Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inlägg nr 1858!

Samma år som gissa vem föddes...

https://i.imgur.com/GabD1f7.jpg

Mannen med en PLAN!

Du är inte alls påverkad av detta spel. 😉. Tänk när vi kommer till inlägg nr 1899. Då får vi skåla i lite moonshine!😀

Medlem

@Över45: haha, jajamensan!

Jag vet inte vilket som är värst... att vi är uppe i så många inlägg i tråden eller att jag genast visste någon i gänget som föddes det året 😬.

Medlem

Jag lyckades tämja första vildhästen 🐴 i Horseman 10 challenge igår. Men jösses vad svårt det var!! 😅

Det var en vanlig Morgan som stod på en kulle och åt gräs en bit söder om Blackwater. "Lätt som en plätt" tänkte jag. Ingen match för en rutinerad cowboy. 🤠

Men det fick jag äta upp!

Den här hästen måste ha haft någon bokstavskombination. Den var superhispig! Och dessutom en mästare på att hoppa och sparkas som en galning.

Hästen kastade av mig 7 - 8 gånger, sedan sprang den iväg och gömde sig. Poff borta! Ingen aning var den tog vägen.

Efter det dags för ny vildhäst. Fick syn på en Tennessee Walker. Gick fram till den och vi blev genast kompisar. Hade inga som helst problem att tämja den här hästen. Sedan red jag till Blackwater och sålde den till stallet där.

Jag tycker det är jättehäftigt hur Rockstar har lyckats ge hästarna helt olika humör och temperament!

Medlem

Inlägg nr 1863! Samma år som Arthur 🤠 föddes.

För att hedra det hela så byter jag min avatar! Den gamla Dark Souls-riddaren som jag haft i flera år på FZ får ge plats för Mr Morgan!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inlägg nr 1863! Samma år som Arthur 🤠 föddes.

För att hedra det hela så byter jag min avatar! Den gamla Dark Souls-riddaren som jag haft i flera år på FZ får ge plats för Mr Morgan!

Utmärkt! Det är klart att du skall ha Arthur.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Okej! Kan du alltså ta dig in igen och ta de andra legendariska djuren där också? Bara du håller dig borta från sheriffen på ställena?

Jag tror inte det, har inte testat dock. Men jag har läst kommentarer på youtube videos, tydligen måste man göra det där direkt man har gjort klart Bronte uppdraget på kyrkogården. Det är bara då man slipper alla bounty hunters i blackwater och osynliga snipern när man passerat blackwater. Man måste även få poliserna efter sig på kyrkogården så man blir wanted för att det ska funka smärtfritt.

Man ska dock kunna göra om Bronte uppdraget om man vill och så kan man göra samma sak igen. Så på så sätt kan jag ju göra det om jag vill.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Nemo: Fast Mica bara TROR det!

Frilansare

Min kära häst Sonja, som jag haft sedan starten dog igår kväll, brutalt skjuten av snuten i Saint Denis. Och detta efter att jag råkat sparka på en lyktstolpe och fått 20 dolans i Wanted. Ibland hatar jag det här spelet

Medlem
Drömmar...

På tal om en ev fortsättning på Rdr2. De skulle ju faktiskt kunna göra som de gjort hittills 😀
Dvs gå i "fel" ordning!
Hur kul hade det inte varit att få följa Arthur sedan han från början togs under Dutch och Hoseas skyddande vingar som typ tonåring.
Han har ju varit i gänget i ca 20 år enligt vad han själv sa. Finns ju massor då att hitta på från tonåring och t om händelsen i Blackwater. DET är min nya önskan 😋

Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Min kära häst Sonja, som jag haft sedan starten dog igår kväll, brutalt skjuten av snuten i Saint Denis. Och detta efter att jag råkat sparka på en lyktstolpe och fått 20 dolans i Wanted. Ibland hatar jag det här spelet

Vet hur det känns, bara att ta nya tag med en ny häst. Finns inget annat att göra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Min kära häst Sonja, som jag haft sedan starten dog igår kväll, brutalt skjuten av snuten i Saint Denis. Och detta efter att jag råkat sparka på en lyktstolpe och fått 20 dolans i Wanted. Ibland hatar jag det här spelet

Tråkigt med hästen. Vet hur det känns... 😥

Polisen i Saint Denis är stenhård. Man muckar inte med lyktstolpar i stan ostraffat, det fick jag lära mig den hårda vägen! 😬

Avstängd

Fan vad gött, nu får man spela RDR 1 också.

https://blog.eu.playstation.com/2019/01/23/playstation-now-is...


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Bellafjella:

På tal om en ev fortsättning på Rdr2. De skulle ju faktiskt kunna göra som de gjort hittills 😀
Dvs gå i "fel" ordning!
Hur kul hade det inte varit att få följa Arthur sedan han från början togs under Dutch och Hoseas skyddande vingar som typ tonåring.
Han har ju varit i gänget i ca 20 år enligt vad han själv sa. Finns ju massor då att hitta på från tonåring och t om händelsen i Blackwater. DET är min nya önskan 😋

Jag hoppas det blir så! Jag hoppas Rockstar förstår att det är ju det vi fans vill ha, och inget muppigt P12 online-tjafs.

Eller om de gör en remake av RDR1 i RDR2-motorn (inklusive hästmotorn! 😄), det skulle också vara grymt.

Hela området i södern fram till San Luis-floden finns ju redan med i RDR2, så de behöver bara finslipa det som finns på mexikanska sidan samt importera lite missions, ljudfiler och annat från första spelet, kanske fylla på med lite fler röstskådisar, klart.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag hoppas det blir så! Jag hoppas Rockstar förstår att det är ju det vi fans vill ha, och inget muppigt P12 online-tjafs.

Eller om de gör en remake av RDR1 i RDR2-motorn (inklusive hästmotorn! 😄), det skulle också vara grymt.

Hela området i södern fram till San Luis-floden finns ju redan med i RDR2, så de behöver bara finslipa det som finns på mexikanska sidan samt importera lite missions, ljudfiler och annat från första spelet, kanske fylla på med lite fler röstskådisar, klart.

Jo skulle helt klart vara kul med mer missions där, känns lite tomt där nere. Jag menar, dom kan ju inte bara ha gjort ett så stort område för Online-delen? Det måste ju ska bli något mer där nere.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

HE HE HE, HAha @breahl.
Tack för tipset om Blackwater området!

Hade en bra sparfil från kap.4 Jag gjorde uppdraget och red in i det "förbjudna" området. Mycket smidigt ingen jagade mig. Höll mig utanför samhällena och spelade i flera timmar med Arthur där. Se bara till att inte klanta till det med en enkel olycka, något farligt djur eller reta upp ngn. Jag betade av allt i en spelning (utom legendariska fiskar). Otis Millers revolver+erotiska bilderna, Dinosaurie fossilerna, speciella platser, en hel del nya djur, de tre legendariska djuren i området, "fruktbarhetsstatyetten", lite växter. Det finns EN trapper i området att sälja till/köpa av. Inga andra gäng syntes till om man bara håller sig borta från huvudbaserna.

De udda grejerna - någon i trädkoja som ber en sticka, likvagnen med den "hängde" kusken, huset som exploderar när man närmar sig, "Åsnekvinnan", valskelettet i öknen, kraschade segelplanet, kvinnan som berättar om det underliga folket som lever i träskområdet och mördar på nätterna, liket av en Jesuitermunk som har ett brev från 1700talet.
Jag red in långt direkt och skippade Blackwater och småsaker i början av kartan.
När jag var nöjd (och helt slut själv) red jag ut ur området och sparade två filer. Så det kommer bara återstå småsaker och fiske för John om jag fortsätter dessa sparade Arthurfiler. Pust! Men kul var det😀.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Vilken jäkla grej!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Över45:

HE HE HE, HAha @breahl.
Tack för tipset om Blackwater området!

Hade en bra sparfil från kap.4 Jag gjorde uppdraget och red in i det "förbjudna" området. Mycket smidigt ingen jagade mig. Höll mig utanför samhällena och spelade i flera timmar med Arthur där. Se bara till att inte klanta till det med en enkel olycka, något farligt djur eller reta upp ngn. Jag betade av allt i en spelning (utom legendariska fiskar). Otis Millers revolver+erotiska bilderna, Dinosaurie fossilerna, speciella platser, en hel del nya djur, de tre legendariska djuren i området, "fruktbarhetsstatyetten", lite växter. Det finns EN trapper i området att sälja till/köpa av. Inga andra gäng syntes till om man bara håller sig borta från huvudbaserna.

De udda grejerna - någon i trädkoja som ber en sticka, likvagnen med den "hängde" kusken, huset som exploderar när man närmar sig, "Åsnekvinnan", valskelettet i öknen, kraschade segelplanet, kvinnan som berättar om det underliga folket som lever i träskområdet och mördar på nätterna, liket av en Jesuitermunk som har ett brev från 1700talet.
Jag red in långt direkt och skippade Blackwater och småsaker i början av kartan.
När jag var nöjd (och helt slut själv) red jag ut ur området och sparade två filer. Så det kommer bara återstå småsaker och fiske för John om jag fortsätter dessa sparade Arthurfiler. Pust! Men kul var det😀.

Hehe ja jag skulle nog ha gjort mer där nere då jag ändå var där. Men ville egentligen bara ha pistolen eftersom den är så bra och snygg. Tatanka bison var bara en bonus och kunde göra en fin väst och chaps av den.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Joakim Bennet: Trodde att du skulle döpa alla dina hästar till Roach.

Medlem

Jag segar fortfarande i chapter 2. Är nog snart 35 timmar in, men tar emot att stressa vidare när man vet vad som händer. Sparar på uppdraget där man ska driva in pengarna haha...

har gjort några uppdrag åt fotografen nu, typ 4 st, ett av dom som tar en till kanten av Saint denis. Kände också lite samtidigt att det känns bättre att utforska dom områdena när mainstoryn tar en dit naturligt. Eller tänker jag knasigt där?

har också pillat lite på inställningarna till kontrollen och kameran, vad kör ni för inställningar?

Testade Standard FPS igår, så tanken då är att man ska slippa trycka på A på dosan för att bla springa med hästen vilket medför att man får bättre kontroll och kan skjuta i högre fart ifrån hästryggen. Dela gärna med er om tips på inställningar. Eller är det bäst att låta dom vara? Funkar ju ändå helt ok känner jag. Nästan så att man känner sig handikappad i andra spel av någon anledning då spelmekaniken är så bra i rdr2.

Avstängd
Skrivet av saigon:

Jag segar fortfarande i chapter 2. Är nog snart 35 timmar in, men tar emot att stressa vidare när man vet vad som händer. Sparar på uppdraget där man ska driva in pengarna haha...

har gjort några uppdrag åt fotografen nu, typ 4 st, ett av dom som tar en till kanten av Saint denis. Kände också lite samtidigt att det känns bättre att utforska dom områdena när mainstoryn tar en dit naturligt. Eller tänker jag knasigt där?

har också pillat lite på inställningarna till kontrollen och kameran, vad kör ni för inställningar?

Testade Standard FPS igår, så tanken då är att man ska slippa trycka på A på dosan för att bla springa med hästen vilket medför att man får bättre kontroll och kan skjuta i högre fart ifrån hästryggen. Dela gärna med er om tips på inställningar. Eller är det bäst att låta dom vara? Funkar ju ändå helt ok känner jag. Nästan så att man känner sig handikappad i andra spel av någon anledning då spelmekaniken är så bra i rdr2.

Angående områden så körde jag efter storyn första gången jag spelade igenom spelet, helt klart bäst upplevelse då. Men nu dom andra två gångerna jag spelat igenom så har jag såklart farit till ställen innan man är där i storyn för att hämta olika saker som vapen, guldtackor osv för att man vet ju vart dom är. Inställningar kör jag så original som det kan bli, har inte ändrat något.


signatur

PS5 och inget annat.

Frilansare
Skrivet av Zimpan:

@Joakim Bennet: Trodde att du skulle döpa alla dina hästar till Roach.

Hah nä det blev Sonja efter mormor

Medlem
Skrivet av breahl:

Hehe ja jag skulle nog ha gjort mer där nere då jag ändå var där. Men ville egentligen bara ha pistolen eftersom den är så bra och snygg. Tatanka bison var bara en bonus och kunde göra en fin väst och chaps av den.

Det tog mig sex timmar ungefär att göra allt det där i en spelning. Mycket kaffe och två hamburgare😊. Sedan när jag var klar skakade händerna för pressen släppte. Det kändes ju hela tiden som jag inte fick begå några misstag när jag klarat mer och mer. One time Only, ungefär. Vem vet när de stänger möjligheten med en uppdatering.☺

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hah nä det blev Sonja efter mormor

Fint tänkt!
Jag har en liten poäng med namnet på min Arab. Lady Subaru-bilmärke, reklam tänker de flesta. NEJ! Jag fångade henne och red i en stjärnklar natt direkt efter. Jaha?! Jag såg stjärnbilden "Plejaderna (även kallad sjustjärnorna på svenska)" Den stjärnbilden kallas SUBARU på Japanska!😊 Till och med stjärnbilder har de tänkt på R*.☺

Medlem
Skrivet av saigon:

Jag segar fortfarande i chapter 2. Är nog snart 35 timmar in, men tar emot att stressa vidare när man vet vad som händer. Sparar på uppdraget där man ska driva in pengarna haha...

har gjort några uppdrag åt fotografen nu, typ 4 st, ett av dom som tar en till kanten av Saint denis. Kände också lite samtidigt att det känns bättre att utforska dom områdena när mainstoryn tar en dit naturligt. Eller tänker jag knasigt där?

har också pillat lite på inställningarna till kontrollen och kameran, vad kör ni för inställningar?

Testade Standard FPS igår, så tanken då är att man ska slippa trycka på A på dosan för att bla springa med hästen vilket medför att man får bättre kontroll och kan skjuta i högre fart ifrån hästryggen. Dela gärna med er om tips på inställningar. Eller är det bäst att låta dom vara? Funkar ju ändå helt ok känner jag. Nästan så att man känner sig handikappad i andra spel av någon anledning då spelmekaniken är så bra i rdr2.

Det där med A/X under strider är ett mindre problem tycker jag. Så fort du trycker in LT/L2 för att sikta så är fungerar de precis som en cruise control. Hästen kommer hålla den farten du är i när du började sikta så du behöver bara röra A/X om du vill accelerera men då krävs det ju bara ett snabbt dubbeltryck och sen kan du flytta tillbaka tummen till Högerspaken igen. Jag har satt (jag kommer inte ihåg inställningarnas riktiga namn så jag höftar de här) Auto-aim lock-on range till Wide, tweakat sensitivity och acceleration lite grann samt ställt om Relative movement-nånting till Horse istället för Camera så att hästen alltid rör sig framåt när jag trycker upp på Vänsterspaken, oavsett om jag tittar mig omkring med Högerspaken. Annars måste man hela tiden kompensera med Vänster så fort man tittar åt sidan.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Skrivet av Paiden:

Det där med A/X under strider är ett mindre problem tycker jag. Så fort du trycker in LT/L2 för att sikta så är fungerar de precis som en cruise control. Hästen kommer hålla den farten du är i när du började sikta så du behöver bara röra A/X om du vill accelerera men då krävs det ju bara ett snabbt dubbeltryck och sen kan du flytta tillbaka tummen till Högerspaken igen. Jag har satt (jag kommer inte ihåg inställningarnas riktiga namn så jag höftar de här) Auto-aim lock-on range till Wide, tweakat sensitivity och acceleration lite grann samt ställt om Relative movement-nånting till Horse istället för Camera så att hästen alltid rör sig framåt när jag trycker upp på Vänsterspaken, oavsett om jag tittar mig omkring med Högerspaken. Annars måste man hela tiden kompensera med Vänster så fort man tittar åt sidan.

Jo är väl egentligen inget problem. Flyter på riktigt bra med originalinställningar också egentligen. Lätt att man blir petig, men gå tillbaka till andra liknande spel så inser man att spelet är riktigt bra som det är. Många spel känns stenålders jämförelsevis.

Följande saker har jag testat att justera.

Fov på max i första person läget för att inte få effekten av att titta igenom en kikare i Fps-läget.
Sänkt deadzone så att det inte är så stort glapp innan det händer något när man vrider kameran.
Auto level : Off. Så att kameran inte automatiskt centrerar bilden.
head bobbing: Reduced. Slipper man bli åksjuk i Fps-läget.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Paiden:

Det där med A/X under strider är ett mindre problem tycker jag. Så fort du trycker in LT/L2 för att sikta så är fungerar de precis som en cruise control. Hästen kommer hålla den farten du är i när du började sikta så du behöver bara röra A/X om du vill accelerera men då krävs det ju bara ett snabbt dubbeltryck och sen kan du flytta tillbaka tummen till Högerspaken igen. Jag har satt (jag kommer inte ihåg inställningarnas riktiga namn så jag höftar de här) Auto-aim lock-on range till Wide, tweakat sensitivity och acceleration lite grann samt ställt om Relative movement-nånting till Horse istället för Camera så att hästen alltid rör sig framåt när jag trycker upp på Vänsterspaken, oavsett om jag tittar mig omkring med Högerspaken. Annars måste man hela tiden kompensera med Vänster så fort man tittar åt sidan.

Skrivet av saigon:

Jo är väl egentligen inget problem. Flyter på riktigt bra med originalinställningar också egentligen. Lätt att man blir petig, men gå tillbaka till andra liknande spel så inser man att spelet är riktigt bra som det är. Många spel känns stenålders jämförelsevis.

Följande saker har jag testat att justera.

Fov på max i första person läget för att inte få effekten av att titta igenom en kikare i Fps-läget.
Sänkt deadzone så att det inte är så stort glapp innan det händer något när man vrider kameran.
Auto level : Off. Så att kameran inte automatiskt centrerar bilden.
head bobbing: Reduced. Slipper man bli åksjuk i Fps-läget.

Jag hade lite problem med kontrollerna till en början, men jag hade fel. Efter lite småjusteringar ungefär som ni ovan så inser man ju hur himla bra kontrollerna faktiskt är. Vet inte hur många timmar in som jag fortfarande upptäckte små saker som faktiskt gick att göra med kontrollerna. Lika jäkla detaljerat som resten av spelet. Fantastiskt!


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag slog igång Online igår i ungefär 10 min, sen var jag less. Hoppas verkligen det floppar hårt så dom satsar mer på singleplayer expansioner. Men tyvärr finns det väl P12:or som gillar online-delen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag slog igång Online igår i ungefär 10 min, sen var jag less. Hoppas verkligen det floppar hårt så dom satsar mer på singleplayer expansioner. Men tyvärr finns det väl P12:or som gillar online-delen.

Blev du konstant griefad eller kändes det som att du kunde du göra saker ifred?

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Blev du konstant griefad eller kändes det som att du kunde du göra saker ifred?

Andra spelare skjuter ju på en så fort man träffar på dom. Hade velat ha en server där det inte var pvp.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: ok, då är det som jag trodde.

Jag har läst lite om online i olika forum och kollat på några videoklipp. Det går tydligen inte att spela på något vettigt sätt, spelarna blir bara griefade stup i kvarten.

Att rida runt ensam verkar lönlöst. Ska man jaga, fiska eller liknande så blir man när som helst knivhuggen bakifrån, nedskjuten med hagelgevär eller fångad med lasso (och sedan skjuten med hagelgevär) utan någon anledning.

Online är tydligen en magnet för P12or som tycker sånt är kul...

Enda sättet att klara sig är att hitta något gäng, men även då är risken stor att bli anfallen av griefer-gäng.

Nej, Rockstar måste fixa online-delen så man kan välja att spela utan griefers, annars är det helt ointressant för min del.

Vill de ha mina pengar så ser de till att fixa single player DLC istället.

Skriv svar