Äntligen! Här är 48 minuter gameplay från Witcher-gängets senaste gamechanger: Cyberpunk 2077!

Medlem

Ganska ful grafik imho. Får mig att tänka på GTA San Andreas

Medlem
Skrivet av xdrive:

@Ftmch: Gillar också prat, men när karaktären pratar med sig själv, så tror jag det är menat att du tänker detta.

Nej, blir konstiga och piniga situationer i spel av karaktärer som inte pratar, med några få undantag. Brukar leda till färre dialogval, bästa alternativet är att låta spelaren välja röst tycker jag.

/Edit prata hon med sig själv? Missade det, sånt är B iofs.

Medlem

Jag utgår från att mycket med det här spelet är bra och att det kommer vara kul att spela, så därför reagerar jag mest över det dåliga:

- Det känns lite brutalt att man själv aktivt måste ta steget att installera den manick som representerar det jag gillar allra minst med framtidsspel, det här med att man ska se "genomskärningar" av allting, inforutor som ploppar upp, bullet time för att zooma in nåt visst objekt som ska highlightas osv. Det känns så himla Matrixigt allting och en aldrig sinande tro på att folk tycker det coolaste som finns är den typen av informationsinhämtning. Jag vill ha så lite handhållning som möjligt i omgivningen.

- Oroväckande att den första fienden man möter får inforutan "takedown" över sig när man kommer upp bakifrån, så himla typiskt. Och så en scriptad nedtryckning i badkaret som vittnar om att melee, som vanligt, inte har ett system som är applicerbart i vilken situation som helst. Det gör att man inte tror att det kommer gå att komma på egna finurliga sätt att attackera, utan bara följa "utvecklarnas egna finurliga sätt".

- Alltid trist då man inte får välja klass utan får tillgång till alla möjliga spelsätt under en och samma genomspelning, som inte triggar en till att vilja starta en ny gubbe sen. Finns inget mer eggande till att spela om spelet än att hitta nån skitbra grej som man inte kan använda för att man är fel klass.

- Folk från "every facet of life" skulle gå omkring i stan, men inte every age of life då förmodar jag? Förstår om man kanske dör ung i framtiden, men man föds väl ändå inte som vuxen.

Skrivet av Joakim Bennet:

Kul detalj:

Allas vår forumit @uberpwnage2.0 hittade en grej i gameplayet – en av Maelstrom-fienderna ropar något på norska under striden.
//cdn.fz.se/artikel/fil/1408678?key=f202773f5320aa6e683336c3d...

Då jag snöat in lite på norsk grupp (typ folkrock) som heter Wardruna (efter att ha hört en låt i soundtracket till Vikings) såg jag att det var en rad ur en av deras låtar, Helvegen.
Alternativt är det någon på CDPR som snöat in på Havamal och den äldre futharken som de kan ha tagit texten ifrån.

Tja, det är väl i så fall att de lyssnar på Wardruna.
Citatet finns inte i "Den höges sång" och den äldre futharken har de definitivt inte hämtat det ifrån.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Såg jäkligt coolt ut. Men fy va jag störde mig på kompisen som följde med. Hoppas att han dör tidigt i storyn.
Han lät precis som kungen i Disenchantment. Lär vara samma röstskådespelare.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Såg jäkligt coolt ut. Men fy va jag störde mig på kompisen som följde med. Hoppas att han dör tidigt i storyn.
Han lät precis som kungen i Disenchantment. Lär vara samma röstskådespelare.

Jag hoppas ju, och förmodar, att man kan dumpa honom? Att man kanske inte ens behöver ha med sig honom från början?

Medlem

Jodå, det kan nog bli bra. Orkar inte titta alla 48 minuterna men det ser lovande ut. Och som andra påpekat.. sidekicken var ju bara dryg haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Frilansare
Skrivet av hannes.theorell:

Tja, det är väl i så fall att de lyssnar på Wardruna.
Citatet finns inte i "Den höges sång" och den äldre futharken har de definitivt inte hämtat det ifrån.

Tack för rättelse!

Medlem

Okay, nu är jag övertygad om att detta komr bli något att prova

Medlem

Det jag gillade:
-Världen ser otroligt spännande och levande ut.
-Tung atmosfär som ger intrycket av en dynamisk värld.
-Musiken passar perfekt in på spelets ton.
-Karaktärerna var sådär lagom "cheesy".
-Karaktärsskapandet såg intressant ut, men jag undrar om man kommer behöva spendera attributpoäng?

Det som oroar mig:
-Läste att Cyberpunk 2077 spelades på en dator med 1080 ti. Om det nu spelades på en dator, varför använde man inte mus och tangentbord? Får hoppas de får till kontrollerna till PC också.
-https://wccftech.com/cyberpunk-2077-nvidia-rtx-hairworks/
Blev lite ledsen när jag läste detta. Inte ett nvidia gimpworks-spel igen. Jag vet att the witcher 3 också hade några nvidia-features (som till exempel hairworks är helt värdelöst).
Jag vet inte hur många patchar det tog innan detta var åtgärdat, men det var oerhört buggigt och glitchigt vid release. Särskilt då det applicerade onödigt mycket tesselering utan någon knappt märkbar visuell effekt. Och raytraycing. Gl hf with that, säger jag bara. Kommer att slå av allt nvidiarelaterat och njuta av gratis framerate. Har läst att moddarna till slut fick rycka in och rätta till de fel som fanns i gameplay. Andra kanske lägger mer prio på karaktärer, världen, musiken, dialogen och handlingen. För mig är prio ett gameplay, särskilt i ett spel där man kommer att strida mycket.
-Var är HP-baren btw? Eller finns det en någon sådan? Såg bara något som liknande en batterinivå som autoladdades (typ som den i crysis 1).
-Många cutscenes, "hide behind cover". Jag hoppas att de fokuserar mer på gameplay denna gång då detta är ett problem i the witcher 3. Orkade inte köra igenom hela spelet då jag störde mig på detta.

Men ja, detta är bara ett tidigt gameplay och cd projekt är modiga som vågar visa sitt verk för övriga världen. Nu är det dags att hjälpa dom så att vi tillsammans kan bidra till ett bättre spel


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk

En sak jag funderar över är ju om det här verkligen är samma gameplay som folk fick se bakom lyckta dörrar? Samtliga youtubers jag har lyssnat på efter att ha sett visningen har talat om att det var så sjukt imponerande grafik, med saker som de aldrig hade sett tidigare, eller ens visste var möjliga.

Det här var snyggt, absolut. Men det var inget banbrytande eller "jaw-dropping". Skuggorna var ju t ex sjukt lågupplösta och måste varit i motsvarande "low-läge". Allt kändes ruggigt konsolanpassat ut. Nu vet jag ju att även de stängda visningarna kördes med handkontroll, vilket för mig är obegripligt om det inte är så att det är otroligt skakig fps och att man ville sminka över det med supersläpiga handkontrollsrörelser?

Jag hade förväntat mig att vi fått se raytracing, vilket jag starkt misstänker att de stängda visningarna har varit. Det här var nog den nedgraderade konsolvarianten, eller jag hoppas verkligen det iaf. Lite lustigt att hairworks verkar göra en comeback också, det var ju rätt snyggt men samtidigt tog det orimligt mycket resurser :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Folk klagar på att de använder handkontroll i demonstationer av spel, men detta är på grund av att med mus blir det lätt väldigt ryckiga rörelser som känsliga tittare kan reagera dåligt på med illamående som följd, och det vill man naturligtvis undvika när man visar upp sitt spel.

Och nej, toleransen för detta har inget att göra med hur tuff du är.

Gnällkuk
Skrivet av Namn Namnsson:

Folk klagar på att de använder handkontroll i demonstationer av spel, men detta är på grund av att med mus blir det lätt väldigt ryckiga rörelser som känsliga tittare kan reagera dåligt på med illamående som följd, och det vill man naturligtvis undvika när man visar upp sitt spel.

Och nej, toleransen för detta har inget att göra med hur tuff du är.

Va? Är det? Det hade jag absolut ingen aning om. Åksjuk kan väl även ledaren för Hells Angels bli på en båt t ex. Har du källa på påståendet att detta är anledningen till att man använder handkontroll?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Im blessed! Ett av de bästa kommande! De bröt mot minst 40 #spel# regler.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Moderator | Testpilot
Skrivet av GOLDDUBBY:

Ganska ful grafik imho. Får mig att tänka på GTA San Andreas

San Andreas

Cyberpunk 2077

Med det sagt så sa även folk på E3 att grafik och annat såg lite ofärdigt ut, vilket det givetvis gör här också. Tycker ingen ska stirra sig blind på allt som syns här då spelet inte är klart. Det är mer bara ett litet smakprov och vi får se hur långt de kommit på vägen.

Med tanke på deras kontroverser gällande Witcher 3 och dess grafik så är det inte konstigt att de går åt andra hållet den här gången.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kropparna såg väldigt verkliga ut i alla fall! Det var som att man verkligen kände känslan av att bära en blöt, kall, naken tjej då hon gjorde det i videon.

Medlem
Skrivet av tricky:

Har du källa på påståendet att detta är anledningen till att man använder handkontroll?

Inte annat än det jag hört, nope, så du får ta det med så många nypor salt som du behöver Har personligen inte arbetat på PC spel med mouselook, men har pratat med kollegor som presenterat på E3, eller interndemos för utgivare, att gamepads presenterar bättre än keyboard och mus just på grund av att det är en mer "smooth" och behaglig upplevelse för folk som ser på. Det förstår jag fullt, klarar själv inte att se på Twitch streams med alltför snabba och ryckiga rörelser utan att bli lite illamående. Har jag själv kontroll är det inga problem alls.

Självklart blir vi PC-nördar irriterade, men det blir vi ju oavsett

Moderator | Testpilot
Skrivet av Namn Namnsson:

Inte annat än det jag hört, nope, så du får ta det med så många nypor salt som du behöver Har personligen inte arbetat på PC spel med mouselook, men har pratat med kollegor som presenterat på E3, eller interndemos för utgivare, att gamepads presenterar bättre än keyboard och mus just på grund av att det är en mer "smooth" och behaglig upplevelse för folk som ser på. Det förstår jag fullt, klarar själv inte att se på Twitch streams med alltför snabba och ryckiga rörelser utan att bli lite illamående. Har jag själv kontroll är det inga problem alls.

Självklart blir vi PC-nördar irriterade, men det blir vi ju oavsett

Det stämmer bra. En spak ger mjuka rörelser som inte en mus klarar av på samma sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Namn Namnsson:

Inte annat än det jag hört, nope, så du får ta det med så många nypor salt som du behöver Har personligen inte arbetat på PC spel med mouselook, men har pratat med kollegor som presenterat på E3, eller interndemos för utgivare, att gamepads presenterar bättre än keyboard och mus just på grund av att det är en mer "smooth" och behaglig upplevelse för folk som ser på. Det förstår jag fullt, klarar själv inte att se på Twitch streams med alltför snabba och ryckiga rörelser utan att bli lite illamående. Har jag själv kontroll är det inga problem alls.

Självklart blir vi PC-nördar irriterade, men det blir vi ju oavsett

Jag säger inte emot dig :> Jag har bara aldrig sett utvecklare eller utgivare kommentera att så är fallet. Jag har alltid trott att det var för att man valde konsolvariant och styrning för att det skulle ge en så representativ upplevelse för den största andelen kunder (det får ändå förutsättas att en klar majoritet kommer spela det på konsol när det handlar om multiplatformsspel).

Men ja, det låter ju inte helt orimligt. Trist bara att i 95/100 fall när det handlar om demos så rör sig personen så långsamt i kombination med att personen dessutom ofta är rätt kass så blir man lite lätt uppgiven :> Doom-presentationen gjorde det rätt tycker jag, där man började med handkontroll och sedan visade det med mus+tbord. Då har ändå alla som har samma problem med åksjuka som dig, t ex. kunnat få en behaglig upplevelse av spelet och sedan visar man även hur det blir med mus+tbord.

Det här spelet verkar ju rätt actionfokuserat och det blir ett klart slöare och tröttare intryck med handkontroll kontra mus+tbord.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Witchfinder:

Kropparna såg väldigt verkliga ut i alla fall! Det var som att man verkligen kände känslan av att bära en blöt, kall, naken tjej då hon gjorde det i videon.

Haha, är lite ambivalent rörande den graden av realism.

Medlem

@Witchfinder: Det skrämmer mig lite att du verkar veta hur den känslan känns!


signatur

Nämen!

Medlem

Gameplayet ser väldigt... flytande? ut, kameran liksom flyter fram. Dock så är jag inte längre en expert i hur första person ska kännas då jag långt hellre spelar i tredje. Det är min enda personliga reservation på detta, som annars ser mysigt ut.

Några skriver att det är lättare att rollspela i denna vy, men för mig är det tvärtom, då huvudkaraktären alltid förlorar personlighet och oftast bara är en röst, ett vapen och ett par händer. Ganska intressant egentligen hur det kan skilja sig där.

Hur som helst hoppas jag att man ofta får se sin karaktär agera, man vill ju se hur sjukt cool man kan se ut i en sådan här värld.

Medlem
Skrivet av toern:

Gameplayet ser väldigt... flytande? ut, kameran liksom flyter fram. Dock så är jag inte längre en expert i hur första person ska kännas då jag långt hellre spelar i tredje. Det är min enda personliga reservation på detta, som annars ser mysigt ut.

Några skriver att det är lättare att rollspela i denna vy, men för mig är det tvärtom, då huvudkaraktären alltid förlorar personlighet och oftast bara är en röst, ett vapen och ett par händer. Ganska intressant egentligen hur det kan skilja sig där.

Hur som helst hoppas jag att man ofta får se sin karaktär agera, man vill ju se hur sjukt cool man kan se ut i en sådan här värld.

Vet inte om du menar med flytande att det rör sig mjukt, det är för att han spelar med en handkontroll. Man får jämnare flyt i rörelser när man ska visa upp saker. Men för oss PC Gamers kan det uppfattas som att spelet är segt och långsamt. Tycker dom bör göra som Doom Eternal gameplayet. Att visa både och! men det kommer förmodligen mer gameplay framöver med mus och tangentbord. Och för de som är oroliga för tredje o första personsvy så känner jag på mig att efter en vecka eller 2 så har de moddat in så man kan växla läge när man freeroamar garanterat.. kolla bara moddsen till Witcher 3! Tror inte vi behöver vara oroliga.

Ambassadör
Xbox

Jag är van handkontrollsspelare och även jag tyckte att hen rörde kameran för långsamt Dock så är det en fördel att de visar upp spel med ett lugnare rörelsemönster och panorerande med kameran då det är som andra redan påpekat väldigt illamåendeframkallande för många att se på Benny Hill-spelare när man själv inte styr.
Dessutom är det inte särskilt filmiskt, vem vill se typ Avengers i Benny Hill-version? Nä, sprattlande kamera och hoppande är väldigt immersion breaking för mig.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack, CD Project Red, för att ni finns och fyller våra gamerhjärtan med kompromisslös fascination!

Medlem
Skrivet av adde111:

Aa du har nog rätt om det! Tror jag var bara lite skraj att det är mer shooter än RPG haha.

Vi vet ju inte än om det stämmer, bara vänta och se. Hoppas de har lika fantastiska uppdrag och karaktärer som i Witcher 3. I den här videon tyckte jag att Jackie var rätt så enkelspårig hårdkokt typ. Men gillade allt annat jag fick se.

Medlem

Gamersyde har lagt upp originalvideon i 1080p utan uppskalning men med extremt hög kvalite och bitrate. Håller på tankar ner den just nu. Hela videon är 17GB stor.

https://www.gamersyde.com/news_cyberpunk_2077_hq_gameplay-203...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Gamersyde har lagt upp originalvideon i 1080p utan uppskalning men med extremt hög kvalite och bitrate. Håller på tankar ner den just nu. Hela videon är 17GB stor.

https://www.gamersyde.com/news_cyberpunk_2077_hq_gameplay-203...

var väl inget wow upplevelse av den kvaliten

Medlem

Mycket smakfull artistisk tolkning och simulation av studsande kvinnliga bröst...

Jag hoppas att min Core 2 Quad dator klarar av att spela det här [crossed fingers]


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

var väl inget wow upplevelse av den kvaliten

Videon är så hög kvalite som det går att få med källmaterialet. Jag jämförde lite med uppskalade youtube videon och den nerladdade har mycket högre kvalite.

Skriv svar