Path of Exile 2 är avtäckt!

Robot
Path of Exile 2 är avtäckt!

Med trailer och allt, jo man tackar.

#path-of-exile-2


Medlem

Wat? Hade noll aning om att det ens var på gång.

Måste säga att jag småskrattar lite med tanke på timing (D4).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Skrattretande är att det ser exakt ut som ettan och samma interface till och med

Medlem
Skrivet av jonis:

Wat? Hade noll aning om att det ens var på gång.

Måste säga att jag småskrattar lite med tanke på timing (D4).

Med tanke på att GGG har levererat gång på gång så tror jag dom inte behöver oroa sig. Även om D4 såklart kommer nå ut till större massor pga mer känt brand.

Med allt GGG tillför så tror jag D4 kommer ha problem med att utmana det i djup och content.
Men kommer hur som helst bli intressant att se två stora ARPG franchises.

Medlem

PoE2 ser ut som Diablo 4 borde sett ut 😂


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av robbis:

Skrattretande är att det ser exakt ut som ettan och samma interface till och med

Path of Exile 2 är integrerat med 1an. Endgamet är detsamma och alla kan spela med varandra.
Karaktärer, skills etc updateras till båda.
Det är främst för att ge en nyare kampanj, men fortfarande ge folk möjligheten att köra den gamla. Lite som WoW classic.

Medlem

Animationerna ser mycket bättre ut om jag kollar videon. Får se hur det känns och spela

Kanske äntligen går att spela PoE om de har fixat animationerna i tvåan

Medlem

Tycker grafiken ser sjukt bra ut


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Först Diablo 4 och nu detta? Bäst att titta på en ny mus och sortera efter vilka som ska klara flest knapptryck.

Medlem

Jag ärpå plats i Auckland & exilecon, håller ett öga på tråden och försöker svara på frågor om jag kan.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Först Diablo 4 och nu detta? Bäst att titta på en ny mus och sortera efter vilka som ska klara flest knapptryck.

såg en mus som garanterar 10 miljoner klick så du kan undvara 5 mil per spel


signatur

If u can´t kill me, Join me

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av ionass:

Jag ärpå plats i Auckland & exilecon, håller ett öga på tråden och försöker svara på frågor om jag kan.

Kul! Släng gärna in ett par snabba intryck om du får lust och möjlighet!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Path of Exile Mobile kommer också.

Medlem

Fan, var skit pepp på D4, nu vet jag inte vad jag är mest pepp på längre!?!?!? :/

Medlem
Skrivet av Karmak:

Animationerna ser mycket bättre ut om jag kollar videon. Får se hur det känns och spela

Kanske äntligen går att spela PoE om de har fixat animationerna i tvåan

Hoppas! En av sakerna som gjort PoE trist tyvärr :/

Medlem

Jag har tittat på gameplay och det ser precis ut som path of exile 1. Varför kallar de detta PoE 2?

Medlem
Skrivet av robbis:

Skrattretande är att det ser exakt ut som ettan och samma interface till och med

Alltså om du kollade trailern och inte sov, så ser du att det ÄR fortfarande "Path of Exile" och det som de kallar för PoE2 är helt enkelt en ny kampanj. Så istället för att casha in genom att på något vis skapa ett nytt spel, för att få folk att överge första spelet, så gör man som många tycker man borde göra med MÅNGA andra spel idag, man släpper helt enkelt bara fortsatt nytt content. Men en hel kampanj med 7 hela akter anses väl vara rätt "major" så de sätter en TVÅa på namnet för att trigga lite hype och då det är ANDRA kampanjen så blir det väl lite så också?

Iaf.... skrattretande att du verkar vara lite bitter över något som ändå är rätt väl genomfört och som fler i spelbranschen borde ta efter.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag har tittat på gameplay och det ser precis ut som path of exile 1. Varför kallar de detta PoE 2?

Finns svar i tråden eller genomgången som utvecklarna hade när dom visade det. Frågan är vad namnet spelar för roll egentligen?

Medlem

Personligen tror jag att Diablo 4 kommer falla mig mer i smaken, då Diablo 3 var skönare att spela än Path of Exile i mitt tycke - men jag uppskattar verkligen att PoE2 utannonseras nu! Vill inte att Diablo 4 och Path of Exile 2 ska spelas, kännas eller vara samma spel. Vad fan är poängen med två identiska spel liksom?

Förstår inte grejen med att säga saker som att "Det är såhär Diablo 4 bör ha varit!". Varför då? Diablo kan väl få vara som det är och utvecklas på sitt vis och Path of Exile kan väl ta och göra sin grej också. Är det fel att det finns alternativ? Ifall Path of Exile är vad man vill ha, dåså. Varför klanka ner på Diablo för det?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Alltså om du kollade trailern och inte sov, så ser du att det ÄR fortfarande "Path of Exile" och det som de kallar för PoE2 är helt enkelt en ny kampanj. Så istället för att casha in genom att på något vis skapa ett nytt spel, för att få folk att överge första spelet, så gör man som många tycker man borde göra med MÅNGA andra spel idag, man släpper helt enkelt bara fortsatt nytt content. Men en hel kampanj med 7 hela akter anses väl vara rätt "major" så de sätter en TVÅa på namnet för att trigga lite hype och då det är ANDRA kampanjen så blir det väl lite så också?

Iaf.... skrattretande att du verkar vara lite bitter över något som ändå är rätt väl genomfört och som fler i spelbranschen borde ta efter.

Yup spelet har mer content än något ARPG därute. Det har ständigt updaterats under en drös år. Såklart slänger dom inte bara bort allt för att göra nytt från scratch.

PoE 2 vet vi kommer leverera på djup eftersom det i grunden är PoE 1 fast på steroider.
Diablo 4 däremot är inte alls lika säkert. Där vet vi att det finns tre klasser, och vi har ganska lite info om hur itemization, klassbyggande kommer vara.
Känns mycket osäkrare om D4 kommer ha vad som krävs för att hålla i längden.

Medlem

Det här kan bli riktigt bra.

Medlem

@aeqvist: Spelar ingen roll alls. Path of Exile 1 är bedrövligt och 2an ser likadan ut. Det innebär att jag slipper spendera tid på det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@aeqvist: Spelar ingen roll alls. Path of Exile 1 är bedrövligt och 2an ser likadan ut. Det innebär att jag slipper spendera tid på det.

Då är ju allt helt lugnt, bara att hoppa vidare till något man gillar

Medlem

Hmm, fan vad likt det var, grafiken alltså? Typ UIt är samma, exakt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Att dom har ändrat skillsen till gemsen istället *tumme upp*

Medlem

Wooooow. Det här kom som en blixt från klarblå himmel. Det spel jag ser allra mest fram emot 2020. Får verkligen hoppas att det kommer 2020, trots att Grinding Gears säger att en beta kommer "sent 2020". <3

Har spenderat 200 timmar på POE. Det är det bästa action-RPG:et sedan Diablo 2.

POE2 ser helt fantastiskt vackert ut. Och ban- och bossdesign är helt sjukt snygg.

Medlem

Tydligen dubbelt så många subklasser nu också. Dvs totalt 36 stycken. 😎
Kommer bli galet mycket man kommer kunna leka runt med.

Medlem

Försökte spela Path of Exile en gång men det gick verkligen inte med kameravinkeln de använder sig av. Den är så galet off så jag klarar inte av det, hade verkligen velat gilla spelet men det gick inte..

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sillgam:

@aeqvist: Spelar ingen roll alls. Path of Exile 1 är bedrövligt och 2an ser likadan ut. Det innebär att jag slipper spendera tid på det.

Nu är jag inget direkt fan av arpg men PoE har lyckats med mycket samt helt gratis. Supersköna kontroller också när jag körde på konsol. D3 hade också rätt ok kontroller på konsol. På PC är PoE rätt förvirrande dock om man är van vid D3.

Ja med Minecraft spelet och PoE 2 runt hörnen så lär Actiblizz bli lite oroliga. De har inte visat sin bästa sida på senaste tiden direkt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Försökte spela Path of Exile en gång men det gick verkligen inte med kameravinkeln de använder sig av. Den är så galet off så jag klarar inte av det, hade verkligen velat gilla spelet men det gick inte..

Förstår inte riktigt.. Kameravinkeln?
Den är väl ingen skillnad jämnfört något annat ARPG?

Skriv svar