Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox

Jag och kontrollerna är inte riktigt överens ännu... Mest när det gäller ridningen, blir mest buttonmash. Någon som hittat en vettig konfiguration?


signatur

Jump in.

Avstängd

Alltså läste en massa om att man måste rengöra vapen osv, men jag gör aldrig det och dom funkar ändå? Har en massa timmar i detta spel nu men har ägnat mycket åt jakt och fiske.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

En sak som jag inte hittar någon information om är vad man ska göra med sin nuvarande häst om man snor en ny eller "hittar en ny? Ponera att jag kommer ridandes på min häst, möter en snubbe som är kaxig varpå jag skjuter ner honom. Hans häst bara står där och se dum ut, så jag vill ta med den till staden och sälja den. Men jag vill ju inte lämna min häst helt off på kartan där jag "hittade" denna nya hästen. Går det liksom rida på en häst och samtidigt leda en annan på något sätt?

Medlem

Hej! Har ett problem med bounty posters, så får jag rider in i stan och ska hämta en så försvinner den. Ser den på stora kartan men den försvinner även där direkt jag kommer in i stan. Har ingen bounty på mig själv i den staden. Hsr provat olika tider men samma resultat..

Har gjort den första bounty, den man jagar killen i vattnet.

Releasehästryttare

Om nån är sugen på att lyssna på spelets musik även när ni inte lirar så finns OST nu på youtube

Medlem
Skrivet av ClockWise:

En sak som jag inte hittar någon information om är vad man ska göra med sin nuvarande häst om man snor en ny eller "hittar en ny? Ponera att jag kommer ridandes på min häst, möter en snubbe som är kaxig varpå jag skjuter ner honom. Hans häst bara står där och se dum ut, så jag vill ta med den till staden och sälja den. Men jag vill ju inte lämna min häst helt off på kartan där jag "hittade" denna nya hästen. Går det liksom rida på en häst och samtidigt leda en annan på något sätt?

Vilda hästar kan man iallafall kasta lasso på o leda till stall (från sin egen häst) och sälja. Tjuvade hästar vet jag inte


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Vilda hästar kan man iallafall kasta lasso på o leda till stall (från sin egen häst) och sälja. Tjuvade hästar vet jag inte

Oh, intressant! Tackar, ska testa med en tjuvad häst och se

Medlem

En fråga till er alla som läser, vilken "honor-nivå" väljer ni att Arthur ska ha? Ska han vara ond eller god?

Jag har tänkt göra honom så god som möjligt men det verkar vara lättare att vara tvärtom.

Ambassadör
Xbox

@Zontos: Försöker köra så honorable som möjligt, men spelet gör sitt bästa för att sätta käppar i hjulet för mina planer


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Alltså läste en massa om att man måste rengöra vapen osv, men jag gör aldrig det och dom funkar ändå? Har en massa timmar i detta spel nu men har ägnat mycket åt jakt och fiske.

Ja de funkar ändå, men rena och hela vapen gör mer skada!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Zontos: Försöker köra så honorable som möjligt, men spelet gör sitt bästa för att sätta käppar i hjulet för mina planer

Har nog samma problem då med andra ord.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Hahaha jo jag har fått skratta några gånger jag med. Det är smart att sno en ko då kan du skära upp en, ville testa sno ett får vid en farm men vågade inte.

___

Säkert en fråga som bara jag bryr mig om men kan man ställa in så att fotografierna man tar blir svartvita? Det är 1899 liksom.

Råkade ut för en "rolig" grej. Var ute och red när jag hittade en pytteliten stuga som verkade obebodd.
Hästen började bli orolig av nån anledning, trodde det var nån orm eller nått så koppla den en bit bort.
Sprang upp till lilla stugan och slog upp dörren.. Vråååååål, en stor jekla grizzly stod där innanför dörren och väntade. Dog på 2sek.
Nu visste jag varför hästen blev rädd haha. Skulle kikat in genom fönstret innan jag öppna dörren

Medlem
Skrivet av Zontos:

Har nog samma problem då med andra ord.

Det är irriterande när man blir attackerad och man försvarar sig men ändå blir man mördare. Hänt ganska många gånger att man ser typ ett bråk eller ett rån och försöker avstyra men dom attackrar och man får döda dom. Eller så är det nån full jekel som promenerar rakt ut i gatan så han blir mörsad haha.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Det är irriterande när man blir attackerad och man försvarar sig men ändå blir man mördare. Hänt ganska många gånger att man ser typ ett bråk eller ett rån och försöker avstyra men dom attackrar och man får döda dom. Eller så är det nån full jekel som promenerar rakt ut i gatan så han blir mörsad haha.

Detta händer verkligen mig hela tiden. Två bråkade när jag gick förbi, helt plötsligt blir jag indragen i det hela. Eller när en diligens blev rånad, då sköt jag ner rånaren varpå ett vittne såg att jag mördade honom och red iväg mot Sheriffen. En annan gång så red jag förbi en snubbe som bad mig stanna och sen var tyken, så jag försökte lugna ner samtalet. Då drog han sitt vapen och när jag sköt ner honom fick jag minus rep. Nu senast dog jag för två snubbar började puckla på mig, jag pratade inte ens med dom. De bara började veva. Så jag slog ner dom. Då blev jag wanted och hela jävla stan började skjuta på mig...

Avstängd
Skrivet av ClockWise:

Detta händer verkligen mig hela tiden. Två bråkade när jag gick förbi, helt plötsligt blir jag indragen i det hela. Eller när en diligens blev rånad, då sköt jag ner rånaren varpå ett vittne såg att jag mördade honom och red iväg mot Sheriffen. En annan gång så red jag förbi en snubbe som bad mig stanna och sen var tyken, så jag försökte lugna ner samtalet. Då drog han sitt vapen och när jag sköt ner honom fick jag minus rep. Nu senast dog jag för två snubbar började puckla på mig, jag pratade inte ens med dom. De bara började veva. Så jag slog ner dom. Då blev jag wanted och hela jävla stan började skjuta på mig...

Ja för att ha hållit på med ett spel så här länge som Rockstar gjort så är det kasst när det gäller sånt här. Här har dom mycket att jobba på verkligen!

Det är omöjligt att vara helt god i detta spel tack vare alla dessa buggar. När man skjuter ner ett banditgäng t.ex och håller på att loota dom så är det någon som rapporterar direkt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Och på tal om bountys, visst vet ni om hur ni får bort dessa enklast? Attackera någon i en stad så sheriffen kommer och sen ger du upp inför honom så du hamnar i finkan. Jag tror inte du tappar något men bountyn försvinner.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Och på tal om bountys, visst vet ni om hur ni får bort dessa enklast? Attackera någon i en stad så sheriffen kommer och sen ger du upp inför honom så du hamnar i finkan. Jag tror inte du tappar något men bountyn försvinner.

Oh, kanske ska sluta betala mina...

Medlem

Känner mig för övrigt lite disorienterad. Det är så mycket runt omkring att jag inte riktigt vet vart jag ska börja. Startar spelet och sitter och glor som en jävla idiot. Försöker hitta ett pokerbord men inte lyckats ännu. Är bara på chapter 2 i första lilla staden dock. Kanske ska fokusera på att göra uppdragen i camp först och då kanske jag kommer in i det bättre.

Ambassadör
League of Legends

@ClockWise @breahl håller med er om att marginalerna är små för att det ska räknas som en god handling. För en som inte spelat annat än FIFA med handkontroll på över 10 år så är det många som mist livet och en stor del av min negativa rep som beror på att jag trycker fel eller inte trycker tillräckligt snabbt.

Den största minibesvikelsen i spelet är att det är för lätt att rida på oskyldiga små djur. Kan förstå att man vill ha en stor mängd djur för att göra en livlig värld. Men jag tas ur inlevelsen på grund av alla kaniner och småfåglar som inte hinner fly min mördarmaskin till häst. Dock en petitess i en av de bästa spelupplevelserna jag haft.

@Zimpan Det blev en PS4 pro. Efter en hel helg i vilda västern är jag mycket nöjd med köpet. Helt fantastiskt spel. Insåg att det var dags att avsluta spelhelgen när jag galopperade in i ett träd som knockade både mig och hästen.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja för att ha hållit på med ett spel så här länge som Rockstar gjort så är det kasst när det gäller sånt här. Här har dom mycket att jobba på verkligen!

Det är omöjligt att vara helt god i detta spel tack vare alla dessa buggar. När man skjuter ner ett banditgäng t.ex och håller på att loota dom så är det någon som rapporterar direkt.

Det bästa är att fånga in en med ett lasso och slita ut personen i vildmarken, så gör jag om jag ska råna någon i alla fall. Betalar hela tiden av bountyn för att slippa få jobbiga poliser efter mig, sedan kanske man kan fånga in den som kidnappar någon och gå med den till sherriffen? Har ni provat med det?

Medlem
Skrivet av dali:

@ClockWise @breahl håller med er om att marginalerna är små för att det ska räknas som en god handling. För en som inte spelat annat än FIFA med handkontroll på över 10 år så är det många som mist livet och en stor del av min negativa rep som beror på att jag trycker fel eller inte trycker tillräckligt snabbt.

Den största minibesvikelsen i spelet är att det är för lätt att rida på oskyldiga små djur. Kan förstå att man vill ha en stor mängd djur för att göra en livlig värld. Men jag tas ur inlevelsen på grund av alla kaniner och småfåglar som inte hinner fly min mördarmaskin till häst. Dock en petitess i en av de bästa spelupplevelserna jag haft.

@Zimpan Det blev en PS4 pro. Efter en hel helg i vilda västern är jag mycket nöjd med köpet. Helt fantastiskt spel. Insåg att det var dags att avsluta spelhelgen när jag galopperade in i ett träd som knockade både mig och hästen.

Haha, känner igen mig. Min fru tittade på mig som om jag var satan själv när jag red ner en kalkon av misstag. Sen är jag också oerhört klumpig med kontrollen, vet inte hur många gånger jag råkat dra mitt vapen när jag ska ta fram dialog-options. Spelar mycket spel, och mycket olika, men jag är inte riktigt van vid kontrollerna ännu och R1, R2, L1, L2 används tills så mycket att det är lätt att blanda ihop dom.

Skrivet av Zontos:

Det bästa är att fånga in en med ett lasso och slita ut personen i vildmarken, så gör jag om jag ska råna någon i alla fall. Betalar hela tiden av bountyn för att slippa få jobbiga poliser efter mig, sedan kanske man kan fånga in den som kidnappar någon och gå med den till sherriffen? Har ni provat med det?

Är det lönsamt att råna folk? Har inte testat ännu. Men två idioter började bråka utanför en saloon och på något vänster drog de in mig i det hela, efter att ha knockat (dödat???) båda två så hoppade jag upp på min häst. Då red jag över en av dom varpå hela jävla staden flippade sönder och jag fick hela staten efter mig. Min bounty landade på 20 dollar. Kändes sjukt mycket för ett litet slagsmål.

Har inte heller testat att fånga någon som kidnappar, men kanske ska man göra det? Samma med diligenser. Såg en bli rånad, sköt ner skurken och blev helt plötsligt en "mördare" enligt vittnen och jag skulle minsann få smaka på rättvisans långa näsa. Men man kanske bara ska fånga dom med lassot och dra dom till sheriffen?

Jag har på tok för lite tid för det här spelet känner jag nu.

Medlem

@ClockWise:

Man får mest klockor tror jag som man kan ge bort till lägret, man kan även sälja dom. Det finns en knapp för att kunna råna någon direkt på gatan men jag vill hellre kidnappa, då är det lättare att komma undan och ser man ett vittne så kan man fånga in den med om det är en person. Annars får man rida bort därifrån som in i helvete, tolkar det som att de inte alltid ser att det är just du som begår ett brott utan det bara blir "inverstigateing", då får man ingen bounty. Men oftast får man det.

Jag blir också förvirrad av knapparna, ibland händer det att några försöker skjuta en på måfå och dom hinner jag sällan skjuta ned själv, tror man ska använda dead-eye då egentligen men tycker det systemet för att skjuta bara är knivigt. Bra att använda när man jagar ändå.

Känner i övrigt inte så mycket av att rida på djur men hundar har jag svårt för att skjuta ihjäl faktiskt

Medlem
Skrivet av Zontos:

@ClockWise:

Man får mest klockor tror jag som man kan ge bort till lägret, man kan även sälja dom. Det finns en knapp för att kunna råna någon direkt på gatan men jag vill hellre kidnappa, då är det lättare att komma undan och ser man ett vittne så kan man fånga in den med om det är en person. Annars får man rida bort därifrån som in i helvete, tolkar det som att de inte alltid ser att det är just du som begår ett brott utan det bara blir "inverstigateing", då får man ingen bounty. Men oftast får man det.

Jag blir också förvirrad av knapparna, ibland händer det att några försöker skjuta en på måfå och dom hinner jag sällan skjuta ned själv, tror man ska använda dead-eye då egentligen men tycker det systemet för att skjuta bara är knivigt. Bra att använda när man jagar ändå.

Känner i övrigt inte så mycket av att rida på djur men hundar har jag svårt för att skjuta ihjäl faktiskt

Okej, använder du din bandana då? För med den kan du gömma din identitet. Tänker bara att om man rånar 1 person och får klockor (som säljer runt 3 dollar) men samtidigt en bounty på sig som kostar 20 dollar att betala av så känns det inte lönt

Medlem
Skrivet av N_micke:

Skulle tippa på att det är nån vajsing med skivan, hade nåt liknande med ett Xbox spel en gång för många år sen. Hängde sig på exakt samma ställe, bytte skiva o allt var frid o fröjd.

Borde ju inte vara nåt problem att få byta skiva om den är kass (trots bruten plombering, men säkert skulle dem vägra återköp då du kan vara en ilsk pirat)

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för tipsen och jag ber om ursäkt för sent svar! Har ingen aning om vad jag egentligen gjorde som fick det att fungera men jag rengjorde skivan trots att den inte hade några synliga skavanker, lät PS4:an vila en stund och provade igen och då fungerade det mirakulöst.

Tråddemonen
Testpilot
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Okej, använder du din bandana då? För med den kan du gömma din identitet. Tänker bara att om man rånar 1 person och får klockor (som säljer runt 3 dollar) men samtidigt en bounty på sig som kostar 20 dollar att betala av så känns det inte lönt

Ja du menar så. Man kan även "hälsa på" bönder i avlägsna rancher och göra inbrott, sno deras ko osv. Man kan göra allt i spelet, nästan.

Medlem

Spoiler

Förresten
Under början av kapitel tre så ska man fiska med Dutch o en till, men hur länge ska man fiska och ska man fiska rätt sorts fiskar? Jag stod hur länge som helst och fiskade och även när jag inte kunde plocka på mig mer fisk så stod vi kvar o glodde, stängde av spelet för det var rätt frustrerande , en bugg?

Medlem

Det jag undrar mest av allt är vad man egentligen kan räkna med att rädda genom att savea. Det känns som att allt som är vitt på kartan är sånt som man måste göra rätt den första gången man stöter på det, för om man reloadar så är det borta. Främlingar, random encounters, fiendelik, fiendeläger, loot osv kan vara borta nästa gång man loadar. Gjorde ett huvuduppdrag och efteråt var det fullt av lik och föremål överallt på marken. Sparade och tänkte att det här ska jag jävlar i mig inte gå miste om. Då kom det bounty hunters och dödade mig, och när jag laddade om så var allting borta från platsen. Alla lik, allt som tydde på att de haft ett läger där, var borta.

I och med att man alltid spawnar på ett helt annat ställe, vilket gör det svårt ibland att hitta tillbaka till området, så funderar jag på om det är nån idé att nånsin tänka att man får en ny chans. Eller om man bara ska kasta sig huvudstupa in, råka förolämpa nån eller trycka på en knapp av misstag så att man skjuter nån och blir wanted, men åtminstone så fick man göra grejen till sitt slut, i stället för att snuvas på allting.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det jag undrar mest av allt är vad man egentligen kan räkna med att rädda genom att savea. Det känns som att allt som är vitt på kartan är sånt som man måste göra rätt den första gången man stöter på det, för om man reloadar så är det borta. Främlingar, random encounters, fiendelik, fiendeläger, loot osv kan vara borta nästa gång man loadar. Gjorde ett huvuduppdrag och efteråt var det fullt av lik och föremål överallt på marken. Sparade och tänkte att det här ska jag jävlar i mig inte gå miste om. Då kom det bounty hunters och dödade mig, och när jag laddade om så var allting borta från platsen. Alla lik, allt som tydde på att de haft ett läger där, var borta.

I och med att man alltid spawnar på ett helt annat ställe, vilket gör det svårt ibland att hitta tillbaka till området, så funderar jag på om det är nån idé att nånsin tänka att man får en ny chans. Eller om man bara ska kasta sig huvudstupa in, råka förolämpa nån eller trycka på en knapp av misstag så att man skjuter nån och blir wanted, men åtminstone så fick man göra grejen till sitt slut, i stället för att snuvas på allting.

Precis som i GTA5 så raderas ju vissa delar av världen, som lik och loot när man dör. Just det loot du hittar på döda kroppar är ju sällan något man gråter över att missa, men visst kan det vara tråkigt.

De vita prickarna kommer däremot dyka upp igen vid senare tillfällen. Jag red förbi en mexikan som var fast i ett träd med en puma nedanför på marken. Hade inte tid och han blev dödad. Nästa gång jag red förbi samma plats triggade samma händelse och då räddade jag honom.

Medlem

@Bennii: Antar att jag inte riktigt kan förlika mig med att en sparad instans av världen ändras gentemot hur den var vid tillfället då man sparade. Det verkar ju även vara så fastän man inte har dött.

Skriv svar