Varsågod, systemkrav och starttid för Call of Duty: Black Ops 4

Robot
Varsågod, systemkrav och starttid för Call of Duty: Black Ops 4

Så du vet när du ska sjukskriva dig på fredag.

#activision, #blops4, #call-of-duty-black-ops-4, #cod, #systemkrav


Geeks Gaming

Tyvärr absolut ingenting som tilltalar mig i Bo4.
Betan kändes bara som en nedbantad version av Bo3 med BR och samma dåliga "nätkod"

Medlem

Har verkligen inte bestämt mig. Gillade Blackout och det första Black Ops. Men hoppade över Battlefield för Titanfall 2 förra gången. Så jag är lite sugen på detta igen. Men skulle gärna vilja se deras tolkning av BR.

Medlem

Stör mig för mycket på BattleNet exklusiviteten så detta skippas. Annars hade jag köpt det under någon Steam rea.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

fue
Medlem

@Maysay: Bara att du kollar på youtube

Medlem

Day 1 patch på 50gb btw

fue
Medlem
Skrivet av Mabec:

Day 1 patch på 50gb btw

För konsoler, ja.

Treyarch confirmed the patch is roughly 50GB on both PS4, and Xbox One. Patch contents are included in the game’s pre-load, for digital owners, but those opting for the physical version can’t get around this.

https://www.vg247.com/2018/10/09/call-of-duty-black-ops-4-day...

Medlem
Skrivet av Maysay:

Har verkligen inte bestämt mig. Gillade Blackout och det första Black Ops. Men hoppade över Battlefield för Titanfall 2 förra gången. Så jag är lite sugen på detta igen. Men skulle gärna vilja se deras tolkning av BR.

Håll dig till Titan fall. Trean är ju på väg också.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Stör mig för mycket på BattleNet exklusiviteten så detta skippas. Annars hade jag köpt det under någon Steam rea.

Fast det handlar om infrastruktur...

Du säg själv vilka problem tex pubg had embed stea works och sina egna servrar.

Battle.net hostar några a. Världens största spel som wow och ovetwatch.

Sure det är dryrt med massa olika launchers men det hade varenda jävla onlinespel back in the day. Idag var ju typ fyra i u-play, steam, origin och battle.net


signatur

P.L.U.R

fue
Medlem

Sen så behåller Activision pengarna 'in-house' medans om de hade varit på Steam så hade 30% gått till Valve.

Medlem

Blackout var ju oväntat bra, så det blir ett köp för min del

Medlem

Första cod på länge med potential på PC, mycket inriktning på competitive play med ingame system för claner,team och ladders & events. Frågan är bara hur bra den där wl-hubben är då det är tunt om info.

Medlem

Ja jävlar vad taggad jag är! BLACKOUT! Det kommer bli så galet jävla bra! Skiter fullständigt i vanliga CoD och Zombies. Blackout är och kommer bli bra stort.

fue
Medlem
Skrivet av Prixm:

Ja jävlar vad taggad jag är! BLACKOUT! Det kommer bli så galet jävla bra! Skiter fullständigt i vanliga CoD och Zombies. Blackout är och kommer bli bra stort.

Samma här! BF kommer få det tufft, och då har jag köpt varje BF sedan 1942. Tror Blackout kommer att bli ett eget spel i 2019.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ja jävlar vad taggad jag är! BLACKOUT! Det kommer bli så galet jävla bra! Skiter fullständigt i vanliga CoD och Zombies. Blackout är och kommer bli bra stort.

Och jag säger helt tvärt om.
Jag tyckte Balckout var skittrist, då jag hela tiden är den som alltid dör först.
Vad i hela friden ska jag göra sedan???
Spectate. Det är inte roligt att titta på när andra spelar kan jag säga. Har tröttnat på det!
Och jag kan ju inte komma tillbaka i samma spel igen.

Så vad är vitsen egentligen?!? Eller har jag missat något?
Jag får starta en ny omgång, som jag åker ur direkt igen.

Jag får väl nöja mig med att spela CoD som vanligt, igen...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av SorbP:

Håll dig till Titan fall. Trean är ju på väg också.

Det är väl bara spekulationer? Tråkiga med 2:an var att det dog ut lite för snabbt. Men jag har singelplayer-läget kvar att spela. Sparade lite på det eftersom jag tänkte att multiplayer kunde dö ut snabbt.

Medlem

Hade en hel del problem med att köra spelet på min burk, hade det funkat utan problem hade detta nog varit ett dag 1 köp enbart för Blackout. Tror Activsion med CoD nu sätter "ribban" för vad man kan förvänta sig från ett AAA-utvecklat BR läge.

Ska bli intressant att se vad EA/DICE gör med BR konceptet i BF V, jag tror dock inte de kommer lyckas imponera lika mycket på mig som Activsion har gjort med Blackout, det råder däremot ingen tvekan om att det här spelet på allvar kommer bli en rejäl konkurrent till PUBG.

Medlem

Ser ut som vanligt i COD spel , inget nytt här inte.
Nää , nu stundar snart BF5

Medlem

Oops! 110GB.

Edit: Fast det laddade ju bara hem hälften så stort!?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Och jag säger helt tvärt om.
Jag tyckte Balckout var skittrist, då jag hela tiden är den som alltid dör först.
Vad i hela friden ska jag göra sedan???
Spectate. Det är inte roligt att titta på när andra spelar kan jag säga. Har tröttnat på det!
Och jag kan ju inte komma tillbaka i samma spel igen.

Så vad är vitsen egentligen?!? Eller har jag missat något?
Jag får starta en ny omgång, som jag åker ur direkt igen.

Jag får väl nöja mig med att spela CoD som vanligt, igen...

Det är ju dock inte spelets fel att du dör, det är ju du som avgör det. Så med andra ord är det inte spelet det är fel på, utan din förmåga kanske? Men ju mer man spelar, desto bättre blir man (oftast). Men förstår, jag hade nog inte heller gillat Blackout om jag inte var väldigt bra på Battle Royale genrén.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det är ju dock inte spelets fel att du dör, det är ju du som avgör det. Så med andra ord är det inte spelet det är fel på, utan din förmåga kanske? Men ju mer man spelar, desto bättre blir man (oftast). Men förstår, jag hade nog inte heller gillat Blackout om jag inte var väldigt bra på Battle Royale genrén.

Ja, men det förstår jag ju!
Fast hur är det tänkt att vi som alltid åker ur först ska göra sedan?? Har ni tänkt på det?
Det är inte så kul att sitta och kolla på er andra tills en till slut har vunnit. Vad är poängen med det?
Jag måste ju avbryta spelomgången när jag dött, och börja på ett nytt... känns ju helt meningslöst alltså!
Jag tänkte att jag missat något som jag borde göra efter att jag dött i spelet. Ska man alltså bara sitta och rulla tummarna?
Inte bara tvingas att bli en "spectate" av spelet, utan att kunna görs något alls.
Det går ju då åt massor av tid av att bara titta på andra.
Något så jäkla dumt har jag aldrig varit med om i något annat spel.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Ja, men det förstår jag ju!
Fast hur är det tänkt att vi som alltid åker ur först ska göra sedan?? Har ni tänkt på det?
Det är inte så kul att sitta och kolla på er andra tills en till slut har vunnit. Vad är poängen med det?
Jag måste ju avbryta spelomgången när jag dött, och börja på ett nytt... känns ju helt meningslöst alltså!
Jag tänkte att jag missat något som jag borde göra efter att jag dött i spelet. Ska man alltså bara sitta och rulla tummarna?
Inte bara tvingas att bli en "spectate" av spelet, utan att kunna görs något alls.
Det går ju då åt massor av tid av att bara titta på andra.
Något så jäkla dumt har jag aldrig varit med om i något annat spel.

Nästan alla quittar efter sin död, om man inte spelar duo eller squad. Men själva grejen med battle royal för mig är nerven i det. Prova duo eller squad istället, där kan du ju iaf bli revivad och det är bra mycket roligare

Medlem
Skrivet av mackbrich:

Nästan alla quittar efter sin död, om man inte spelar duo eller squad. Men själva grejen med battle royal för mig är nerven i det. Prova duo eller squad istället, där kan du ju iaf bli revivad och det är bra mycket roligare

Jaha, tack för tipset! Det visste jag inte.
Jag valde solo bara för att ingen skulle bli sur på mig för att jag skjuten direkt i ett lagspel.
Annars spelar jag mest Deathmatch i andra spel. Eftersom medspelare i Teamspel inte blir glada på mig som dör oftast/mest av alla.
Jag har spelat många olika spel länge, men nu börjar jag bli lite bättre.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Ja, men det förstår jag ju!
Fast hur är det tänkt att vi som alltid åker ur först ska göra sedan?? Har ni tänkt på det?
Det är inte så kul att sitta och kolla på er andra tills en till slut har vunnit. Vad är poängen med det?
Jag måste ju avbryta spelomgången när jag dött, och börja på ett nytt... känns ju helt meningslöst alltså!
Jag tänkte att jag missat något som jag borde göra efter att jag dött i spelet. Ska man alltså bara sitta och rulla tummarna?
Inte bara tvingas att bli en "spectate" av spelet, utan att kunna görs något alls.
Det går ju då åt massor av tid av att bara titta på andra.
Något så jäkla dumt har jag aldrig varit med om i något annat spel.

Du är inte tvingad till spectate. Du leavar och går in i nästa game, tills du blir bättre och vinner! Du har fått det bakom bakfoten, varför skulle du vara tvingad att spectatea? Du trycker på leave game och går in i nästa. Spectate är ENDAST till för om du är intresserad av att se den som döda dig tex.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Du är inte tvingad till spectate. Du leavar och går in i nästa game, tills du blir bättre och vinner! Du har fått det bakom bakfoten, varför skulle du vara tvingad att spectatea? Du trycker på leave game och går in i nästa. Spectate är ENDAST till för om du är intresserad av att se den som döda dig tex.

Jag trodde att man borde stanna kvar, så att jag inte sabbar spelet med färre antal deltagare eller liknande när spelomgången är färdig.
Sen tycker jag att det verkar väldigt konstigt att man åker ur permanent från en spelomgång när man som jag blir skjuten direkt.
Man borde få ha minst 2 eller 3 liv på sig. Eller på något sätt kunna skaffa sig ett liv.
Genom att tex hitta en gömd livsdiamant.
Eller om det skulle gå att ranka/matcha spelare så att man fick möta andra som är lika bra, eller som i mitt fall lika dåliga.
Som det är nu så känns det ju för mig helt meningslöst att ens försöka igen.

När vi lekte Herre på täppan i skolan på en snöhög så efter att man blivit nerknuffad från kullen, så klättrade man ju upp igen, tills man inte orkade längre eller gav upp. Till slut var det någon som till sist stod kvar på kullen och vann.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är väl bara spekulationer? Tråkiga med 2:an var att det dog ut lite för snabbt. Men jag har singelplayer-läget kvar att spela. Sparade lite på det eftersom jag tänkte att multiplayer kunde dö ut snabbt.

Inga spekulatiioner det är confirmed:

https://www.trustedreviews.com/news/titanfall-3-release-date-...

EA köpte ju upp hela studion efter Tvåan och garnaterade därigenom Titanfall 3's existens, på gott och ont.

Hoppas Respawn får göra sin grej.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar