Vilka spel spelar du? PC
Som rubrik och inlägg ovan beskriver.
Jag har precis börjat spela Dragon Age, ett fantasy roll spel.
Kolla gärna in videon.
/ Hanna thehaffbee”
@Thehaffbe: Tja, ska man gå efter flest spelade timmar enligt steamstatistiken så är mitt favorit PC-spel tydligen "Total War Rome II" 1412 timmar i det spelet.
Välkommen till forumet.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Som rubrik och inlägg ovan beskriver.
Jag har precis börjat spela Dragon Age, ett fantasy roll spel.
Kolla gärna in videon.
/ Hanna thehaffbee”
Det var väldigt låg kvalite och man kunde inte välja högre än 240p
Måste hålla med. Säger det inte för att vara taskig men du skulle behöva kolla efter något sätt att filma och lägga upp klippen i minst 720p för att det ska vara värt för någon att titta på Ett enkelt sätt är att använda Fraps för att spela in t ex.
Välkommen till forumet!
Här kan vi berätta vilka spel vi spelar, vilket är ditt favoritspel? Här kan vi ge varandra lite Tips och råd.
PUBG
Divinity: Original Sin 2
World of Warcraft
Division 2 Beta
Det enda intressanta just nu tyvärr
Här kan vi berätta vilka spel vi spelar, vilket är ditt favoritspel? Här kan vi ge varandra lite Tips och råd.
Försöker dra igenom min backlogg så det blir lite allt möjligt.
Spel jag lirar nu:
Apex Legends
League of Legends
Torchlight
South Park Fractured But Whole
Favoritspel:
Super Mario Bros 3
Chrono Trigger
Breath of the Wild
Super Mario 3D World
Final Fantasy V
Måste hålla med. Säger det inte för att vara taskig men du skulle behöva kolla efter något sätt att filma och lägga upp klippen i minst 720p för att det ska vara värt för någon att titta på Ett enkelt sätt är att använda Fraps för att spela in t ex.
Välkommen till forumet!
Tack jag vet att det vart väldig dålig kvalite, fixade lite ändringar i spelet så nu är det bättre
Så får hoppas nästa video blir bättre nu m.
Vad menar du med fraps?
För tillfället spelar jag Destiny 2 samt AC: Odyssey på PC (är inne på ng+ i det nu). Annars har jag genom åren köpt på mig aaalldeles för mycket billiga spel på steam :'D
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Just nu kör jag Mass Effect för typ tredjegången. Blir sjukt less på pc när det krånglar. Tog evigheter att ens få ME2 att starta sen måste man fixa stöd för handkontroll med hjälp av mod. Inte okej.
ME3 känns bättre än jag mindes det faktiskt men även här känns pc-versionen lite haltande. Även här saknas stöd för handkontroll.
Tack jag vet att det vart väldig dålig kvalite, fixade lite ändringar i spelet så nu är det bättre
Så får hoppas nästa video blir bättre nu m.
Vad menar du med fraps?
Kvalitén på videon var taskig, inte spelet i sig tror jag.
Fraps är ett program man kan spela in spel med som gör det i riktigt bra kvalité. Dock får man vara redo på att dessa filmer äter utrymme på din hårddisk så var redo på det
Witcher 3
Insurgency Sandstorm
Dying Light
Dark Souls 3
Dirt Rally
Dirt 2
Euro Truck Simulator
Mirrors Edge Catalyst och det första
Talos Principle
Squad
Tekken 7
Hollow Knight
BeamNG.Drive
Witcher 3 är fortfarande en favorit. Men efter att ha klarat alla slut så blir det lite tråkigt, men har svårt att sluta spela eftersom det är så underbara miljöer.
Från och till på alla i korta perioder.
Finns igen anledning att jag skulle vilja spela något spel på annan plattform när PC är överlägset I alla avsikter.
Om avsikten är fighting-spel/mario kart med några vänner i soffan framför tvn på förfest så är PC underlägset och konsol det enda rätta
Mest spelat, World of Warcraft (alltid!!)
Mest saknat, Marvel Heroes (fasen va kul det var)
Just nu, Diablo 3 (season 16 är hur kul som helst)
På landet, Lite olika på Switch
kör även Fallout76 (köpt för 180 spänn)
Förköpt, Warhammer Chaosbane (verkar vara min kopp te)
Hype!!!, Marvel Ultimate Alliance 3 (Switch exklusiv!)
Just nu blir det en andra genomspelning av Final Fantasy XV, eftersom prestandan vid releasen inte var den bästa.
Spelen jag lagt flest timmar på inkluderar nog Skyrim, Faster Than Light och Final Fantasy IX.
Jaså? Fungerade klockrent för mig.
Mest timmar är överlägset OpenTTD, med då ttd tiden inkluderat.
Senaste 10 åren är det Space Engineers som jag har över 1200h loggade på.
De senaste 2-3 åren har det dock blivit mest R6:Siege. ca 650h pvp spelade.
Lite blandning av spel. Nu försöker jag spela igenom ME:Andromeda när tvn är ledig så det tar ett tag.
List-tråd? Äntligen!
Kör just nu
Pillars of Eternity 2
Favoriter
Baldur's Gate 2
Mass Effect 2
Half-Life 2
Witcher 3
Outcast
Crusader Kings 2
Najs! Sla börja med pillars 2 snart. Lär köra klart icewind dale bara.
Crpg och peka-klicka för hela slanten här.