Mortal Kombat 11:s Kombat League drabbas av fuskare
Spelare rapporterar att de utsätts för DDOS-attacker för att förlora matcher.
#Mortal-kombat-11, #Netherrealm, #fusk
hur är detta möjligt ens?
Det är inga svårigheter att få fram någons IP-adress över varken xbox live eller psn.
hur är detta möjligt ens?
Troligtvis funkar det så att matchen hostas av spelare 1 eller spelare 2, precis som många andra spel. Och då är spelare 2 uppkopplad mot spelare 1s Xbox/PC/PS, sen är det bara att man kollar trafiken i ens router eller på datorn, vilket ip-nummer som är kopplat mot en (lär kunna se pga all data som skickas och tas emot av det ip-numret). Man kan ju göra likadant i t.ex. Call Of Duty med, om man är server-host, men då har man ju 15 ip-adresser att ddosa och man vet inte vem som är motståndare eller med i ens lag.
Enklaste lösningen är att spelet har dedikerade servrar som hostas av speltillverkaren eller Microsoft/Sony.
Minns när en del töntar körde något liknande i Company of Heroes. Började de förlora så laggade spelet fast tills man valde att lämna och förlora matchen så att fuskaren vann.
Ja usch fy, det där minns jag med. Oerhört frustrerande och man gick nästan och förväntade sig det i senare spel om det gick bra för ens egna team. La ner i den vevan.
Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005
Det är inga svårigheter att få fram någons IP-adress över varken xbox live eller psn.
ah okej, trodde det var dedikerade servrar... förklarar saken.