Hands-on – Assassin's Creed Odyssey

Robot
Hands-on – Assassin's Creed Odyssey

Vi tar upp kampen mot Medusa i ett Assassin's Creed som är mer rollspel än någonsin.

#assassins-creed, #assassins-creed-odyssey, #gamescom, #gamescom-2018, #ubisoft


Medlem

Origins var ett sjumilakliv i rätt riktning för AC serien i mitt tycke! Om Ubisoft fortsätter längs den vägen och omdanar AC från ett action till ett fullfjädrat action-rpg (vilket det låter som att de faktiskt gör när man läser om spelet), så är jag inte alls onöjd.

Medlem

Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeppppppppppppppppppp

Medlem

Ser verkligen fram emot spelet, riktigt vackert och om inte annat tycker spelet ökat rejält i mina ögon. Origins var ögongodis deluxe i mitt tycke, ser verkligen fram emot detta lir.

Ambassadör
Xbox

Jag tröskar vidare genom Assassin's Creed-serien och är nu mitt i AC 3. Kan ju säga som så att jag ser fram emot att komma till de senare spelen...


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Chomag:

Origins var ett sjumilakliv i rätt riktning för AC serien i mitt tycke! Om Ubisoft fortsätter längs den vägen och omdanar AC från ett action till ett fullfjädrat action-rpg (vilket det låter som att de faktiskt gör när man läser om spelet), så är jag inte alls onöjd.

Med tanke på dialogval och – åtminstone! – löften om meningslösa beslut låter det som om de fortsätter gå stadigt längs den vägen.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mortaigne:

Jag tröskar vidare genom Assassin's Creed-serien och är nu mitt i AC 3. Kan ju säga som så att jag ser fram emot att komma till de senare spelen...

Då har du "bara" Liberty (sidospel förvisso man kan skippa), Black Flag, Rogue (det ska du inte skippa, det är förbisett men en väldigt bra final på den amerikanska sagan), Unity, Syndicate och Origins kvar. Kämpa på!


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Då har du "bara" Liberty (sidospel förvisso man kan skippa), Black Flag, Rogue (det ska du inte skippa, det är förbisett men en väldigt bra final på den amerikanska sagan), Unity, Syndicate och Origins kvar. Kämpa på!

Haha japp, det är en hel del... Har alla DLC också så det är ett fläskigt åtagande. Men det gräver ett ordentligt hål i backloggen i alla fall.


signatur

Jump in.

Medlem

Känns inte som AC längre, dom kanske borde göra en ny spelserie.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Seraium:

Känns inte som AC längre, dom kanske borde göra en ny spelserie.

IPt är för mycket värt för att sluta mjölka av den här kossan. Särskilt då det går så bra nu men även om jag inte spelar AC kan jag förstå vad du menar men det kan vara nyttigt att röra om i grytan ibland och det kommer inte passa alla. Det kan vara så enkelt.

Medlem

Lätt ett köp för min del. Verkar bättre än Origins på alla punkter.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Då har du "bara" Liberty (sidospel förvisso man kan skippa), Black Flag, Rogue (det ska du inte skippa, det är förbisett men en väldigt bra final på den amerikanska sagan), Unity, Syndicate och Origins kvar. Kämpa på!

Körde igenom ezio spelen i somras och tyckte de var fantastiska så är väldigt besviken på spelen jag testat efter dom.
Köpte på mig typ alla i serien under sommarens rea.

3an stod jag över för det såg ut att vara tråkiga miljöer
Black flag är kass. Gubben bara flänger runt och hoppar fel + massa tråkigt båtseglande. Gav upp efter några timmar och hoppade vidare till syndicate som jag tycker även det har konstig känsla när man springer runt. Det har även en riktigt tråkig miljö så lägger nog ner det snart. Vapnen verkar även ta dåligt i dessa nyare ac spel, känns som man hugger samma gubbe 20 gånger innan den dör.

Hoppas origins är bättre det ligger och väntar på att jag ska ge upp syndicate.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Körde igenom ezio spelen i somras och tyckte de var fantastiska så är väldigt besviken på spelen jag testat efter dom.
Köpte på mig typ alla i serien under sommarens rea.

3an stod jag över för det såg ut att vara tråkiga miljöer
Black flag är kass. Gubben bara flänger runt och hoppar fel + massa tråkigt båtseglande. Gav upp efter några timmar och hoppade vidare till syndicate som jag tycker även det har konstig känsla när man springer runt. Det har även en riktigt tråkig miljö så lägger nog ner det snart. Vapnen verkar även ta dåligt i dessa nyare ac spel, känns som man hugger samma gubbe 20 gånger innan den dör.

Hoppas origins är bättre det ligger och väntar på att jag ska ge upp syndicate.

3:an är bland dom bästa i serien så där missade du något.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

3:an är bland dom bästa i serien så där missade du något.

Har ju inte missat det bara att jag tyckte det såg tråkigt ut (små hus och mycket skog?) så valde andra spel i serien före det och hittills har jag blivit besviken. Känslan i striderna och när man springer runt känns fel. Kanske är inbillning eller är det något som ändrats i spelen efter revelations?
Kan mycket väl bli så att jag kör 3an eftersom jag äger ett exemplar av spelet.

Medlem

Mmmmmmmm.

De kunde delat in AC serien i två delar.

En fokuserar sig på THE creed och allt det där, andra spelet på mytomspunna tider.

Jag saknar the way of the assassino. Men ser framemot detta.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

gött. inte kört något ass creed på evigheter nu. detta blir det nog dock att införskaffa.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Då har du "bara" Liberty (sidospel förvisso man kan skippa), Black Flag, Rogue (det ska du inte skippa, det är förbisett men en väldigt bra final på den amerikanska sagan), Unity, Syndicate och Origins kvar. Kämpa på!

Unity är dock svårt att rekommendera. Det är det som gjorde jag slutade spela ass creed och inte kört något sedan dess faktiskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ser verkligen fram mot detta spel. Älskade båtmekaniken i Black Flag och troligtvis har de hämtat det som är bra därifrån. Var faktiskt besviken på tidigare Origins för bland annat så var Storyn inte alls lika bra som den brukar. Annars var det väl OK, men detta verkar betydligt bättre! Riktigt taggad alltså, gillar bilderna på spelet starkt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Witchers Creed: The Wild Odyssey

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har ju inte missat det bara att jag tyckte det såg tråkigt ut (små hus och mycket skog?) så valde andra spel i serien före det och hittills har jag blivit besviken. Känslan i striderna och när man springer runt känns fel. Kanske är inbillning eller är det något som ändrats i spelen efter revelations?
Kan mycket väl bli så att jag kör 3an eftersom jag äger ett exemplar av spelet.

Storyn är bra och karaktärerna. Om man är en gnutta intresserad av amerikansk historia så gillar man det.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar