Days Gones motorcykel har egentligen fyra hjul
Det känns ju weird med tanke på att Gears of War 4's karaktärer tuffade runt på motorcyklar. Sen kom jag på att Epic Games lämnade över facklan till The Coalition.
Undrar om de hade samma problem?
När jag kikade runt för att bekräfta uppgifterna såg jag uppgifter från 2015 och framåt. De flesta lär köra sådana här fullösningar.
Literally Unplayable!!! Kappa
Release på fredag... Det blir perfekt! Jag hinner precis bli klar med Sekiro innan dess (hoppas jag... bara några bossar kvar nu 😬).
You don't finnish Sekiro, Sekiro finnishes you!
You don't finnish Sekiro, Sekiro finnishes you!
Jag känner mig träffad xD
När jag kikade runt för att bekräfta uppgifterna såg jag uppgifter från 2015 och framåt. De flesta lär köra sådana här fullösningar.
Det finns massor med olika sätt att implementera en motorcykel i unreal engine 4, men just i days gone så ville de nog använda en beprövad metod så fordonet kan bete sig mer som en spel-bil än en motorcykel. I gears of war 4's fall så verkar de vara on-rails motorcykel så de har nog en annan fuskig lösning.
Unreal 4 har stöd för motorcyklar ungefär som den har stöd för zombies, det finns inte en ibyggd motorcykel preset men det finns inga begränsningar för att implementera dessa.
När man ser på hur en motorcykel för sig fram i verkligheten så är fysikimplementationen problematisk i gameplay, jag tror inte de vill att man ska köra runt i days gone som om det vore trials eller en motorcykel från pubg
Det finns massor med olika sätt att implementera en motorcykel i unreal engine 4, men just i days gone så ville de nog använda en beprövad metod så fordonet kan bete sig mer som en spel-bil än en motorcykel. I gears of war 4's fall så verkar de vara on-rails motorcykel så de har nog en annan fuskig lösning.
Unreal 4 har stöd för motorcyklar ungefär som den har stöd för zombies, det finns inte en ibyggd motorcykel preset men det finns inga begränsningar för att implementera dessa.
När man ser på hur en motorcykel för sig fram i verkligheten så är fysikimplementationen problematisk i gameplay, jag tror inte de vill att man ska köra runt i days gone som om det vore trials eller en motorcykel från pubg
Kul inblick från någon som uppenbarligen har arbetat i Unreal Engine.
Det kanske går bra att använda som poleringsmedel för snygg finish på motorcykeln.😉
Det finns massor med olika sätt att implementera en motorcykel i unreal engine 4, men just i days gone så ville de nog använda en beprövad metod så fordonet kan bete sig mer som en spel-bil än en motorcykel. I gears of war 4's fall så verkar de vara on-rails motorcykel så de har nog en annan fuskig lösning.
Unreal 4 har stöd för motorcyklar ungefär som den har stöd för zombies, det finns inte en ibyggd motorcykel preset men det finns inga begränsningar för att implementera dessa.
När man ser på hur en motorcykel för sig fram i verkligheten så är fysikimplementationen problematisk i gameplay, jag tror inte de vill att man ska köra runt i days gone som om det vore trials eller en motorcykel från pubg
Så ni som förstår detta säger alltså att man nästan aldrig kan spela som om det är en riktig motorcykel i de flesta spel?
När man vill känna sig lite tuff och köra MC. Det blir väl som den där leksakstraktorn jag trampade runt på som liten kille. JÄTTETUFF!
Så ni som förstår detta säger alltså att man nästan aldrig kan spela som om det är en riktig motorcykel i de flesta spel?
När man vill känna sig lite tuff och köra MC. Det blir väl som den där leksakstraktorn jag trampade runt på som liten kille. JÄTTETUFF!
Roligt går före realism!
Låter tacky att man inte kan ha färre än 4 hjul i Unreal? Låter som en lögn bara det...
Men men, tur att Road Redemption är gjort i unity då.
Du kan ha så många hjul i UE4 som du kan programmera. Motorn är ju öppen. 1 hjul, 2, 8, 14. Antar att de snackar om det inbyggda systemet.
Du kan ha så många hjul i UE4 som du kan programmera. Motorn är ju öppen. 1 hjul, 2, 8, 14. Antar att de snackar om det inbyggda systemet.
Tänkte väl så, lät konstigt annars. Kollade upp den där studion, dom verkar ha 130 anställda, kanske bara grafiker och designers då och lite blueprintscriptare. Aja, hur dom än löser det så blir det nog bra i slutändan.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det många inte verkar veta är att spelskapare gör sådant konstant. Jobbar med spel personligen och kan säga med lätthet att fusklösningar är normen.
Bara som absolut lättast att förstå. Inte fan programmerar man att ljus studsar runt för att få en verklig ljussättning. Man använder shaders istället.
Som Unreal är byggt så baserar den allt runt hjulen på bilen och sätter balanseringen på den. Du kan givetvis skriva ett helt nytt system för att hålla upp motorcykeln på två hjul utan problem. Men varför göra det när du kan använda 1/100 av tiden med att göra det med fyra hjul och sedan gömma de två överflödiga hjulen och få en väldigt liknande känsla?
"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."
Bara som absolut lättast att förstå. Inte fan programmerar man att ljus studsar runt för att få en verklig ljussättning. Man använder shaders istället.
Förutom när man använder shaders till ljusstudsning