna programmerade systemet för character creator heller.

Och de är väl medvetna att detta är ett extremt stort problem och hinder, de har flera poddar och avsnitt om hur det är i princip omöjligt att bygga ett spel samtidigt som du måste polisha för att dina nuvarande spelar ska kunna testa. Men det är en av deras grundpelare som kickstarter projektet, att ha spelet rullande menas det utvecklas.

Sen angående content, problemet ligger i att det mesta av content är låst pga minnes användningen atm. Som jag nämnde i tidigare post, förhoppningsvis när Object container streaming(ocs) blir klar till hösten, så kan vi faktiskt få se universumet på riktigt!

Tldr om OCS, att splitta hela universumet i containers som dynamiskt anpassar sig för spelare/servrar/ content, det är grundstenen som fattas just nu då "allt" laddas in i minnet. Denna teknik tillsammans med det planerade servermesh systemt kommer kunna expandera spelytan till ett unviersum snarare än en stor "level" och samtidigt uppfylla mmo aspeketen då det längre inte kommer va en server cap

Inaktiv

Drömspelet ju, om det blir som de sagt.
Älskar designen på nästan allt och den mer realistiska sci-fi stilen.

Brukar ta min Freelancer på en sväng till Delamar nån gång ibland och se hur spelet är.

Medlem

Jag säger samma sak som jag alltid gör när det kommer till detta spelet. Ett gigantiskt dyrt demo. Backa upp detta för, jag kommer inte riktigt ihåg när, men en massa år sen. Under tiden som gått så har jag tappat allt intresse för spelet. Tycker lite synd om de som hoppats på projektet och forfarande väntar. För mig är det bara en jättestor cash grab. Även om de forfarande jobbar på det och folk uppenbarligen köper skins (skepp), så har iallafall jag tröttnat för länge sedan

Medlem
Skrivet av generalfil:

Och de är väl medvetna att detta är ett extremt stort problem och hinder, de har flera poddar och avsnitt om hur det är i princip omöjligt att bygga ett spel samtidigt som du måste polisha för att dina nuvarande spelar ska kunna testa. Men det är en av deras grundpelare som kickstarter projektet, att ha spelet rullande menas det utvecklas.

Sen angående content, problemet ligger i att det mesta av content är låst pga minnes användningen atm. Som jag nämnde i tidigare post, förhoppningsvis när Object container streaming(ocs) blir klar till hösten, så kan vi faktiskt få se universumet på riktigt!

Tldr om OCS, att splitta hela universumet i containers som dynamiskt anpassar sig för spelare/servrar/ content, det är grundstenen som fattas just nu då "allt" laddas in i minnet. Denna teknik tillsammans med det planerade servermesh systemt kommer kunna expandera spelytan till ett unviersum snarare än en stor "level" och samtidigt uppfylla mmo aspeketen då det längre inte kommer va en server cap

Intressant TLDR - Är ju just exakt en sådan anledning till min oro i de inläggen jag skriver.

Så de har alltså problem med en skyhög minnesanvändning - och istället för att lägga "all hands on deck" och lösa problemet först och sedan alphatesta lösningen så låter man kollegorna ösa in mer och mer polerat content och säga "jojo - men vi släpper en lösning på det senare"

I värsta fall - låt säga att man tagit vatten över huvudet så kanske man behöver backa ett par år i utvecklingen för att få plats med sina assets i minnet med de begränsningarna som ocs kommer att komma med.

Känns ju så galet baklänges oO

Nåja, tur är väl att de åtminstone är medvetna om att de går en hopplöst puckad väg i deras spelutveckling - det ger dem väl åtminstone en chans att klara det X)

Edit:

Det är ju inte sällan att man designar om delar eller stora helheter i spel efter att man gjort speltester på större skala, kan bara tänka mig hur mycket som förloras om man måste designa om grejer för att det inte fungerat som tänkt. Galet.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Intressant TLDR - Är ju just exakt en sådan anledning till min oro i de inläggen jag skriver.

Så de har alltså problem med en skyhög minnesanvändning - och istället för att lägga "all hands on deck" och lösa problemet först och sedan alphatesta lösningen så låter man kollegorna ösa in mer och mer polerat content och säga "jojo - men vi släpper en lösning på det senare"

I värsta fall - låt säga att man tagit vatten över huvudet så kanske man behöver backa ett par år i utvecklingen för att få plats med sina assets i minnet med de begränsningarna som ocs kommer att komma med.

Känns ju så galet baklänges oO

Nåja, tur är väl att de åtminstone är medvetna om att de går en hopplöst puckad väg i deras spelutveckling - det ger dem väl åtminstone en chans att klara det X)

Det är baklänges, punkt no discussion egentligen, men det är för att de valde att göra så via crowdfunding och va öppna, kanske är det största misstaget i historien. Men det är svårt att säga att backa och hålla allt "gömt" istället skulle vara bättre, då har vi istället diskusionen om, var är våra pengar, och mer högafflar skulle va i luften. Dom valde detta spåret inte för att det är lätt utan för att de vill göra något speciellt (Hey clichy qoute).
I min mening, som spelutvecklare själv, är detta helt fantatiskt, och jag har sedan länge fått alla mina pengar värda genom både spelupplevelser, men också lärandet, att se dessa studios utvecklas, möta de omöjliga problem som alla spel möter någon gång. Men istället för att gömma det, så visar de faktiskt alla struggels spelutveckling innebär. Det är inte för alla, och way för många tar det som en personlig insult att SC eller SQ42 inte är klara. För mig så har jag gett pengar till ett drömprojekt, där jag konstant får nya förväntningar och intressanta och utbildande videos. Och även fast det misslyckas så har det vart en resa jag vart nöjd över

Medlem

8 av dem kör "spelet" aktivt.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av generalfil:

Det är baklänges, punkt no discussion egentligen, men det är för att de valde att göra så via crowdfunding och va öppna, kanske är det största misstaget i historien. Men det är svårt att säga att backa och hålla allt "gömt" istället skulle vara bättre, då har vi istället diskusionen om, var är våra pengar, och mer högafflar skulle va i luften. Dom valde detta spåret inte för att det är lätt utan för att de vill göra något speciellt (Hey clichy qoute).
I min mening, som spelutvecklare själv, är detta helt fantatiskt, och jag har sedan länge fått alla mina pengar värda genom både spelupplevelser, men också lärandet, att se dessa studios utvecklas, möta de omöjliga problem som alla spel möter någon gång. Men istället för att gömma det, så visar de faktiskt alla struggels spelutveckling innebär. Det är inte för alla, och way för många tar det som en personlig insult att SC eller SQ42 inte är klara. För mig så har jag gett pengar till ett drömprojekt, där jag konstant får nya förväntningar och intressanta och utbildande videos. Och även fast det misslyckas så har det vart en resa jag vart nöjd över

Intressanta vyer, i like it ^^
Såklart hoppas jag också på att det blir fantastiskt
Nu är det bara på att hoppas på att de fyller sina jobbpositioner så att det kan ta fart

Medlem

@Harakiri:

Jag hoppade aldrig på hypen eller har sponsrat spelet, jag gillade helt enkelt beskrivningen av vad spelet skulle innehålla när de annonserades. Men som jag nämnde, jag tror att de har tagit sig rejält med vatten över huvudet när de bestämde sig för att göra 2-3 spel till ett stort sömlöst spel istället för spelet de beskrev från början när de sökte efter crowdfunding. Faktiskt tror jag att de blev drabbade av en ganska rejäl hybris när de såg miljonerna rulla in och alla och deras gammelmormödrar tokhyllade spelet (som knappt lämnat ritbordet) utan ett uns av kritik i syne . Därefter satte de upp fler och fler milstolpar som gjorde att spelet's scoop växte och blev till något helt annat än vad det var tänkt från början. Pengar har tyvärr den effekten.

Tyvärr är det enorm sorgligt om de misslyckas med att skapa ett bra spel i slutändan, då det blir ett stenhårt slag i solarplexus för framtida crowdfundade spel. Tanken är ju god, spelskaparna får friheten att skapa spel helt enligt sina egna visioner, utan en hel armada av kostymnissar och styrelseproffs, som inte har en aning om vad ett bra spel är och innebär, som hänger över ryggen på dem och kräver snabba resultat, vars tankar sträcker sig till nästa kvartalsrapport, om ens så långt. Detta resulterar i värdelösa kompromisser och i slutändan blir spelen sämre än vad de annars skulle ha blivit om spelskaparna fått en större kreativitet och mer tid på sig att finslipa spelen innan de släpps. ME:A exempelvis, är i mitt tycke ett typexempel på just detta fenomen.

Medlem

Man hoppas så mycket på detta spel så förstår besvikelsen bland många när det går så pass långsamt fram.

Jag har känslan av att det blir ett DayZ men i gigantisk magnitud och så blir man omsprungna av ett spel som kanske inte har samma visioner men som faktiskt levererar. Det är baksidan av att ge tillgång till dessa spel tidigt in i utveckligen, och i ärlighetens namn har man inte kommit så väldigt långt på dessa år även om jag förstår vilka enorma utmaningar dem står inför.

Aja, hoppas man får ett genombrott i utveckligen så att man orkar ge sig an spelet.

Testpilot
Skrivet av Chomag:

@Harakiri:

Jag hoppade aldrig på hypen eller har sponsrat spelet, jag gillade helt enkelt beskrivningen av vad spelet skulle innehålla när de annonserades. Men som jag nämnde, jag tror att de har tagit sig rejält med vatten över huvudet när de bestämde sig för att göra 2-3 spel till ett stort sömlöst spel istället för spelet de beskrev från början när de sökte efter crowdfunding. Faktiskt tror jag att de blev drabbade av en ganska rejäl hybris när de såg miljonerna rulla in och alla och deras gammelmormödrar tokhyllade spelet (som knappt lämnat ritbordet) utan ett uns av kritik i syne . Därefter satte de upp fler och fler milstolpar som gjorde att spelet's scoop växte och blev till något helt annat än vad det var tänkt från början. Pengar har tyvärr den effekten.

Tyvärr är det enorm sorgligt om de misslyckas med att skapa ett bra spel i slutändan, då det blir ett stenhårt slag i solarplexus för framtida crowdfundade spel. Tanken är ju god, spelskaparna får friheten att skapa spel helt enligt sina egna visioner, utan en hel armada av kostymnissar och styrelseproffs, som inte har en aning om vad ett bra spel är och innebär, som hänger över ryggen på dem och kräver snabba resultat, vars tankar sträcker sig till nästa kvartalsrapport, om ens så långt. Detta resulterar i värdelösa kompromisser och i slutändan blir spelen sämre än vad de annars skulle ha blivit om spelskaparna fått en större kreativitet och mer tid på sig att finslipa spelen innan de släpps. ME:A exempelvis, är i mitt tycke ett typexempel på just detta fenomen.

Just det du skriver är det unika med Star Citizen - man får en unik inblick i spelets utveckling och därför har så många kunnat forma åsikter om varför de tror spelet kan gå åt helvete. Många blandar in sin egen hype om hur de trodde spelet skulle bli och sen är skitbesvikna i skicket spelet är just nu eller inte för det inte kommit ut än.
Jag tror det är därför man ser så många negativa röster i alla trådar om spelet.

Normalt kanske man läser max nåt rykte om att de har problem under tillverkningen , sen läggs locket på och spelet kommer ut och går bra eller blir flopp eller nåt mitt emellan.

Oavsett hur det går för spelet så har de pushat gränserna , det ska bli intressant o se vart de hamnar.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Harakiri:

Jag hoppade aldrig på hypen eller har sponsrat spelet, jag gillade helt enkelt beskrivningen av vad spelet skulle innehålla när de annonserades. Men som jag nämnde, jag tror att de har tagit sig rejält med vatten över huvudet när de bestämde sig för att göra 2-3 spel till ett stort sömlöst spel istället för spelet de beskrev från början när de sökte efter crowdfunding. Faktiskt tror jag att de blev drabbade av en ganska rejäl hybris när de såg miljonerna rulla in och alla och deras gammelmormödrar tokhyllade spelet (som knappt lämnat ritbordet) utan ett uns av kritik i syne . Därefter satte de upp fler och fler milstolpar som gjorde att spelet's scoop växte och blev till något helt annat än vad det var tänkt från början. Pengar har tyvärr den effekten.

Tyvärr är det enorm sorgligt om de misslyckas med att skapa ett bra spel i slutändan, då det blir ett stenhårt slag i solarplexus för framtida crowdfundade spel. Tanken är ju god, spelskaparna får friheten att skapa spel helt enligt sina egna visioner, utan en hel armada av kostymnissar och styrelseproffs, som inte har en aning om vad ett bra spel är och innebär, som hänger över ryggen på dem och kräver snabba resultat, vars tankar sträcker sig till nästa kvartalsrapport, om ens så långt. Detta resulterar i värdelösa kompromisser och i slutändan blir spelen sämre än vad de annars skulle ha blivit om spelskaparna fått en större kreativitet och mer tid på sig att finslipa spelen innan de släpps. ME:A exempelvis, är i mitt tycke ett typexempel på just detta fenomen.

Du glömmer att crowdfunding hade en röstning där alla backers röstade med stor majoritet för köra stort scope istället för den begränsade originella pitchen!

12
Skriv svar