GameStop void-plombering

Medlem
GameStop void-plombering

GameStop har ju sina knep att försegla spel med. Jag har köpt ett beggat spel som har en sån där void-sticker som plombering. Den är ju inte den snyggaste och jag skulle vilja ta bort den. Vad har ni för knep? Jag har provat med kemisk ren bensin men får det inte att släppa.

Medlem

Brukar blöta skiten lite och trycka ner nageln lite smått i plasten och dra bort med naglarna försiktigt. Alltid funkat bra för mig.

Avstängd

Brukar slänga fodral. För fula. Men det slog mig; Om du måste ha rätt stil (färg/storlek) m.m. Riv av ytterplasten, den tunna transparenta som håller paper sleeven på plats. Sen fäst vanlig kontorstejp (19mm) eller limma i framkant av bak/framsidorna. Byt mot ett nytt. Om du tejpar rätt borde det vara omöjligt att se fogarna på en (glasklar) tejpvariant. Oslagbart.

Det funkar bra med silvertejp. Tryck hårt och dra loss snabbt så följer allt med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det funkar bra med silvertejp. Tryck hårt och dra loss snabbt så följer allt med.

Jepp! Kan även gå loss med hammare och spik.

Medlem

Värme (hårtork) kan hjälpa. WD-40 kan också vara effektivt mot klisterlappar.
-eller goo gone, men det vet jag inte om det finns att få tag på i Sverige.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack för tipsen! Jag ska prova dem och hoppas att någon funkar

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag brukar be dem att inte sätta dit tejpen och säger att jag är införstådd att jag inte kan byta in det i så fall. Det funkar då och då.

Annars gå lös med tejp.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gnällkuk

Ånga?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

@vilma: Eh, jag är seriös. Funkar väldigt bra. Allt lossnar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite OT kanske, men just sådant störde jag mig mycket på när jag köpte CD från fysisk butik när det begav sig. Att dom i affären satte en prislapp på omslaget som var svår att få bort. Speciellt om man köpte en digipack som hade pappomslag.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det funkar bra med silvertejp. Tryck hårt och dra loss snabbt så följer allt med.

Heh, tänkte först att du föreslog att sätta silvertejp över det så att man slipper se plomberingen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kanske en lätt fuktig trasa som du låter ligga en stund så det mjukar upp det innan du börjar pilla?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ättika ska funka hyfsat på klisterlappar ska tydligen va nå husmorsknep.

Inaktiv

Jag jobbade ett tag på en videobutik som satte lappar som "nyhet" osv på filmfodral, tipset är lacknafta.
Iochmed att det är plast, pensla/topsa lite lacknafta, vänta ett tag, kolla om det släpper, om inte, gör om igen, sen är det ju en varning: lacknafta kan förstöra fodralet, om du inte kontrollerar hela tiden.

Matolja är ett knep också.

Ambassadör
Xbox

Slagborr!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar