Wizards of the Coast startar studio med Bioware-veteraner
Och det första spelet blir ett sci-fi-RPG baserat på ett helt nytt IP.
#Archetype-entertainment, #Bioware, #Wizards-of-the-coast
Riktigt spännande! Personligen saknar jag crpg-spel med sci-fi som tema, alldeles för mycket riddare och dylikt.
Precis! Jag hade lite önskat mig ett sci-fi spel från Larian efter deras Divinity Original Sin 2, men nu blev det Baldurs Gate 3 istället. Man kan väl stå ut med det i och för sig.
Läste att det var ett par BioWare dudes från Anthem som var med på detta projekt.
I fallet Bioware och Anthem hade jag inte dömt herrarna för hårt.
James Ohlens meritlista av spel är: Baldursgate 1 och 2, never winter nights, kotor, DA origins, Ole republic, shattered steel, Mass effect, jade empire och sen (tyvärr) anthem.
Chad Robertson Har jag dålig koll på förutom att han jobbat med mythical, Lucas arts(?) och bioware.
Att döma dessa veteraner uteslutande utifrån anthem är kanske lite väl hårt, speciellt när anthems magplask berodde på fel beslut från andra med
EA har ju blivit lite av en Kyrkogård för spelstudios och spelserier, dit de går för att få den sista vilan...tyvärr
Spännande! Har enorm respekt för Wizards sedan jag snöat in mig i Magic. Och BioWare-veteraner. Det säger ju sig självt. Sådana ställer man sig upp och saluterar om man ser dem.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
I fallet Bioware och Anthem hade jag inte dömt herrarna för hårt.
James Ohlens meritlista av spel är: Baldursgate 1 och 2, never winter nights, kotor, DA origins, Ole republic, shattered steel, Mass effect, jade empire och sen (tyvärr) anthem.
Chad Robertson Har jag dålig koll på förutom att han jobbat med mythical, Lucas arts(?) och bioware.
Att döma dessa veteraner uteslutande utifrån anthem är kanske lite väl hårt, speciellt när anthems magplask berodde på fel beslut från andra med
EA har ju blivit lite av en Kyrkogård för spelstudios och spelserier, dit de går för att få den sista vilan...tyvärr
Jag har för mig att Anthem blev så dåligt för att de fick en "absolut frihet" till att göra vad dom ville och med inga krav så visste dem inte vad dom skulle göra tills chefen av EA tittade på deras projekt efter typ 5-6 år och sa att de verkligen måste fixa en produkt.
Jag har för mig att Anthem blev så dåligt för att de fick en "absolut frihet" till att göra vad dom ville och med inga krav så visste dem inte vad dom skulle göra tills chefen av EA tittade på deras projekt efter typ 5-6 år och sa att de verkligen måste fixa en produkt.
Gillar inte att länka kotaku men här är en sammanfattning på ena sidan av myntet om vad som gick fel. TL;DR-versionen är: Allt 😞
Jag har för mig att Anthem blev så dåligt för att de fick en "absolut frihet" till att göra vad dom ville och med inga krav så visste dem inte vad dom skulle göra tills chefen av EA tittade på deras projekt efter typ 5-6 år och sa att de verkligen måste fixa en produkt.
Jag trot också att Anthem kanske inte var deras typ av spel. Blir nog bra när de får återvända CRPG-världen och lite mer småskaliga projekt. De har väl lite att bevisa kanske, men jag dömer inte ut dem på ett felsteg.
"Writer and Fighter"