Bäst på E3 2019: Microsoft

Robot
Bäst på E3 2019: Microsoft

Överlägsen seger för Xbox-skaparen i vår omröstning.

#e3


Medlem

Oj, det trodde jag inte. De började jäkligt starkt, men bleknade något efter Square Enix och Nintendos konferanser.

Min lista:
1. Square Enix
2. Nintendo
3. Microsoft


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det här var dock bland det sämsta E3 någonsin. Microsoft var ganska Zzzzzz också vilket säger det mesta om årets event.

Gen
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Det här var dock bland det sämsta E3 någonsin. Microsoft var ganska Zzzzzz också vilket säger det mesta om årets event.

Håller med, det var inte mycket att hänga i granen totalt sett. Guldklimpen var dock självklart Kenau Reeves

Medlem
Skrivet av Freakon:

Oj, det trodde jag inte. De började jäkligt starkt, men bleknade något efter Square Enix och Nintendos konferanser.

Min lista:
1. Square Enix
2. Nintendo
3. Microsoft

Rent spontant känns det ganska naturligt då nintendo och square enix var dom 2 sista som hade några presskonferensen under e3 vad jag såg på schemat

Gnällkuk

Jag är mest imponerad över att EA Play fick sex röster, nu vet vi ju sedan tidigare att minst en klickade fel - men ändå? Nu har jag inte sett Bethesdas, men den kan ju inte ha varit sämre än EAs?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Petrik:

Rent spontant känns det ganska naturligt då nintendo och square enix var dom 2 sista som hade några presskonferensen under e3 vad jag såg på schemat

Så kan det absolut vara


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Som jag skrev i tråden innan:

Låt oss vara ärliga här. Största och i många fall enda anledningen till att folk brydde sig om Microsoft presentation i år och förra året var pga Cyberpunk 2077. Jag tycker dock med tanke på utvecklarens bakgrund och vad det är för slags titel, hade det egentligen passat bättre in på PC Gaming show. Kan förstå dock om CD Projekt Red helst visar upp sin titel på en storscenen, och då verkar det inte finnas mycket till alternativ tyvärr, vilket är synd.

För CD Project Red är just en sådan utvecklare man inte får under bolag som Microsoft, Sony, EA och Activision. En stor anledningen till CD Project Red överhuvudtaget kan göra ett sådan här "risk projekt" som Cyberpunk 2077, ett djupt, massivt, renodlat singelplayer spel utan microtransaktioner, är just pga de inte är direkt beroende av några av dessa parasit-bolag.

Därför skär det sig mest att se spel som Cyberpunk 2077 på en Microsoft presentation. Känns bara som köpt hype från ett själlöst storbolag som själva aldrig skulle kunna producera något i närheten lika ambitiöst.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Oj, det trodde jag inte. De började jäkligt starkt, men bleknade något efter Square Enix och Nintendos konferanser.

Min lista:
1. Square Enix
2. Nintendo
3. Microsoft

Min lista är helt annorlunda.
Nintendo såg jag inte ens för jag är i inte intresserad av switch.
Squares spolade jag igenom det mesta, fanns bara 2 titlar som jag ens skulle kunna tänka mig. Allt annat va i Anime stil vilket jag verkligen inte tål.
Bethesda va ett skämt, bara Doom som verkade intressant. Deras betalda skrikande fanclub på första raden va bara pinsamma.
UBI va ganska intressant men lite tunt. Fler spel i min smak i alla fall.
EA hade bara Jedi - Fallen order som va intressant. Fifa hade inte mycket nytt, karta till BF5 och tillägg till Sims.
PC showen va bra presenterad. Men jag va nog trött för det känns som jag missade delar av den. Inte så illa som jag hade trott i alla fall.
Microsoft fick mig att jubla och skratta massa gånger. De båda Lego grejerna blir givna köp som jag kan spela med mina barn.
Minecraft Dungeons ska jag använda för att få in min sjuåring på lite andra spel. Cyberpunk är ett givet köp. Hade hoppats på age of emipires 4 men får en ny större 2a i alla fall. Gears 5 release väldigt snart. Bekräftad release på Halo och Scarlett, nått som man misstänkte men skönt med bekräftelse. Sedan va den stora vinnaren för mig game pass ultimate.
Skaffade det under tiden jag kollade på konferensen.
Devolver va rolig men man fattade knappt vilka spel de släpte
Så min lista (utan Nintendo för jag kan inte ranka dem)

1. MS
2. ubi
3. Pc
4. Devolver
5. Square (Va en OK show)
6. EA (kass men dock)
7. Bethesda (den va plågsam)

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Min lista är helt annorlunda.
Nintendo såg jag inte ens för jag är i inte intresserad av switch.
Squares spolade jag igenom det mesta, fanns bara 2 titlar som jag ens skulle kunna tänka mig. Allt annat va i Anime stil vilket jag verkligen inte tål.
Bethesda va ett skämt, bara Doom som verkade intressant. Deras betalda skrikande fanclub på första raden va bara pinsamma.
UBI va ganska intressant men lite tunt. Fler spel i min smak i alla fall.
EA hade bara Jedi - Fallen order som va intressant. Fifa hade inte mycket nytt, karta till BF5 och tillägg till Sims.
PC showen va bra presenterad. Men jag va nog trött för det känns som jag missade delar av den. Inte så illa som jag hade trott i alla fall.
Microsoft fick mig att jubla och skratta massa gånger. De båda Lego grejerna blir givna köp som jag kan spela med mina barn.
Minecraft Dungeons ska jag använda för att få in min sjuåring på lite andra spel. Cyberpunk är ett givet köp. Hade hoppats på age of emipires 4 men får en ny större 2a i alla fall. Gears 5 release väldigt snart. Bekräftad release på Halo och Scarlett, nått som man misstänkte men skönt med bekräftelse. Sedan va den stora vinnaren för mig game pass ultimate.
Skaffade det under tiden jag kollade på konferensen.
Devolver va rolig men man fattade knappt vilka spel de släpte
Så min lista (utan Nintendo för jag kan inte ranka dem)

1. MS
2. ubi
3. Pc
4. Devolver
5. Square (Va en OK show)
6. EA (kass men dock)
7. Bethesda (den va plågsam)

Håller med om mycket av det du skriver. Bethesda var utan tvekan sämst, publiken var sjukt störig och övertydlig om att den var köpt. Och ingen ordentligt ursäkt för Fallout 76 gav en bitter eftersmak.

Min fjärdeplats blir nog UBI, tyckte att Watchdogs Legion såg riktigt bra ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Devolver Digitals tokigheter får min röst

Medlem

Microsoft må varit bäst, men på en av de sämsta E3 på länge.

Ambassadör
Xbox

Xbox-konferensen utan tvekan. Vare sig man spelar på Xbox One, PC eller någon av de andra plattformarna så visades det upp en helsikes massa intressanta spel, det går inte att förneka om man är ärlig.

Att dessutom få en första titt på Project Scarlett var riktigt trevligt, next-gen är nära nu! Det låter som om både Scarlett och PS5 kommer att bli fantastiskt trevliga konsoler och vi som spelare har mycket att se fram emot.

Xbox breddade fokus på att nå ut till fler spelare och inte låsa in sig på en enskild plastlåda tyckte jag var trevligt. Den nya, ordentliga satsningen på PC med Xbox Game Pass, stöd för win32-spel i store, nya bra win-appar och samarbete med Steam är kul att se. Massor av PC-spel har fått Xbox Live-funktioner med achievements och annat trevligt. En annan bieffekt är att en hel del f.d Epic Game Store-exklusiva PC-spel blir tillgängliga via Xbox Game Pass på PC (Metro Exodus, Phoenix Point, The Outer Worlds etc). Även sådana saker som att Minecraft Dungeons släpps till alla möjliga plattformar och Banjo Kazooie i Smash ger en trevlig känsla.

Vad det gäller spelen så var personliga favoriter Halo Infinite, MS Flight Simulator, The Outer Worlds, Gears 5, FH4 Lego expansion, Minecraft Dungeons, Cyberpunk 2077, 12 minutes, Spiritfarer, Psychonauts 2 och Ori and the Will of the Wisps.

Den stora mängden spel gör ju att det inte blir några djupdykningar på själva konferensen, men under alla dagar efter så har det kommit massor med gameplay, trailers och intervjuer som stillat begäret för den som sätter sig in mer på djupet.
Konferensen är ju en show och jag var mycket underhållen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Konferensen är ju en show och jag var mycket underhållen!

Håller med dig på den punkten. Oavsett om man gillade spelen eller inte så hade de bra tempo, många titlar och lagom blandning. Visst kan man tycka det är tråkigt att de inte visade Fable, men de kanske inte ville visa sitt eget open world RPG efter Cyberpunk.

Medlem

Microsoft var bäst imo - men på detta E3 så är det lite som att vara den längsta av Snövits sju dvärgar..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Väldigt svagt E3 i år. För mycket cinematic trailers, för mycket content till existerande spel. Personligen hade jag definitivt mest underhållning av Bethesdas konferens dock, eller rättare sagt folks respons till den. Snubben som verkade dra en lina koks mellan varje presentation var priceless.

Inaktiv

MS utan tvekan. Märks verkligen vilket företag som har spelarnas väl i fokus och vilka som skiter i fansen och bara räknar pengar.... (hint, det rimmar på påny)

Testpilot

Räcker att de presenterar bra spel som jag vill spela, resten är bonus och där blev jag nöjd. Cyberpunk 2077, Elden Ring, FF 7 Remake, FF 8 Remaster, BOTW 2 räcker alla för ett år typ.

Medlem

Som sagt, Sony var ju inte närvarande så helt förväntat att MS får mest uppmärksamhet. De har ju trots allt nya konsoler på ingång, även om det är en bit framåt i tiden precis som de mest intressanta spelen. Ser mest framemot Doom Eternal, Cyberpunk, Elden Ring, Baldur´s gate 3 och och Ori 2, till PC då. I övrigt tror jag Sony kommer och överraskar stort med de verkliga next-gen spelen under nästa år. Gissar på att de åter igen kommer leda den kommande spel generationen, och som vanligt få sin publik att tappa hakan :-). Nintendo känns uträknade vid det här laget, med sina ständiga upprepningar.

Medlem
Skrivet av devilrat:

Som sagt, Sony var ju inte närvarande så helt förväntat att MS får mest uppmärksamhet. De har ju trots allt nya konsoler på ingång, även om det är en bit framåt i tiden precis som de mest intressanta spelen. Ser mest framemot Doom Eternal, Cyberpunk, Elden Ring, Baldur´s gate 3 och och Ori 2, till PC då. I övrigt tror jag Sony kommer och överraskar stort med de verkliga next-gen spelen under nästa år. Gissar på att de åter igen kommer leda den kommande spel generationen, och som vanligt få sin publik att tappa hakan :-). Nintendo känns uträknade vid det här laget, med sina ständiga upprepningar.

Vet inte om Sony kunde gjort detta flopp-året bättre, hade de gjort något i stil med förra årets pretentiösa skräpshow hade mässan snarare blivit sämre än vad den redan var.

Medlem

Nintendo var överlägset bäst, de visade upp spel som släpps 2019, Super Mario Maker, Fire Emblem, Links Awakening, Astral Chains, Daemon Machina, Luigis Mansion 3, Cancice of Hyrule och nya Pokémon, allt exklusivt och 2019. Sen en jäkla massa annat som Panzer Dragoon, Tales of mana och No More Heroes 3 med Breath of the Wild 2 som grädde på moset. Och för många är ju Smash utannonseringarna jättestort, Banjo Kazooe framförallt har förstått. Jag ser inte hur något annat företag ens var i närheten.

FM-guru
F.d. Sisyr

Microsoft var rätt extremt överlägsna denna gång.

1
Skriv svar