Kolla in multiplayer och tredjepersonsvy till No Man's Sky

Robot
Kolla in multiplayer och tredjepersonsvy till No Man's Sky

Färskt trailer från NEXT-patchen.

#hello-games, #nms


Medlem

Personligen tycker jag att No man sky har gjort rätt för sig! Respekt för att dom inte gav upp efter den guppiga lanseringen.

Inaktiv
Skrivet av Nartek01:

guppiga lanseringen.

Guppiga

Medlem

Ska bli väldigt intressant att se vad folk tycker om detta när det släpps. Håller tummarna!

Medlem

Har Sean Murray tagit på sig skorna än?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Om de hade släppt spelet med detta från början hade ingen blivit arg. Starkt av dem att fortsätta utvecklandet! Kommer ändå vara lite lagom skeptisk till deras framtida spel, men det bör man ju vara i allmänhet i alla fall.

Medlem

Ge mig ett VR-läge med så blir det ett köp

Medlem

Är det någon på denna sida som fortfarande spelar detta? Skulle vara kul och höra vad åsikterna är nu.

själv backade jag efter den darriga releasen från att köpa det.

Medlem

Kanske dags att spela lite igen, tredjepersons-vy är ju mumma!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Om de hade släppt spelet med detta från början hade ingen blivit arg. Starkt av dem att fortsätta utvecklandet! Kommer ändå vara lite lagom skeptisk till deras framtida spel, men det bör man ju vara i allmänhet i alla fall.

Jag blev inte arg, besviken etc när det släpptes. Har varit en fantastisk resa och spelupplevelse sedan dag 1. Men jag är väl en av få som tycker så.
Men absolut, heja Sean Murray och Hello Games!!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av wololo:

Är det någon på denna sida som fortfarande spelar detta? Skulle vara kul och höra vad åsikterna är nu.

själv backade jag efter den darriga releasen från att köpa det.

Tjena!
Jag lirar fortfarande NMS och har gjort det sedan dag 1.
Är det något speciellt du undrar över?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Spelat Alla "uppdateringarna" sen Realese

@wololo: Jag har spelat spelet till o från vid Varje "stor" uppdatering dom släppt sen Realese.

Tyvärr har dom åter igen sagt att dom ska göra Massa o Lägga till massa men levererar typ 30% vid varje uppdatering med tillägget att dom ska lägga till allt i senare uppdateringar.... Dom har lagt till men aldrig givit oss allt.

Så för alla som vill köpa spelet i hopp om att spelet blir räddat av denna uppdatering, Vänta en vecka o se vad folk säger.... För om det går som alla andra kommer vi få endel nytt men inte allt dom har sagt. Men man kan hoppas o Hålla tummarna har Några Hundra timmar i spelet allt som allt så har testat o gjort allt och då har dom inte enns Gjort allt dom sa vid realese skulle finnas o göras.

Det e dock ett roligt Gathering spel med en dyr prislapp och För PC spelare finns det mods som gör spelet bättre... (( Som Ringar runt planeter som dom lägger till nu har funnis som mod sen över ett år tillbaka ;P. Samma sak med Bygga var du vill o hur stort du vill))

Så undrar igentligen hur mycket Hello Game själva gjort och hur mycket e bara taget/köpt/gjort av Moddare.

Gnällkuk

så det tog dem två år att lappa ihop seans lögner... tragiskt. starkt ändå att de fortsatt att kriga och nu lyckats nå det som det borde varit vid lansering och lite därtill. Kanske äntligen värt att köpa det då :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Benjidono:

@wololo: Jag har spelat spelet till o från vid Varje "stor" uppdatering dom släppt sen Realese.

Tyvärr har dom åter igen sagt att dom ska göra Massa o Lägga till massa men levererar typ 30% vid varje uppdatering med tillägget att dom ska lägga till allt i senare uppdateringar.... Dom har lagt till men aldrig givit oss allt.

Så för alla som vill köpa spelet i hopp om att spelet blir räddat av denna uppdatering, Vänta en vecka o se vad folk säger.... För om det går som alla andra kommer vi få endel nytt men inte allt dom har sagt. Men man kan hoppas o Hålla tummarna har Några Hundra timmar i spelet allt som allt så har testat o gjort allt och då har dom inte enns Gjort allt dom sa vid realese skulle finnas o göras.

Det e dock ett roligt Gathering spel med en dyr prislapp och För PC spelare finns det mods som gör spelet bättre... (( Som Ringar runt planeter som dom lägger till nu har funnis som mod sen över ett år tillbaka ;P. Samma sak med Bygga var du vill o hur stort du vill))

Så undrar igentligen hur mycket Hello Game själva gjort och hur mycket e bara taget/köpt/gjort av Moddare.

Enligt mig har de varit försiktiga med att säga vad som kommer i varje uppdatering inför respektive uppdatering. När de väl släpps så spec:ar de vad som ingår, patch notes etc. Annars är de väldigt tysta. Så jag vet inte vart du har sätt/hört att de ”sagt massa”. Om du inte menar från E3 2014 o fram till Vanilla release.

Personligen tycker jag att No Man’s Sky har varit ett kvalitéts-spel sedan dag 1. Jag kollade inte/läste/lyssnade på vad andra sa om spelet innan release eller vad som skulle finnas på release-dagen, utan jag ville spela spelet med mins egna sinnen.

@wololo säg till om det är nått speciellt du undrar över

o7


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Nej tack, way too late. Detta projektet går inte längre att rädda, ju tidigare de inser detta desto bättre.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Tjena!
Jag lirar fortfarande NMS och har gjort det sedan dag 1.
Är det något speciellt du undrar över?

Egentligen är det nog, vad är poängen? Fast det kan man ju fråga sig om de flesta spel

Kusinen köpte det strax efter release men sålde det då det saknade "poäng" vad det nu kan vara. Så min fråga är, vad är det som håller kvar dig i NMS? Är det endast farmande, upptäckande och basbyggande? Finns det någon form av "end game", ekonomi etc.

Medlem

Tänker absolut testa igen efter denna uppdatering. Har personligen alltid gillat idéen med spelet var bara för mycket fel vid release. Videon ovan ser toppen ut i alla fall och bara att testa helt enkelt.

Ambassadör
Xbox

Får se hur det gör sig på Xbox One nu när det släpps där lagom till att spelet är färdigt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Nej tack, way too late. Detta projektet går inte längre att rädda, ju tidigare de inser detta desto bättre.

"går inte längre att rädda"

spelet i dess nuvarande form har långt mer att erbjuda än spelet som släpptes för snart 2 år sedan, det är sant vare sig du vill eller inte. men visst, det är ju lättare att bara sitta där och skita på folk som jobbat arslet av sig med gratis maffiga uppdateringar i flera år.

Medlem

Så snart har spelet fått det som borde vara 1.0?

Medlem

”No Man's Sky NEXT släpps gratis den 24 juli till PC, PS4 och Xbox One.”
Förtydligande: är det patchen som är gratis eller hela NMS?

KoP
Medlem
Skrivet av Grymgreger:

”No Man's Sky NEXT släpps gratis den 24 juli till PC, PS4 och Xbox One.”
Förtydligande: är det patchen som är gratis eller hela NMS?

Patchen. Finns väl ingen orsak att ge bort hela spelet gratis?

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

”No Man's Sky NEXT släpps gratis den 24 juli till PC, PS4 och Xbox One.”
Förtydligande: är det patchen som är gratis eller hela NMS?

Skrivet av KoP:

Patchen. Finns väl ingen orsak att ge bort hela spelet gratis?

Precis, det är patchen som är gratis som alla andra patcher har varit: "The Foundation Update", The Pathfinder Update", "The Atlas Rises Update".


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

”No Man's Sky NEXT släpps gratis den 24 juli till PC, PS4 och Xbox One.”
Förtydligande: är det patchen som är gratis eller hela NMS?

Inte värt att spela ens om det är gratis IMHO.

Medlem
Skrivet av mill:

Så snart har spelet fått det som borde vara 1.0?

Ja om du frågar dom som blev missnöjda från dag 1. Men NEXT för mig blir v 1.4, "2.0" för min del


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av mill:

Inte värt att spela ens om det är gratis IMHO.

Jag skulle med glädje betala 19,99 euro för denna update.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Nej tack, way too late. Detta projektet går inte längre att rädda, ju tidigare de inser detta desto bättre.

Skrivet av quadratis:

"går inte längre att rädda"

spelet i dess nuvarande form har långt mer att erbjuda än spelet som släpptes för snart 2 år sedan, det är sant vare sig du vill eller inte. men visst, det är ju lättare att bara sitta där och skita på folk som jobbat arslet av sig med gratis maffiga uppdateringar i flera år.

Precis, nästa vecka så blir NMS som ett helt nytt spel. Men som sagt så har spelet fått updates med jämna mellanrum.
Hello Games och Sean Murray har jobbat järnet! Heja heja!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Tjena!
Jag lirar fortfarande NMS och har gjort det sedan dag 1.
Är det något speciellt du undrar över?

Skrivet av wololo:

Egentligen är det nog, vad är poängen? Fast det kan man ju fråga sig om de flesta spel

Kusinen köpte det strax efter release men sålde det då det saknade "poäng" vad det nu kan vara. Så min fråga är, vad är det som håller kvar dig i NMS? Är det endast farmande, upptäckande och basbyggande? Finns det någon form av "end game", ekonomi etc.

No Man' Sky i augusti 2016 jämfört med No Man's Sky juli 2018, stor skillnad.

Vad är poängen med NMS?
Ja, det är en mycket bra fråga. En del säger att poängen med spelet är att komma till universums mittpunkt - "and thats it". Andra, som jag, kanske säger att poängen är att uppgradera sin exosuit till max, skaffa en trevlig planet som bas och göra ett plantage eller bara bygga ett coolt hem, göra exocraft fordon och mine:a speciella material, utforska planeter i minsta detalj (iaf utforska alla djur), skaffa ett eller flera bra skepp med olika funktioner, utforska andra system via glyph/portal systemet, följa historien om Artemis, göra uppdrag, köpa ett coolt freighter capital ship för 250.000.000 miljoner units, bara ta det lugnt i rymden och njuta av spelet som det är etc eller vad man nu kan tänkas vara sugen på att göra. Jag har spelet ganska många timmar och jag har inte ens varit i spelets mittpunkt, långt ifrån, väldigt långt, Jag befinner mig just nu ca 570000 LY (light years), tror jag det är om inte mer, från spelets mittpunkt.
Jag spelar spelet i min takt och gör det som känns roligt. Det är upp till var och en vad man tycker är meningen med spelet.
Så tycker jag i alla fall.

Vad är det som håller kvar mig i NMS?
Spelet som helhet, det är unikt och det blir, för mig, en speciell känsla när jag spelar det. Det blir aldrig tråkigt, utan jag kan spela flera timmar i sträck och nästan göra samma sak ibland, för att jag vet att längre fram kan jag få något utav det, tex om jag sparar och säljer grejer för att kunna köpa ett dyrt skepp etc. Men också att få träffa andra spelare (ja, det kan man göra preNEXT eller åka till en väldigt speciell planet där man kan hitta unika vapen, skepp m.m. Basen i spelet är "farmande, upptäckande och lite basbyggande", men vägen dit är unik. Jag skulle rekommendera spelet till alla, för att det är ett speciellt spel. Om man vill ha bra grejer så behöver man cash, och att köpa ett dyrt skepp tar sin tid. Skam den som ger sig.

"Endgame"
Jag skulle inte vilja påstå att jag kommit dit ännu även om jag spelet en del, men det är väl när man har ett S class capital freighter ship, 9 skepp, en hauler med 48 slot, squid ship, royal ship, fighters etc med S class, maxat allt i exosuit och 10/10 i alla kategorier i upptäckande och guldmedalj för varje ras/guild etc. m.m.

Är det något annat du undrar över så hör av dig. Hoppas jag kunde förtydliga, vad jag känner för detta spel


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Kul att de faktiskt jobbar vidare trots det dåliga mottagandet.

Medlem

Jag undrar fortfarande var/vad universums mittpunkt är.
Och hur vet man det?


signatur

autograph

12
Skriv svar