Spelkritiker utser bästa E3-spelet – grattis, Resident Evil 2!

Robot
Spelkritiker utser bästa E3-spelet – grattis, Resident Evil 2!

Tydligen zombiernas år i år. Igen.

#capcom, #resident-evil-2


gnu
Medlem

Jag kan bara hålla med.

Medlem

Hmm, var det därför Resident Evil 2 till N64 dök upp till försäljning idag, kanske? Kul!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

fan va kul.. synd bara det är en evighet innan det kommer

Moderator | Testpilot

Det såg riktigt bra ut. Var länge sedan jag spelade spelet personligen så ska bli kul att få spela det igen med denna remake.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blir ett givet köp detta. Så här riktiga remakes ska göras, ett helt nytt spel.

Medlem

Kan inte minnas när jag längtade efter ett spel så här mycket sist. Det här ska bli riktigt kul.

Medlem

Fast, hur kan man få dessa "nomineringar" om spelen inte ens är släppta? Totalt meningslöst lista. Sen är det ju skillnad om man talar om vilka spel som verkar mest lovande. Även fast man har provat spelet under e3-mässan slår jag vad om att det inte blir slutprodukten.

Vad händer nu om till exempel Anthem som kritikerna utsåg till "Best Action Game" blir en flopp? Herregud vad media ska överhypa allt nu för tiden till skyarna.

Själv ser jag fram emot spel som inte finns med på listan där (bland annat Rage 2 och nya doom Eternal) som jag hoppas kommer bli bra.

Såg nu också att battlefront 2 blev nominerat till "Best Online Multiplayer". Hahaha! Ja, vi alla vet ju hur det gick med den saken.... visst är spelet inte samma nu men release var ju en katastrof och DICE gick bokstavligt talat ut och bad om ursäkt (ovanligt för att vara EA).

Och "Best PC Game" gick till Destiny 2. Ehm, va?
Dött på pc efter knappt ett halvår efter release, större på konsol.
Jag är förvånad att no man sky inte fanns med på listan över "best PC game" för vi alla vet ju hur mycket det floppade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Fast, hur kan man få dessa "nomineringar" om spelen inte ens är släppta? Totalt meningslöst lista. Sen är det ju skillnad om man talar om vilka spel som verkar mest lovande. Även fast man har provat spelet under e3-mässan slår jag vad om att det inte blir slutprodukten.

Vad händer nu om till exempel Anthem som kritikerna utsåg till "Best Action Game" blir en flopp? Herregud vad media ska överhypa allt nu för tiden till skyarna.

Själv ser jag fram emot spel som inte finns med på listan där (bland annat Rage 2 och nya doom Eternal) som jag hoppas kommer bli bra.

Nomineringen gäller just "Best in show", bästa på E3-showen, inte bästa slutprodukten.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Nomineringen gäller just "Best in show", bästa på E3-showen, inte bästa slutprodukten.

Fortfarande en totalt onödig lista. Vad är meningen att bedöma en produkt som inte är färdig? Jo, för att få folk att boka innan spelet ens blivit släppt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Fortfarande en totalt onödig lista. Vad är meningen att bedöma en produkt som inte är färdig?

Jag håller inte med.
Som sagt, dom bedömer det som ser bäst ut hittils. Det är samma som FZ's förhandstittar, där redaktionen talar om för oss vad dom tycker om ett spel hittils. Det skadar ingen att få en inblick i hur en produktion ser ut. Sedan om man vill göra det lite roligt med en tävling också, det har jag absolut inget emot.

Skrivet av magma:

Jo, för att få folk att boka innan spelet ens blivit släppt.

Va i hela friden skulle E3 arrangörerna tjäna på att Capcom säljer Resident Evil exemplar?

Medlem
Skrivet av duchovny:

Jag håller inte med.
Som sagt, dom bedömer det som ser bäst ut hittils. Det är samma som FZ's förhandstittar, där redaktionen talar om för oss vad dom tycker om ett spel hittils. Det skadar ingen att få en inblick i hur en produktion ser ut. Sedan om man vill göra det lite roligt med en tävling också, det har jag absolut inget emot.

Va i hela friden skulle E3 arrangörerna tjäna på att Capcom säljer Resident Evil exemplar?

Förlåt, men jag förstår inte meningen med dessa listor?
I sådana fall kan man börja dela ut nomineringar till filmtrailers för det är typ samma sak i mina ögon. Du vet att dessa nomineringar används rätt flitigt sen när man ska sälja spelen sen, va?

Glöm inte att det är tack vare oss konsumenter som E3 överhuvudtaget existerar. Det är ju en sak att bli nominerad för en film. Då har ju personen eller personerna gjort en stor insats. På E3 har utvecklare visat upp spel som vi inte ens vet kommer släppas. Förstår du hur jag menar då?

Det är ju en helt annan sak att recensera ett spel som då är släppt. Det ger en mer rättvis bild. Den riktiga slutprodukten får man nog inte uppleva förrän efter några patchar.

Nej, nu ska jag ge mig. Ha en fin dag


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Förlåt, men jag förstår inte meningen med dessa listor?
I sådana fall kan man börja dela ut nomineringar till filmtrailers för det är typ samma sak i mina ögon.

Det finns redan nomineringar för trailers (Golden Trailer Awards), och har funnits i 19år. Bara för att du inte håller med om listorna eller ser värdet i det så betyder det inte att andra inte gör det. Det är ett sätt att visa att andra delar av produktion uppskattas och jag tycker det bör lyftas fram ännu mer.

Skrivet av magma:

Du vet att dessa nomineringar används rätt flitigt sen när man ska sälja spelen sen, va?

Vi har ställt ut på E3 2år i rad, så är väl medveten om hur värdefulla dom är. Särskilt för marketing. Men det är heller inte en enda konsument i världen som går och köper ett spel baserat på en "Best in show at E3"-vinst före t.ex. Metacritic score.

Skrivet av magma:

Glöm inte att det är tack vare oss konsumenter som E3 överhuvudtaget existerar. Det är ju en sak att bli nominerad för en film. Då har ju personen eller personerna gjort en stor insats. På E3 har utvecklare visat upp spel som vi inte ens vet kommer släppas. Förstår du hur jag menar då?

Det är tråkigt att höra att du tycker att 3 månaders crunchande för att leverera en E3 build inte är en stor insats.

Skrivet av magma:

Det är ju en helt annan sak att recensera ett spel som då är släppt. Det ger en mer rättvis bild. Den riktiga slutprodukten får man nog inte uppleva förrän efter några patchar.

Återigen, jag har aldrig jämfört dom två. Jag har bara sagt att "Best in show" är en egen kategori som visar just det som såg bäst ut på plats. Det verkar vara du som har fått för dig att "Best in show" = "Bästa spelet som finns", så är givetvis inte fallet. Det finns inget som säger att båda inte kan finnas. Det är ingen som säger att "Best in show" är bättre än en recension på en klar produkt. Det förstår väl alla? Det är två helt separata grejer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Fortfarande en totalt onödig lista. Vad är meningen att bedöma en produkt som inte är färdig? Jo, för att få folk att boka innan spelet ens blivit släppt.

Finns väl inte så mycket jag kan lägga till som inte redan sagts, men roligt nog hade jag en konversation på Discord i morse om exakt samma sak.

Det är helt okej att man tycker listan är onödig men det ni två inte verkar ha förstått är att det bara är en lista för mässan. Sådant här är väldigt vanligt även i film att trailers och andra typer av förhandstittar får diverse utmärkelser för att de var bra gjorda. Givetvis betyder inget av det här att filmen, spelet eller vad det nu kan vara är bra i slutändan men det är bara ett sätt att visa sin uppskattning för vad man fått se hittills.

Svårare än så är det inte. Ett av argumenten på Discord var att No Man's Sky fick "Best of E3" 2014 (vilket jag inte kunnat kolla upp om det ens är sant) som att det skulle vara ett bevis över hur dålig sådana här listor är, men igen det är bara en lista om vad som var bäst på mässan. De flesta håller med om att No Man's Sky såg bra ut på E3 med deras trailers, och game play som visades upp.

Hur som så ber jag ändå om ursäkt för att jag slänger ett till inlägg då du säkert fått tillräckligt från den andra medlemmen som skrivit till dig men kände ändå att det är värt att nämna. Listorna får man tycka som man vill om men de har sitt syfte och har funnits för spel och andra branscher otroligt länge. Heck, FZ har ju själva haft "Best of E3" som i ert fall också skulle vara onödigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar