Star Citizen, som dragit in 1,7 miljarder kronor, tar betalt för sin mässtream

Medlem

Är det bara jag som tycker det känns lite overkill att ens ha sådana här event för ett spel som inte ens är släppt?...

Medlem
Skrivet av baxtex:

Är det bara jag som tycker det känns lite overkill att ens ha sådana här event för ett spel som inte ens är släppt?...

Man måste hypa så mycket som möjligt om man vill att pengarna ska rulla in.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Samma kunde man säga om No Mans Sky.
...

Hur tycker du NMS var en scam?

Medlem

Om ni inte vill se konventet hända är det väl bara att skita i att vara delaktig ? Förstår verkligen inte problemet ? Betala inte då. Hur jävla svårt är det.

Medlem
Skrivet av Nemo:

De borde alltså fortsätta bekosta de här feta konventen genom att ta pengar från spelutvecklingen? Och det ska helst fortsätta så, om och om igen. Och det är inte ens värt att försöka bekosta det hela på något annat sätt?

Du tycker på allvar att det är en bra idé?

https://s22.postimg.cc/cc88fd9tt/Triple-facepalm.gif

Ungefär lika bra som att lägga enormt mycket tid på att skapa skepp för flera tusen kronor att köpa och lägga till mer och mer saker för kunderna att spendera ännu mer pengar på istället för att bli klara med grundspelet dom redan har chashat in 100 gånger om på.
Gissar att du stödjer det istället ?

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Ungefär lika bra som att lägga enormt mycket tid på att skapa skepp för flera tusen kronor att köpa och lägga till mer och mer saker för kunderna att spendera ännu mer pengar på istället för att bli klara med grundspelet dom redan har chashat in 100 gånger om på.
Gissar att du stödjer det istället ?

https://s22.postimg.cc/cc88fd9tt/Triple-facepalm.gif

"Ungefär lika bra"... Eh, nej? Det du skriver har ju inget att göra med det som jag skrev. Går inte att jämföra överhuvudtaget!

Skrivet av gusgun577:

Gissar att du stödjer det istället ?

Vad spelar det för någon roll vad jag stödjer? Titta på vad jag skriver istället, dvs det faktum att man tar av pengar som är avsedda för spelutveckling och bränner dem på feta konvent - vore det inte vettigt att försöka bekosta konventen på annat sätt? Om inte, varför?

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Hur tycker du NMS var en scam?

1. Lögnerna

När spelet presenterades visades spelmekaniker som byggde upp en hel del hype kring spelet. Sean Murray pratade om ett spel som alla ville ha. Med multiplayer, flottor, med mera.

2. Sonys reklammaskin

Sony la ännu mer promotion för lögnerna och byggde upp ett gigantiskt luftslott. Alla previews var (som är allmänt känt inom spelbranschen generellt) ren felinformation.

3. Priset

Hade NMS släppts som det är, ett billigt indie-spel för indiepengar (15-20$?) så hade nog ingen rynkat så mycket på ögonbrynen. Men det ytliga innehållet som spelet levererades med (när det var officiellt klart) var inte i närheten av vad du betalade för.

Dessa tre faktorer är precis det som gjorde det till ett stort lurendrejeri. Eller en SCAM om du så vill.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Hur tycker du NMS var en scam?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

@Tobias Solem: Lögner och sjukaste fallet av falsk marknadsföring jag sett, absolut.
Men vi fick ju en produkt, och nu har de lagt mer pengar på att försöka fixa det.

Huvudgrejen med scams är väl att lura folk på pengar? Det tycker jag inte de gjort.

123
Skriv svar