Nya Steam-biblioteket slår upp betaportarna den 17 september

Robot
Nya Steam-biblioteket slår upp betaportarna den 17 september

Den gamla bibblan dammas av, och det rejält.

#pc, #steam, #valve


Geeks Gaming

Håller mig enbart till GoG Galaxy 2 just nu ^^

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Håller mig enbart till GoG Galaxy 2 just nu ^^

Coolt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Håller mig enbart till GoG Galaxy 2 just nu ^^

Fick aldrig inbjudan till CB till GOG2.0

Medlem

Hur, hur lyckades de göra det ännu fulare och rörigare? Har ingen på Valve hört talas om 'stilrent'?

Stannar också med GOG Galaxy 2, finns ingen anledning att använda Steam, särskilt inte med dessa typer av uppdateringar.

Nej, det där tycker jag inte verkar bra alls. Föredrar hur det är nu. "Enkelt" att hitta ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag vill helst testa själv först innan jag dömer ut det.

Det jag ser som mest användbart kommer definitivt vara att kunna sortera mina spel i listan och skapa en egen sektion för spel jag varken klarat eller ens installerat.

Dessutom får jag möjlighet att sortera bort spel jag helt enkelt inte är intresserad av att spela men jag ändå lyckats lägga vantarna på, av någon anledning.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nej, det där tycker jag inte verkar bra alls. Föredrar hur det är nu. "Enkelt" att hitta ...

Det är jo exakt samma som nu men med en ”home” skärm, mer filter du kan ställa in och mer info på spelsidan
Förstår inte vad du menar.

Du kan fortfarande trycka ett spel och play på exakt samma sätt som förut

Pansarknekt

Steam ska väl traditionsenligt vara fult. Jag kommer sakna det.


signatur

Ooooh the drama!

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nej, det där tycker jag inte verkar bra alls. Föredrar hur det är nu. "Enkelt" att hitta ...

Är ju nästintill identiskt...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Gen
Medlem

Måste testas, vid första anblicken ser man inga större förändringar nej.

Medlem

Det enda jag skulle vilja ha inuläget är att kunna visa en lista med installerade spel överst men fortfarande kunna se o-installerade spel undertill i en sublista.
Och det är inte nåt alternativ som finns såvitt ja vet?

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag vill helst testa själv först innan jag dömer ut det.

Det jag ser som mest användbart kommer definitivt vara att kunna sortera mina spel i listan och skapa en egen sektion för spel jag varken klarat eller ens installerat.

Dessutom får jag möjlighet att sortera bort spel jag helt enkelt inte är intresserad av att spela men jag ändå lyckats lägga vantarna på, av någon anledning.

Det kan du redan idag genom att sätta kategorier på spel, kategorier som du själv skapar. De syns fortfarande i listan men varje kategori blir en egen sektion i listan som du kan stänga eller öppna. Jag har idag:
Multiplayer (installed)
Multiplayer (uninstalled)
Priority - Lägger in 3 spel som är högst prio att spela, lättare att välja något av dom att spela än i listan med 400 spel
Games - Allt som är lägre prio än Priority
Played - Allt som jag spelat klart
Trash - Sådant jag inte vill spela av olika anledningar

Multiplayer (installed) och priority är de enda två kategorierna som inte är stängda, alltså ser min lista ut såhär:

Multiplayer (installed)
No Man's Sky
CS: GO
Dota 2
Multiplayer (uninstalled)
Priority

Life is Strange
Life is Strange: Before the Storm
Games
Played
Trash

Medlem

Äntligen ett datum, har väntat på detta. Personligen tycker jag det ser ganska snyggt ut.

@ClockWise: Där ser man. Hoppas det blir mer intuitivt i det nya, då.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag är rent allergisk mot ful design men detta verkar ju helt okej. Enkel design som moderniserar utan att ändra för mycket. Och så lägger de till lite nya funktioner som ser också användbara ut. Detta är hur en redesign ska göras i min mening.

GoG Galaxy 2 försvinner ju inte heller, det är alltid ett alternativ. Dock så måste dom fixa att klienten alltid använder CPUn - fungerar inte att en klient gjord för spel ligger och tar 1-2% i bakgrunden.

Medlem

@ClockWise: Blir inspirerad trots att jag redan har en hyfsad ordning. Känns som din lista ändå är mycket lättare att ha med och göra.

241 spel
(svengelska och lite grammatiska fel, man kan tyvärr inte direkt ändra på kategorinamnet utan får göra om allt. "Games" är spel som inte platsar i något av kategorierna)


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

@ClockWise: Blir inspirerad trots att jag redan har en hyfsad ordning. Känns som din lista ändå är mycket lättare att ha med och göra.

https://i.imgur.com/TROgqBv.png

241 spel
(svengelska och lite grammatiska fel, man kan tyvärr inte direkt ändra på kategorinamnet utan får göra om allt. "Games" är spel som inte platsar i något av kategorierna)

Snyggt Ja, jag gillar min uppdelning rätt bra eftersom jag kan bara slänga onödiga duplicates av saker och ting (har/hade Dota 2 och Dota 2 Beta...) i Trash liksom. Vissa spel kan man hosta servers på själv, då finns ju typ <game> server och <game> client. Lite samma med CS där det finns massvis med olika, lägger de i trash/played och slipper en egen kategori med massa cs-bös.

Men att dela upp i genre är snyggt, kräver lite mer jobb och det kan vara jobbigt om ett spel faller bra inom flera genres.

Avstängd

Ser fult ut. Behåller hellre nuvarande.

1
Skriv svar