Hands-on – Star Wars Jedi: Fallen Order
Hur ser det ut som ett AC spel?
Men samma stuk, svärd, det verkar lätt att hugga ner fiender.
PS5 och inget annat.
Vad skulle du säga skiljer de initiala intrycken från Fallen Order jämfört med våra första intryck från The Force Unleashed?
Vill minnas att förhandstittarna till det spelet lät nästintill likadant, om än med andra referenspunkter då.
Är det attacker via shoulder- eller facebuttons förresten?
Tack för utförlig och genomgående förhandstitt!
Ska vara ärlig, har inte spelat barnet Force Unleashed eller Force Unleashed II, så vågar inte uttala mig om det. Men mitt intryck hittills är, som du märker, lovande, och alla jag pratade med som testade verkade vara av samma åsikt.
Gällande kontroller spelade vi med X1-kontroller, och då var vanlig attack på X, tyngre attack på Y, dodge på B och hopp på A. Man parerar med LB, Force Slow med RB och jag låste upp Force Push, som var Right Trigger. Men åtminstone på den version vi spelade gick det att ställa in exakt vilka knappar man ville.
Och angående jämförelser med AC så är en stor skillnad att fienderna, i alla fall på högre svårighetsgrader, inte ställer sig in kö och väntar på att huggas ner, utan de anfaller samtidigt. Större utmaning, men också roligare, iaf i mitt tycke.
Men samma stuk, svärd, det verkar lätt att hugga ner fiender.
Respawn snackade om det, det blir liksom helt fel om det tar 17 hugg att döda någon med light saber, den måste kännas dödlig. Dock blir det lite så med bossar, de är mer utmanande. Men i videor hittills ser man mest de enklare fienderna, och de är relativt lätta att ta kål på om de bara är 1-2 stycken.
Men jag måste säga att för mig påminner stridssystemet mer om Dark Souls än AC. En journalist jämförde det med Sekiro (som jag dock inte har spelat).
Känns som detta spel är lite av en sista chans för Star Wars i spelmediet, kanske låter lite överdrivet men känner bara att man gjort så lite vettigt med IP:et under så lång tid. Jag tyckte Battlefront 1 och 2 var helt ok efter att de fått uppdaterats lite, men det är ju inget Kotor 1 & 2 eller Jedi Outcast.
En journalist jämförde det med Sekiro (som jag doxk inte har spelat).
Hen var nog full, Sekiro är mycket mycket snabbare än något av de klipp vi sett av gameplay.
Hen var nog full, Sekiro är mycket mycket snabbare än något av de klipp vi sett av gameplay.
Så kan det mycket väl ha varit, vi var i Cantinan-baren när det sades, men de klipp Respawn släppt hittills känns som slo-mo jämfört med närmast spelade. De försöker väl spela lite långsamt och ”cinematiskt”, låter fienderna resa sig upp istället för att göra slut på dem och så. Men det är vanskligt att jämföra spel sådär, för det är lätt att man lurar någon att tro något annat än vad man menar. Men jag tror att de flesta jämförelser ska ställas mot tidigare Star Wars-spel. Det är annorlunda, Vilket inte är konstigt i och med att några av huvudpersonerna jobbat med tex God of War och Dragon Age tidigare. Så det finns många olika influenser man kan dra paralleller till.
Känns som detta spel är lite av en sista chans för Star Wars i spelmediet, kanske låter lite överdrivet men känner bara att man gjort så lite vettigt med IP:et under så lång tid. Jag tyckte Battlefront 1 och 2 var helt ok efter att de fått uppdaterats lite, men det är ju inget Kotor 1 & 2 eller Jedi Outcast.
Jag håller med. Därför är det så spännande att de EA inte safeat utan låtit Respawn, en MP FPS-studio, göra ett tredjepersons aktion-äventyr som typ blandar Dark Souls och Mass Effect.
Jag håller med. Därför är det så spännande att de EA inte safeat utan låtit Respawn, en MP FPS-studio, göra ett tredjepersons aktion-äventyr som typ blandar Dark Souls och Mass Effect.
Ska vi vara helt ärliga så är Respawn deras enda studio som gjort något vettigt de senaste åren. Om något så visade ju Titanfall 2 att de kan göra jävligt bra singelplayer spel.
Är det bara jag som får lite Star Wars: Jedi Knight vibbar här? Cal känns precis som Kyle Katarn main karaktären i Jedi Knight. Inte för att jag klagar, Jedi Knight var ett underbart spel.
Men det är ett EA spel så de har gott som tid att fucka upp än.
Dont force your weakness upon me!
Herregud,
Vad karaktären rör sig långsamt i filmen
Halp, bly i skorna!
Din karaktär = Movement speed 60%
Fiender = Movement speed 100%
En annan sak är att stormtrupperna är sjukt lugna och behärskade när en Jedi som är minst 10 gånger starkare än dem kommer emot dem med ljussabel i hand. De har bollar.
Herregud,
Vad karaktären rör sig långsamt i filmen
Halp, bly i skorna!
Din karaktär = Movement speed 60%
Fiender = Movement speed 100%
youtube.com/watch?v=ItzOIlgejZg
En annan sak är att stormtrupperna är sjukt lugna och behärskade när en Jedi som är minst 10 gånger starkare än dem kommer emot dem med ljussabel i hand. De har bollar.
Får poängtera att det är EA:s gameplay. Vi skulle ha fått köra capture men det ändrades i sista sekund. Som Joel redan poängterat försöker de nog ta det lite lugnare och spela mer metodiskt än att buttonmasha.
Senast jag köpte ett EA-spel var Titanfall 2. Det här kan bli nästa, så Respawn fortsätter leverera.
Jag hoppas det blir bra, och jag hoppas det säljer som glass i sommarvärmen. Visa EA att singleplayer utan microtransaktioner är värt att satsa på.
Jag har inget mot microtransaktioner när det kommer till kosmetiska saker. AC-Odyssey har en hel del microtransaktioner men det är ju bara för utseende, crew till din båt och hästar. Det finns set att köpa men inget av dom seten är ju bättre än vad som finns att få i vanliga spelet när du spelar igenom det.
PS5 och inget annat.
Undra när man ska hinna spela allt.
Bebis två kom igår och det känns som min redan lidande spel tid, typ dog nu. 😔🤔😭
Förstår dig. Ansvar för en sexåring och en treåring här. Hinner i princip bara med jobb och familj/hushållsarbete. Ibland blir det lite spelande med sexåringen, men att sitta själv och dyka in djupare i spel (eller något ö.h.t.) får skjutas på framtiden. Du får tänka på vilka grymma spel och hårdvara du kommer ha tillgång till när barnen blivit mer självgående och mer tid finnes.
Ang. spelet:
Ser vår hjälte inte lite skitnödig ut när han går sådär bredbent och med fötterna pekande utåt?
I och för sig en del av oss som har sådan gångstil, så spelet kanske bara ska återspegla verkligheten.
Men samma stuk, svärd, det verkar lätt att hugga ner fiender.
Haha herregud.
Förstår dig. Ansvar för en sexåring och en treåring här. Hinner i princip bara med jobb och familj/hushållsarbete. Ibland blir det lite spelande med sexåringen, men att sitta själv och dyka in djupare i spel (eller något ö.h.t.) får skjutas på framtiden. Du får tänka på vilka grymma spel och hårdvara du kommer ha tillgång till när barnen blivit mer självgående och mer tid finnes.
Ang. spelet:
Ser vår hjälte inte lite skitnödig ut när han går sådär bredbent och med fötterna pekande utåt?
I och för sig en del av oss som har sådan gångstil, så spelet kanske bara ska återspegla verkligheten.
En riktig gamer skaffar inga barn!
Regel nr 1
Va singel och bo i en ungkarlslya
Regel nr 2
Ha mycket öl och whisky, gärna hämtmat med
Regel nr 3
Gör som nummer 1 och 2.
PS5 och inget annat.
Undra när man ska hinna spela allt.
Bebis två kom igår och det känns som min redan lidande spel tid, typ dog nu. 😔🤔😭
Ja, en ny familjemedlem innebär ansvar och uppoffring av egentid.
Håll ut i tre till fem år till för att få tillbaka 30-40% speltid / egentid.
Håll ut i 12 år för 40-50%.
Återstående 50% tillhör familjen som sådan,
sysslor i hemmet, måltider, projekt och utflykter.
Livet är svårt och fullt av lidande. Där har du också utmaningen i livet. Ditt Ansvar och uppoffring för Familjen (för att reducera svårigheten och lidandet) är mer meningsfullt och bättre på långtidsbasis än det flyktiga och kortlivade nöje som spel erbjuder.
Du behöver också tid till att koppla av med spel, musik, promenader, självutveckling och dylikt, men om du uppoffrar mycket av tiden för din familj så kommer alla få ett bättre liv i längden.
En riktig gamer skaffar inga barn!
Regel nr 1
Va singel och bo i en ungkarlslya
Regel nr 2
Ha mycket öl och whisky, gärna hämtmat med
Regel nr 3
Gör som nummer 1 och 2.
LMAO. Lycka till med dom reglerna!
En riktig gamer lever efter dessa:
På ett sätt hoppas jag det är bra, eftersom jag längtar efter ett riktigt bra Star Wars - spel. Men å andra sidan hoppas jag det blir ett fiasko för det ökar chanserna att Disney ger rättigheterna till nån annan en EA
Tyvärr lär EA låta yxan falla på Respawn om spelet är dåligt eller säljer dåligt och det skulle vara jättetråkigt och oförtjänt.
"Writer and Fighter"
Jag har inget mot microtransaktioner när det kommer till kosmetiska saker. AC-Odyssey har en hel del microtransaktioner men det är ju bara för utseende, crew till din båt och hästar. Det finns set att köpa men inget av dom seten är ju bättre än vad som finns att få i vanliga spelet när du spelar igenom det.
Uhmmm Odyssey hade ju "Time savers" dvs säljer dom dig nöjet att inte spela deras spel. Total jävla bullshit monetization där dom gör spel grindiga för att sälja sätt att gå runt det.
Tyvärr lär EA låta yxan falla på Respawn om spelet är dåligt eller säljer dåligt och det skulle vara jättetråkigt och oförtjänt.
Skulle inte oroa mig om det. Kommer nog dröja ett gott tag innan Respawn får yxan tack vare Apex och att Zampella har hyfsat mycket inflytande i EA för en studio CEO. Bioware ligger jävligt illa till dock.
Har varit hoppfull för spelet sedan det utannonserades. Asmussen var game director på mitt favoritspel (GoW 3) och Respawn är en väldigt kompetent studio så har svårt att se hur det blir dåligt så länge det inte blir släppt för alldeles tidigt, vilket iofs alltid är en risk med EA som utgivare.