Gräv guld i Star Citizen – version 3.2 ute

Robot
Gräv guld i Star Citizen – version 3.2 ute

Plus: nya gruppfunktioner, skepp med mera.

#cloud-imperium-games, #rsi, #star-citizen


Medlem

Hmm just nu tror jag att prospectorn är det billigaste mining skeppet i spelet.
Då den är en mini version av Orion

skepp lista star citizen
Bjässen Orion gick på 325 dollar som är ca 2900 kr.

I nästa version 3.3 kommer man kunna köpa skepp ingame också, iaf dem som är redo att testas ingame
Nu kan man kan köpa och överklocka / trimma delar till skepp + köpa body armor delar o fps vapen o skepp vapen

Medlem

Gräv upp fiktiv guld för 1700kr. Nja jag avvaktar tillsvidare...

Medlem

Även om Star Citizen kommer bli ett bra spel så tror jag inte att jag kommer uppskatta att spela det vid (om den någonsin kommer) release. Detta då drömmen är ett rymdäventyr där alla startar på noll och sedan får försöka ta sig fram i galaxen.

Medlem

Party systemet är bättre med, man ser var medspelarna är på kartan. Sen har dom lagt till quantum linking så att flera skepp kan joina samma quantum drive.

Skulle dock inte rekommendera att köpa en 600i, inte ett bra skepp för pengarna. Mest en money sink för personer vill leva mer lyxigt. Samma sak med 890 jump.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Pay to unlock all features of the game! Jag hade varit assur om jag sponsrat detta spel också får jag inte ta del av sådana här uppdates!

Medlem

5 år senare.....
Star citizen beta!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ingen som tvingar någon att köpa skepp i spelet, det går köpa skeppen senare för ingame cash. Att betala ett skepp för riktiga pengar för ett skepp i spelet är delvist pay 2 win. Men det är en belöning för dom som vill hjälpa till med utvecklingen av spelet. Sen balanserar dom skeppen så inget skepp är bäst på allt. Många skepp är byggda för olika roller eller jobb. Det mesta går efter hur skillad man är som pilot.

F8 Lightning ska typ va en av dom bästa fighter skeppen i spelet, och den kan man inte köpa för riktiga pengar. Man måste göra bra ifrån sig på singleplayer spelet squadron 42 för att unlocka en license token för den. Så man kan köpa den i spelet sen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@freddeboden: Sant. Det har varit många röster på bl.a. SC-forat för att släppa skepp som är kopplat till olika större gameplay features just för att ge fler möjligtheten att testa, men den vägen ville man inte gå tyvärr. Nu får vi vackert vänta till nästa patch och hoppas på att dom gör så att man kan köpa skepp i spelet istället med fiktiv valuta, vilket dom siktar på.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Pay to unlock all features of the game! Jag hade varit assur om jag sponsrat detta spel också får jag inte ta del av sådana här uppdates!

Du kommer kunna ta del av allt som alla andra kan ta del av utan att behöva betala något extra. Dock får du vänta tills det går att köpa skepp för UEC (in game-valuta) om du inte vill betala med riktiga pengar, eller så får du passa på och testa alla tillgängliga skepp under PTU eller när de har en Test Drive.

Medlem

Roligt att det går framåt!

@rmpyro:
Auroran är sämst på allt. Och dessutom inte klar alls, tycker ju att de borde fokuserat på det skepp flest har, men men.

@Bojkott:
Just det betyder inte särskilt mycket om man måste spela hundratals timmar för att kunna ta del av det. De har målat in sig i ett hörn, antingen så blir det ett sjujävla grind för att få skepp (typ som GTA Online), vilket kommer göra spelet oerhört tråkigt för de som inte har mycket tid till att spela, eller så är det, enligt de som köpt skeppen för tusentals kronor, alldeles för lätt. En typ av spelare kommer bli missnöjd med det hela.
Jag tänker avvakta med att döma tills spelet är klart men det ser inte ljust ut för oss med de billigaste skeppen och utan lust att köpa mikrotransaktioner.

Medlem

Min gissning är att anledningen till att gräva efter metaller är låst bakom ett 1700kr skepp är för att dom inte vill riskera att kollapsa hela ekonomin.

Är det tillgängligt för alla kommer värdet sjunka och bli för billigt och förstöra det ekonomiska värdet att gräva efter metaller.

Medlem

@Fiddi: Auroran kommer nog ha en roll i slutprodukten, skulle gissa på ett multiroll skepp för småuppdrag.
Just nu har skeppen i Squadron 42 högsta prion.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro: Säkert kommer det ha syfte senare, men det hade varit roligt om jag också kunde få testa lite granna behagligt likt folk med dyrare skepp. Just nu är det bara omständigt att använda Auroran, tycker jag åtminstone.
Sen skulle jag inte säga att gruvdrift är ett särskilt stort tema i Squadron 42. Men visst, såklart det tar prioritet.

Medlem

@magma: Alpha. Spelet är i Alpha-stadiet då det fortfarande utvecklas.

Beta-stadiet når man först några månader, ett år, innan releasen. Det är då allt är färdigt och man påbörjar slutarbetet med balansering av siffror.

Dessutom så är 5 år inte särskilt lång tid för ett nutida spel. Se bara på Anthem och Cyberpunk (Som vi för övrigt fortfarande knappt vet något om).


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Att köpa skepp är helt valfritt, och pengarna som folk investerar i spelet går direkt till utvecklingen av spelet. Det är ett sätt att stödja utvecklingen samtidigt som man får något tillbaka. Jag köpte en Avenger för ~600:-, och fick då ett skepp, samt tillgång till både Star Citizen och Squadron 42, vilket känns som en ganska bra deal enligt mig.

När spelet väl är färdigt och släppt kommer man inte längre kunna köpa skepp för pengar - och tIll er som skriker P2W kan jag säga att 90% av spelets befolkning kommer bestå av AI som flyger alla möjliga sorters skepp i vilket fall som helst, så er spelupplevelse kommer inte påverkas särskilt mycket ändå.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

@Christoffre: speciellt med tanke på att dem startade en ny studio och gjorde kickstarter för just det här spelet.

Medlem

Äsch, eve online är också p2w i ganska grova aspekter.
Är det fortfarande en grym sandbox där även ett gäng alpha clone's kan göra skillnad? ja.

Det kommer inte spela någon större roll om någon solo spelare har ett visst skepp om det finns grymma allianser som arbetar tillsammans.

Hoppas på att star citizen kommer i närheten, för det är kanske spelet som får mig att runda av min eve karriär.

Det hade varit skillnad om skepp/moduler inte kunde köpas för ingame cash, utan bara riksdaler.

Medlem

@Fiddi

Man kan ju alltid låna ett skepp av andra spelare. Finns även många multi crew skepp som behöver besättning också.
Om du vill strida mot andra piloter, joina någon som flyger med en Anvil Hurricane. Det är ett ny 2-man crew fighter som släpptes i denna patchen. Ska tydligen va ett skepp med hög eldkraft men trade-off:en är att den har dåligt med med armor istället.

Gruv och skrott skepp kommer finnas i Squadron 42. En del av kampanjen utspelar sig nära en gruvstation.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@Christoffre: Verkar som att fler än bara sc-fans kommer kunna få sitt tålamod prövat en tid framöver. 😊

https://youtu.be/0FRFgSie_Ro

1
Skriv svar