Minns 11-11-11, idag är det åtta år sedan Skyrim släpptes
Och örtielva år till releasen av The Elder Scrolls 6.
#bethesda, #skyrim, #the-elder-scrolls, #the-elder-scrolls-v-skyrim
2011 Oktober-November var riktigt trevligt.
Hade byggt ny gaming burk och Skyrim, Saints Row 3 och Battlefield 3 hade precis släppts.
Ja jag tror min dator är från någonstans där också. Men nu används den bara till att surfa på.
PS5 och inget annat.
Jag minns hur jag följde någon facebookgrupp där de hade en nedräkning till releasen dag för dag, och när det stod att det väl var kring 200 dagar kvar, så minns jag hur jag tyckte att det var en aning för många dagar kvar, haha
Om jag inte minns fel var spelets release på en fredag(?), och min bror kom hem med ett exemplar inte många dagar senare
Jag har spelat Skyrim sedan dagen det släpptes och jag spelar fortfarande.
Jag kommer ihåg då jag först kom i bekantskap med The Elder Scrolls, det var 2an Daggerfall, det var då jag gick in en datorbutik och där de hade en speldatorn man kunde pröva, så stod ett gäng killar och slog sönder en dörr med en yxa och de kunde sedan gå in i huset.
Jag blev helt till mig av att se det spelet och jag var sedan den dagen helt såld på The Elder Scrolls spelen.
Har spelat dem enormt mycket och har alltid det dära suget efter mer, bara liiiite till.
Men hur Bethesda nu har börja bete sig och deras syn på hur spel ska vara så är jag genuint orolig att Skyrim kommer vara mitt sista The Elder Scrolls spel.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Spelet som satte SP på kartan för mig, hade inte rört ett enda SP sedan 2004 innan Skyrim. Det fungerade inte för mig (och gör sällan numera, måste vara riktiga gems, som tex Witcher 3, Kingdom Come: Deliverance, gillade även Fallout etc) annars så går det inte för mig tyvärr, jag förlorar väldigt lätt interest, därav spelade jag bara online/mp mellan typ 2004-2011. Jag gör det även idag till 95%, men ibland kommer det något guldkorn.
Förutom de vackra vyerna, de olika byarna, städerna och musiken vet jag inte riktigt vad som är så speciellt med skyrim. Hyllas överallt som ett mästerverk, men tycker det är långt ifrån det. Kan dock förstå varför många älskar det.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Att släppa såna tungviktare till spel så pass glest är skam alltså.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Ja, då man fortfarande förbokade spel och väntade ängsligt på att man skulle få skivan dagen innan hem i brevlådan, i och med att det var Steamworks så hade det nog mindre betydelse om man fick den tidigare dock. Hursomhelst har jag för mig att jag lirade upp till 12h första dagen.
Har inte hänt vare sig innan eller efter detta tillfälle. Brukade förövrigt hålla mig från att spela på julafton vid detta tillfälle då jag fortfarande bodde hemma, men Skyrim var nog ett undantag.
Förutom de vackra vyerna, de olika byarna, städerna och musiken vet jag inte riktigt vad som är så speciellt med skyrim. Hyllas överallt som ett mästerverk, men tycker det är långt ifrån det. Kan dock förstå varför många älskar det.
Nä det är sant. Är nog sedvanliga upptäckandet och friheten i sådana här spel som drar.
Gör ditt eget äventyr ungefär.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Ah, minnen. Gick av natt-skiftet och åkte direkt till Webhallen för att dra hem ett exemplar var till mig och hustru. Skyrim var och är fortfarande ett av mina favoritspel.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Tvåa på topplistan efter Morrowind enligt mig. Enorm värld, spela som vem du vill och gör vad du vill, precis som det skall vara.
Första karaktären blev en High Elf magiker precis som i föregångarna och sedan började ett 900 timmar (hitintills) långt äventyr med magiker, tjuvar, krigare och lönnmördare.
Ingen karaktär skriven av någon annan kommer någonsin vara lika bra som den jag får skapa själv och ingen filmisk story kommer få mig att spela ett spel om och om igen som mina egna äventyr i Elder Scrollsspelen får mig att göra.
8 år sedan jag fick spela något liknande nu... Lite väl långa glapp mellan guldspelen nuförtiden. Cyberpunk nu tack!
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Att släppa såna tungviktare till spel så pass glest är skam alltså.
Ja man kan ju inte säga att dom är snabba på att göra spel.
PS5 och inget annat.
Skyrim är ett av mina favoritspel of all time, körde det på ps3,ps4 och pc lovade mig själv att nu får det räcka efter otaliga timmar game time.. Men, tänkte investera i PSVR till julen och då finns ju Skyrim VR.. Hmm..
🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216B| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar| 📀 Sony BDP-S1700
Oblivion spelade jag ut på relativt kort tid. Skyrim är jag fortfarande inte klar med.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Hade väldigt kul med Skyrim. Trots det att dom hade bantat vissa RPG element så var det kul att spela och lätt värld att leva in sig i. Synd bara att Bethesda är total skit nu och jag inte tänker köpa några fler av deras spel så länge dom inte drar en 180 med sin intriktning, håller inte andan dock.
Vill minnas att man införskaffade 360 versionen ganska omgående efter release, lade ner några hundra timmar. Runt 2012 köpte man en "gaming" dator, sen släpptes Skyrim SE då spelade man igenom det på PC. Tiden gick det blev ett Xbox one, ytterligare ett köp/genomkörning, I våras köpte man ett Xbox one X+4K HDR tv, "Oooh, ny TV, hur ser skyrim ut i 4K? Nytt ljudsystem, hur låter Skyrim i det?" Jag tror det är "mysfaktorn" som gör att jag hela tiden kommer tillbaka, som att återse en gammal kär vän. När jag väl kan spela Elder scrolls 6, då är jag nog färdig med Skyrim..
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!