Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

@Zimpan: Kul video att kolla på men nä, inte en chans att jag tänker spela Red Dead Online, för många nötter som tror det bara går ut på att skjuta allt som rör sig.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

Detta är nog det roligaste jag har sett! Arthur Morgan i RDO

https://youtu.be/u1ydGURUAn0

Haha låter ju precis som han också. Men var inte skådespelaren som spelade eller?


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Haha nää, det är youtubern som härmar

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Haha nää, det är youtubern som härmar

Jäkligt bra röst iaf!!😂

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

@Zimpan: Kul video att kolla på men nä, inte en chans att jag tänker spela Red Dead Online, för många nötter som tror det bara går ut på att skjuta allt som rör sig.

Håller med dig. Det märkte man ju bara på videon (även om det var ett lite tillgjort ögonblick). Han sa t ex ungefär - varje gång jag börjar gå så får jag en jävel som skjuter mig med hagelbössa i arslet. Säkert roligt för en del, men vill man få ut något av online bör det ju gå att spela långa stunder utan att bli skjuten av "nötterna".

Medlem

Brood gang?

Var till grottan där de kannibalerna bor. Jag rensade stället helt från gängmedlemmar och letade noga igenom grottan. Så ingen hade överlevt. Det fanns ju inte mycket av värde, en kista med lite värdesaker. Det står ju i informationen om alla gäng man mött och ungefär var de har högkvarter och vad mycket man har träffat på dem. Så vet ni om det påverkar "världen" att jag dödade alla vid högkvarteret? Finns ju fler gäng som man vet var de är.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Brood gang?

Var till grottan där de kannibalerna bor. Jag rensade stället helt från gängmedlemmar och letade noga igenom grottan. Så ingen hade överlevt. Det fanns ju inte mycket av värde, en kista med lite värdesaker. Det står ju i informationen om alla gäng man mött och ungefär var de har högkvarter och vad mycket man har träffat på dem. Så vet ni om det påverkar "världen" att jag dödade alla vid högkvarteret? Finns ju fler gäng som man vet var de är.

Jag vet inte om dina handlingar får några konsekvenser, men jag kan säga som så att jag har stött på dem längre fram.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Haha nää, det är youtubern som härmar

"On mah count....BLAM!" haha


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag vet inte om dina handlingar får några konsekvenser, men jag kan säga som så att jag har stött på dem längre fram.

Okej! Tack för infon. 🙂

Avstängd

Är på kapitel 5 nu igen och tycker det var tråkigaste kapitlet så går trögt.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Är på kapitel 5 nu igen och tycker det var tråkigaste kapitlet så går trögt.

Jag tyckte också kapitel 5 var segt. Mest för att det inte fanns något att göra mer än att följa uppdragen och man var helt disconnectad från alla andra saker. När de tog bort friheten så sjönk spelet en hel del, märks hur viktig open world-delen är för RDR2.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Jag tyckte också kapitel 5 var segt. Mest för att det inte fanns något att göra mer än att följa uppdragen och man var helt disconnectad från alla andra saker. När de tog bort friheten så sjönk spelet en hel del, märks hur viktig open world-delen är för RDR2.

Jag kom dock på ett knep när man var där på tropiska ön, det går snabbare ifall man under uppdrag springer åt helt motsatt håll än vad man ska springa mot så det failar, gör man det tre gånger kan man skippa checkpoint. Det gick snabbare än att springa igenom och göra allt skit.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Fanns även en när han hittar "LENNY!" online också

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Fanns även en när han hittar "LENNY!" online också

https://youtu.be/nMoiUQzc9Jk

Haha fan vad lik han låter alltså!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Fanns även en när han hittar "LENNY!" online också

https://youtu.be/nMoiUQzc9Jk

Hahaha, det här är bland det roligaste jag sett!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag kom dock på ett knep när man var där på tropiska ön, det går snabbare ifall man under uppdrag springer åt helt motsatt håll än vad man ska springa mot så det failar, gör man det tre gånger kan man skippa checkpoint. Det gick snabbare än att springa igenom och göra allt skit.

Haha så kan man ju också göra


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl Haha han är duktig på det han gör i sin kanal

@Mortaigne Haha det var en jäkla timing att det fanns en spelare som var lik Lenny.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@breahl Haha han är duktig på det han gör i sin kanal

@Mortaigne Haha det var en jäkla timing att det fanns en spelare som var lik Lenny.

Rösten är ju fenomenal, men även hans timing och improvisation är ju spot on. Sjukt roligt!


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag kommer aldrig få 100% completion i detta spel och ni som inte tror ni kommer få det heller kan ju kolla denna slutscen, den är väldigt spoiler om ni inte spelat klart chapter 6. Den är väldigt vacker i alla fall!

https://www.youtube.com/watch?v=Rz91GGLDOMs


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag kommer aldrig få 100% completion i detta spel och ni som inte tror ni kommer få det heller kan ju kolla denna slutscen, den är väldigt spoiler om ni inte spelat klart chapter 6. Den är väldigt vacker i alla fall!

https://www.youtube.com/watch?v=Rz91GGLDOMs

Hehe, nä inte jag heller. Mest för att 100% kräver Gold Medals i varje storymission... Oavsett hur enkelt eller svårt det är, så är det inget jag har lust att göra. Det sparar jag till en andra genomspelning om några år kanske.

Ska inte klicka på din länk Jag är på upploppet av kapitel 6 nu och ikväll lär jag bli klar med den biten.


signatur

Jump in.

Medlem

@breahl: Tack för länken! Jag sparar undan den och tar en titt sen när jag spelat klart.

Det i och för sig dröja lite till för i det här spelet vill jag inte ha någon brådska.

Jag är i kapitel 5 just nu men kommer säkert att pyssla med ytterligare några challenges, spela lite mera poker (har även en gambler challenge i poker på gång just nu!), och så vidare innan jag fortsätter med storyn.

Medlem

Jag såg en helfestlig reddit-tråd: Red Dead Fashion.

Man kan verkligen hitta sin egna stil i det här spelet!

Ett exempel ur högen, den här tycker jag var rätt skoj... Känner ni igen vilken filmkaraktär det är?

Django förstås!

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Det är ju häftigt hur olika stilar folk får till, även på Arthur. Det där var en rolig tråd!

Min Arthur har vinröd shotgun coat, svarta byxor, benvit alligatorväst, benvita boots med mexikanska sporrar, beaver rifle gloves och en Rat Infantry Hardee hat. Stenhård!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: haha, nu blir man ju nyfiken hur det ser ut! Lägg gärna upp bild här så man kan få se lite modetips.

Medlem

Min Arthur ute på teaterkväll i St Denis.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: Tack för länken! Jag sparar undan den och tar en titt sen när jag spelat klart.

Det i och för sig dröja lite till för i det här spelet vill jag inte ha någon brådska.

Jag är i kapitel 5 just nu men kommer säkert att pyssla med ytterligare några challenges, spela lite mera poker (har även en gambler challenge i poker på gång just nu!), och så vidare innan jag fortsätter med storyn.

Kapitel 5 vill man bara ha bortgjort så fort som möjligt. Men kapitel 6 kommer nog ta ett tag.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Rånade nyss pokerhålan ovanför gunsmith i saint denis, blev en jävla kalabalik och slutade med bounty på $60.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Med tanke på alla bilder jag sett på spelarnas versioner av Arthur så verkar jag vara den enda som tyckte han passade i helskägg så han kunde se ut som en rövare mer än Indiana Jones-filur.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Jag gick till en foto-affär i St. Denis och tog ett porträtt för din skull! I sann sekelskiftesstil, min Arthur:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

http://i64.tinypic.com/20ae001.png

Min Arthur ute på teaterkväll i St Denis.

Bra bild! Och en riktigt kul detalj är bandolier på daten!

Skriv svar