Xcom 2-expansionen War of the Chosen har fått stort dlc

Robot
Xcom 2-expansionen War of the Chosen har fått stort dlc
Medlem

Ahhh dags att försvara jorden igen! Mästerligt spel och ser fram emot att testa DLC:n.

Testpilot

När tusan ska jag hinna detta då?

Turligt nog verkar denna expansion vara uppdelad i lättsmälta uppdrag som man snabbt kan kicka igång.

Bäst är ju att vi som redan har War of the Chosen får DLC't gratis. Stora tummar upp!!

Medlem

Sen är det värt att nämna att War of the Chosen är på 40% rea fram till den 16e. Kostar ungefär 23€, perfekt för oss som varit för snåla för att betala fullpris för dlc:t, nu är det nedsatt fina 40% OCH inkluderar ett dlc till.

Ser även framemot att höra den nya versionen av det gamla soundtracket till UFO Defence!

Releasehästryttare

Nya musiken

Medlem

Expansionen har fått dlc... Inception

Medlem

Riktigt tungt!

Att inte flera har Xcom på listan över favoritspel känna underligt.

Men är det här bara till PC?

Medlem

verkar bara vara pc?

Medlem
Skrivet av laban005:

Expansionen har fått dlc... Inception

Eftersom det är gratis .. blir det då Xception?

Kanske blir till att sjunka ner i xcom träsket igen till helgen.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Riktigt tungt!

Att inte flera har Xcom på listan över favoritspel känna underligt.

Men är det här bara till PC?

Bara på pc än så länge. Xcom teamet har tidigare dröjt med konsol release både till huvudspelet och expansioner. Skulle inte bli förvånad om det kommer till konsol om ett tag.

Medlem
Skrivet av Jozher:

Eftersom det är gratis .. blir det då Xception?

Kanske blir till att sjunka ner i xcom träsket igen till helgen.

Är dock bara ”gratis” om man har War of the Chosen OCH om man laddar hem det innan december någon gång, efter det blir det att betala för DLC:t. Missar man att ladda hem/ köper WotC senare ingår det ej, har de sagt.

Medlem
Skrivet av Jozher:

Eftersom det är gratis .. blir det då Xception?

Kanske blir till att sjunka ner i xcom träsket igen till helgen.

Haha kanske det 😊

Fan måste ge Xcom 2 ett nytt försök, har inte riktigt fastnat för det lika mycket som föregångaren... Men vill så gärna!

Medlem
Skrivet av laban005:

Haha kanske det 😊

Fan måste ge Xcom 2 ett nytt försök, har inte riktigt fastnat för det lika mycket som föregångaren... Men vill så gärna!

Jag gillade hela satellit grejjen med plan som var i första men som inte var med i 2.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag gillade hela satellit grejjen med plan som var i första men som inte var med i 2.

Jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad det är som jag känner olika men det är nåt magiskt med "1"an 😋

Medlem
Skrivet av laban005:

Jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad det är som jag känner olika men det är nåt magiskt med "1"an 😋

Gissar på att det var nyhetens behag helg enkelt, det var roligare när det va fräscht fortf. 2an är ju ingen pånyttfödelse igen lixom... utan mer en expansion.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tack för info!

Måste säga att jag stör mig lite på att det är DLC till War of the chosen. Jag hade föredragit vanliga XCOM 2.

Medlem

Hur funkar det med DLC? Jag spelade först spelet på PC, sedan fick jag det gratis till PS4 via PS+ och köpte till war of the chosen, men då började jag ju från början på PS4, men om jag spoelat halvvägs och lägger till en DLC, funkar det då eller måste man börja om från början igen för att det ska gälla?

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Hur funkar det med DLC? Jag spelade först spelet på PC, sedan fick jag det gratis till PS4 via PS+ och köpte till war of the chosen, men då började jag ju från början på PS4, men om jag spoelat halvvägs och lägger till en DLC, funkar det då eller måste man börja om från början igen för att det ska gälla?

Om du köper War of the Chosen så måste du starta en ny kampanj, det lägger till en hel del nytt. Som du vet kommer det med nya story uppdrag för de tre nya klasserna och deras allierade, ny typ av vanliga uppdrag med ”zombies”, nya alien fiender, nya kartor, nya rum att bygga, nya dark events, speciella power kort eller vad de nu är man kan forska fram. Tyvärr kan du inte bara köpa expansionen och hoppa in i ett gammalt spel och få allt nytt, man måste skapa ny kampanj, är för mycket nytt för att det ska funka.

1
Skriv svar