Resident Evil 2-remaken har sålt bättre än originalet

Robot
Resident Evil 2-remaken har sålt bättre än originalet
Medlem

Lite tragiskt att 6an gick så bra.

Skribent
Skrivet av heady89:

Lite tragiskt att 6an gick så bra.

Hypen var ju out of control sen 5an och spelet såg ju bra ut på papper innan man sen spelade det. Men jag förstår att Capcom varit lite frågade. Å ena sidan får 6an mycket skit, men sen när de kollar på försäljningssiffrorna så ligger det på andra plats över mest säljande RE-spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Ja men originalet släpptes ju till mer än bara PlayStation.
Min version av originalet som jag har är till Gamecube, sen kom den ju till Nintendo 64 med och den borde väl även ha kommit till PC.

Ska den här undersökningen vara rättvis så ska de bara jämföra med de sålda spelen till PlayStation 4 och sen jämföra det med PlayStation.


signatur

ゼルダの城

Moderator | Testpilot
Skrivet av ZeldasCastle:

Ja men originalet släpptes ju till mer än bara PlayStation.
Min version av originalet som jag har är till Gamecube, sen kom den ju till Nintendo 64 med och den borde väl även ha kommit till PC.

Ska den här undersökningen vara rättvis så ska de bara jämföra med de sålda spelen till PlayStation 4 och sen jämföra det med PlayStation.

Det är lite konstigt räknat. Spelet fick ju även en "Dual Shock" variant som gör att totalen på Playstation sidan ligger runt 5.77 miljoner (Som remake också gått om). Tveksamt om de extra sålda kopiorna för Windows, N64, Dremcast och Gamecube gör en större skillnad dock.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker det är lite synd att de inte gjorde en remake av 1an i samma stuk som 2an

Medlem
Skrivet av laban005:

Tycker det är lite synd att de inte gjorde en remake av 1an i samma stuk som 2an

Visst, hade varit riktigt trevligt, men själv tycker jag den remaken som dom gjorde för Gamecube och senare uppdaterade för Xbox One/PS4 och PC duger alldeles utmärkt.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Visst, hade varit riktigt trevligt, men själv tycker jag den remaken som dom gjorde för Gamecube och senare uppdaterade för Xbox One/PS4 och PC duger alldeles utmärkt.

Den var jättebra men skulle vilja se den i den här nya tappningen också, sån himla skillnad på nya 1an och nya 2/3

Medlem
Skrivet av laban005:

Den var jättebra men skulle vilja se den i den här nya tappningen också, sån himla skillnad på nya 1an och nya 2/3

Jag hade helst önskat remaken av 2an och 3an i samma stuk som 1an men med dagens teknik.

Remaken på 2an var grym men 1ans remake är än idag ett av de bästa exemplen på hur man gör en remake och ändå bibehåller grund-receptet.

Medlem
Skrivet av laban005:

Tycker det är lite synd att de inte gjorde en remake av 1an i samma stuk som 2an

Minns nåt om att de pratade om det strax efter remaken av 2an släpptes. Nånting om att de var sugna på en ny remake av 1an. Vore nice det med. Även fast jag älskar remaken av 1an som vi har nu.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skribent
Skrivet av heady89:

Jag hade helst önskat remaken av 2an och 3an i samma stuk som 1an men med dagens teknik.

Remaken på 2an var grym men 1ans remake är än idag ett av de bästa exemplen på hur man gör en remake och ändå bibehåller grund-receptet.

Håller helt med här, göra kontrollerna lite smidigare men behålla perspektivet med fasta kameror.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

3 an blir säkert jätte bra. Klarade mig från att spela och köpa 6an. Men gillade Leons del när jag testade demot. Dom andra delarna ogillade jag skarpt.

Medlem

Resident Evil 7 bäst i hela serien med god marginal, hoppas 8an blir en uppföljare till 7an för då är capcom rätt på det.

1
Skriv svar