Lara Croft rabatteras - blir recensionsbombad på Steam

Robot
Lara Croft rabatteras - blir recensionsbombad på Steam

Shadow of the Tomb Raider kör skuggspel.

#rabatt, #recension


Medlem

Jag var inte ens helt säker om spelet var släppt ännu eller ej. Känns lite väl tidigt, ja.

Geeks Gaming

Japp, det är något tidigt. Dock tycker jag det är lite synd att man ska ge spelet dåligt omdöme för detta. Tanken med recensioner är ju att ge en fingervisning om spelet i sig, inte priset.
Det är klart det svider att ha missat en bra rabatt men så är det ju med allting.

Medlem

Personligen har jag kul med det, men det är knappt något nytt än storyn egentligen.

Medlem

Gillade skarpt 1 och 2:an men tredje spelet tappade mitt intresse väldigt fort. Ser inte lika bra ut som dom andra spelen och mekaniken känns inte lika bra heller...

Moderator | Testpilot
Skrivet av TheRob:

Personligen har jag kul med det, men det är knappt något nytt än storyn egentligen.

Och det är väl det som är lite problemet. Mycket går ju tillbaka till Forza diskussionen vi hade när det spelet släpptes. I vissa fall gör det inte mycket om en uppföljare inte innoverar så mycket om de åtminstone bygger på och förbättrar vad som fanns där innan. Shadow of the Tomb Raider känns som att den glider in på en räkmacka typ och tror att man bara kan återanvända saker från de två första spelen och sedan vara nöjd.

Något som kan vara värt att nämna är att det inte är samma utvecklare. Crystal Dynamics gjorde 1an och 2an medans Eidos Montréal gav oss tredje delen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är fan inte lätt att göra gamers nöjda -.-

Moderator | Testpilot
Skrivet av Troll1:

Det är fan inte lätt att göra gamers nöjda -.-

Ska vi vara helt ärliga så gäller det ju vilken typ av marknad som helst. Du ska se att det är samma sak i forum för bilar, köksinredning och mycket annat.

Kommer det nya grejer som inte ger samma "wow-känsla" som vad man hade innan så blir många besvikna, och det med all rätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Haha snacka om tajming. Tryckte ut medlemsrecension där jag sa "meh!" om spelet och sen kommer detta.

Men just det att de ger ut en sådan rabatt är ju också en indikation på att de tyckte att försäljningen var svag.

Vill minnas att tidigare delar i spelet också haft på tok för höga förväntningar på försäljningen mot vad som egentligen såldes.

Medlem

"Jag betala 60 eur för spelet, folk som inte har pengar till att köpa det för 60 eur har ingen rätt att spela spelet!".

Alltså.. ibland ser man en video om människor som räddar djur etc och man får lite hopp för mänskligheten, men sen läser man nått sånt här och hoppet försvinner.

Hade förstått om priset hade stigit men sjunkigt?
Håller med Troll1, vad man än gör så är gamers aldrig nöjda.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, det är något tidigt. Dock tycker jag det är lite synd att man ska ge spelet dåligt omdöme för detta. Tanken med recensioner är ju att ge en fingervisning om spelet i sig, inte priset.
Det är klart det svider att ha missat en bra rabatt men så är det ju med allting.

Håller med. Steam recensioner känns allt mindre som recensioner. Vet inte riktigt hur jag ska tycka om saken, finns väl både bra och dåligt med det egentligen, men att kalla det 'Reviews' känns ju inte riktigt så korrekt längre.

Medlem

Folk förbokar eller köper på release och sen blir upprörda för att det rabatteras i efterhand??
För fan skärpning, lär sig folk aldrig att INTE förboka spel??


signatur

Ducati Streetfighter 848

KoP
Medlem

Orka bry sig. Jag ville spela spelet vid release. Betalade vad det kostade då och hade kul med spelet. Sen om dom sänker spelet med nån hundralapp, inte mycket att hetsa upp sig över. 😂 I-landsproblem much.

Medlem

Köpte det på rea på PS store. Jag var inte villig att betala fullpris för det, och avvaktade en rea. Den kom tidigare än väntat, och jag gillar spelet. Det är mer av samma så att säga, men jag tyckte 1an var jättebra, och 2an svag (mest pga lore och omgivning inte tilltalade mig - spelmekaniskt var det en förbättring). 3an hittills levererar det jag förväntade mig och jag har kul.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av CliQue-SinneD:

Folk förbokar eller köper på release och sen blir upprörda för att det rabatteras i efterhand??
För fan skärpning, lär sig folk aldrig att INTE förboka spel??

Elfte budordet: "Du skall icke förköpa ej utgivna spel."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är la ba trevligt med lite rea? För egen del köper jag nästan alla titlar på rea, om det inte är någon multiplayerhistoria där jag vill spela ihop med vännerna. Singleplayerspel tenderar ju vara såväl billigare som bättre (mer patchat) lagom till Black Friday/mellandagsrea/green Monday/steam summer...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Testpilot

Finns få poänger att köpa single player spel vid lansering i mitt tycke. Ibland tänker jag att "ah det ska jag köpa när det kommer ut" men så ser jag att jag har 20-30 andra spel jag kan spela medan jag väntar på en rea.

Gen
Medlem

Tycker spelet är extremt snyggt och riktigt roligt samt småläskigt på sina håll.

Medlem

Måste faktiskt säga i denna fråga så tycker jag alla minus dom ger i review är dåligt av folket. Det har ingen som helst grund I hur spelet är, utan bara att dom sänkt priset vilket är bara positivt för oss konsumenter förutom dom som var lite het på gröten och betala full pris innan rean, Jag har personligen köpt många spel på steam där det har hänt att timmar efter jag köpt något så har det blivit rea på spelet i fråga, Men då har jag rynkat på näsan och tänkt jaha otur det är mitt eget fel att jag inte vänta. Jag känner lika här det finns ingen regel eller lag som säger att företag måste vänta ett X antal dagar eller timmar innan dom gör rea på en produkt.

Medlem

Det är klart att det säljer bättre till ett lägre pris,men samtidigt. Vem vill köpa ett spel till fullpris om man vet att man kan vänta bara nån månad för en kraftig rabatt?

Medlem

Älskar Rebooten av Lara Croft.

Shadow of Tomb Raider är mer av samma sak yes men än sen jag älskade ettan och tvåan och älskar den tredje delen med. Grafiken är magisk, gameplay magisk berättelsen känns mer standard men den funkar otroligt bra ändå. Spelat klart med 95% avklarat ska köra klart dom sista 5% sen väntar jag på alla dlc som dyker upp sen:)

Så folk som väntat att köpa, gör det nu. Jag köpte den fullt pris och jag känner mig inte blåst i alla fall. Sen att kampanjer kommer och går det vet jag som jobbar i butik. Kunder köper något sen en vecka senare är det 1000kr billigare och kunder blir upprörda men samtidigt det är så.

Medlem

Inte det minsta chockad, har inte köpt ett spel day one på flera år nu. Alla nya spel hamnar på rea efter 1-2 månader med minst 30% och har sparat tusentalskronor på att bara vänta lite.
Finns noll anledning att köpa day one enligt mig, det är inte så att de slutar sälja spelet bara för att man väntar lite. Plus att de för det mesta hinner patcha bort buggar medan man väntar vilket även detta är en stor bonus.

Medlem

Så man skall bli arg och skrika så fort någon sänker priset på en vara man köpt?
Suck vad trött man måste vara om det gör än arg.

Tråddemonen
Testpilot

Lär nog vänta på en komplett edition med alla DLCer när det finns och är på rea.

Medlem
Ny bil
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska vi vara helt ärliga så gäller det ju vilken typ av marknad som helst. Du ska se att det är samma sak i forum för bilar, köksinredning och mycket annat.

Kommer det nya grejer som inte ger samma "wow-känsla" som vad man hade innan så blir många besvikna, och det med all rätt.

Som att köpa en ny bil sen släpper de en ny nästa år med Car Play :<

Medlem

Köper man spel till fullpris på Steam får man skylla sig själv. Förbokar man spel på Steam överhuvudtaget når idiotin såpass höga nivåer att man förtjänar att blåsas. Satt och väntade på en prissänkning och slog till direkt när priset blev rimligt.

Medlem

Brain hurts. Alltså jag förstår att det finns idioter som kan stå för alla varianter av agerande som känns främmande för normala människor, men varför detta flock-beteende till ren idioti? Ja det känns i magen när något man köpt får en pris-sänkning strax efter, men det har inget att göra med recensioner eller betyg för ett spel.

Ett ställningstagande kan man alltid göra till en spelutvecklare som agerar dumt. Men att själv agera brainless förstår jag inte hur man tar sig tid med.

Jag tycker spelet verkar nice. Men jag har redan en hög med billiga spel att köra igenom. Nästa eller näst nästa år blir det säkert att jag köper spelet.

Medlem

Med en rabatt på säg.. 80 - 95 % så kanske jag skulle kunna tänka mig att skaffa spelet.

Medlem

Finns ju ingen anledning att köpa singleplayer-spel dag 1, än mindre förboka ett spel öht. Vi vet ju alla att spelpriserna sänks förr eller senare. Det är väl inget att sitta och gnälla över.

Medlem

Så klart är det surt för alla som köpt det nyss till fullpris men att sänka betygen bara för det är ju bara helt fel. Leder bara till att jag slutat helt kolla på "user rating" då det är omöjligt att hålla koll på vilka spel som blivit utsatta för pöbeln.

12
Skriv svar