Google bjuder på två månaders gratis Stadia med nio spel

Robot
Google bjuder på två månaders gratis Stadia med nio spel

Plåster på karantänssåren.

#google, #stadia


Medlem

Så jag som pro prenumerant behöver alltså inte göra något för att få de två nästa månaderna gratis?

Medlem

Nice try google


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av MuminPappan:

Så jag som pro prenumerant behöver alltså inte göra något för att få de två nästa månaderna gratis?

Tror inte det men du kan gå in hantera prenumerationen för att se när nästa dragning kommer att ske. 🙂

Ofi
Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Så jag som pro prenumerant behöver alltså inte göra något för att få de två nästa månaderna gratis?

I min prenumeration står det att nästa betalning sker 21 juni utan att jag gjort har gjort något.

Medlem

Så har de släppt möjligheten att prenumerera utan att köpa kit för 1400kr?

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Nice try google

Det är väl ändå en riktigt schysst deal, oavsett vad man tycker om Stadia?


signatur
Medlem
Skrivet av Kago1316:

Så har de släppt möjligheten att prenumerera utan att köpa kit för 1400kr?

Det undrar jag med. Kan inte hitta nåt sätt att prenumerera utan premiere just nu. Kanske kommer någon gång under utrullningen. Det är tydligen bara USA och Kanada som det rullats ut till än så länge.

Ero
Medlem

Hittar inget heller, men antar att det är pga utrullningen på 48h? Skrev upp mig på mailinglistan, får se om det tycker upp något vettigt.


signatur

Varit medlem längre än dig.

phi
Medlem

"Hörni, försäljningen av Stadia går ju inget vidare! Vad gör vi? Ska vi lägga ner skiten?"

"Nja, inte riktigt än! Testa bjuda på ett par månader och så hoppas vi på att så många som möjligt testar nu när folk är hemma och coronar sig. Har vi tur så köper någon hela kitet efteråt!"

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det undrar jag med. Kan inte hitta nåt sätt att prenumerera utan premiere just nu. Kanske kommer någon gång under utrullningen. Det är tydligen bara USA och Kanada som det rullats ut till än så länge.

Skrivet av Ero:

Hittar inget heller, men antar att det är pga utrullningen på 48h? Skrev upp mig på mailinglistan, får se om det tycker upp något vettigt.

Hittade inget heller via stadia.com, men installerade appen och registrerade mig via den. Då kom det upp i appen ett erbjudande att starta 2 månader gratis. Verkar som man måste ha betalkort registrerat på sitt google-konto dessutom, men det dras inga pengar... Ska bara komma ihåg att avsluta inom 2 månader...

eld
Medlem
Skrivet av Ulk_Upp:

Hittade inget heller via stadia.com, men installerade appen och registrerade mig via den. Då kom det upp i appen ett erbjudande att starta 2 månader gratis. Verkar som man måste ha betalkort registrerat på sitt google-konto dessutom, men det dras inga pengar... Ska bara komma ihåg att avsluta inom 2 månader...

du kan avsluta redan nu så håller den igång i 2 månader.

Medlem
Skrivet av Ulk_Upp:

Hittade inget heller via stadia.com, men installerade appen och registrerade mig via den. Då kom det upp i appen ett erbjudande att starta 2 månader gratis. Verkar som man måste ha betalkort registrerat på sitt google-konto dessutom, men det dras inga pengar... Ska bara komma ihåg att avsluta inom 2 månader...

Får testa och se om det funkar.

Medlem
Skrivet av phi:

"Hörni, försäljningen av Stadia går ju inget vidare! Vad gör vi? Ska vi lägga ner skiten?"

"Nja, inte riktigt än! Testa bjuda på ett par månader och så hoppas vi på att så många som möjligt testar nu när folk är hemma och coronar sig. Har vi tur så köper någon hela kitet efteråt!"

Och priset för roligaste går till..........
Stadia skulle under närmsta tiden släppa deras fria version
Hade du haft koll så kunde du veta det fast jag tror du inte vill
Stadia fungerar klockrent och det säger de flesta som har det och inte de som bara är emot streaming

Medlem

Så man måste vänta på en Invite Code?

edit: Behövde uppdatera appen

Medlem

Ja det funkar ju fint. Latens känns likvärdigt med GFN, men bildkvaliteten är lite sämre på Stadia.

Det är ljusår smidigare att använda Stadia dock, men såklart det stora minuset att man måste köpa sina spel igen och kan inte använda sitt Steamkonto.

Kul att testa iaf.

EDIT: Men alltså... priserna. Helt sjuka. Asscreed Odyssey, 699 kr på Stadia? WTF, har det någonsin kostat det någon annanstans? 197 kr på Uplay...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är väl ändå en riktigt schysst deal, oavsett vad man tycker om Stadia?

Nu handlar det ju bara om att dom ville bumpa upp användarsiffrorna
3 månader gratis xbox game pass är en schysst deal, this is not
(fick 3 månader nu nyligen med discord nitro)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Nice, nu har man två månaders gratis stadia pro. Det flyter på perfekt än så länge. Kör med en xbox one gamepad via chrome på datorn. Mus&tangentbord funkar också finfint.

Spel som ingår i stadia pro kan man bara spela sålänge man har pro sub, men alla spel som man köper går att spela även utan sub. (jag lär dock inte köpa nåt annat spel än lost words: beyond the page på stadia). När man säger upp stadia pro så går ens konto över till gratisvarianten.

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Nu handlar det ju bara om att dom ville bumpa upp användarsiffrorna
3 månader gratis xbox game pass är en schysst deal, this is not
(fick 3 månader nu nyligen med discord nitro)

jag tycker ändå den här dealen är schysst, även om den andra är schysstare. Gratis spel, liksom. Och äntligen en chans att testa Stadia kostnadsfritt.


signatur
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nu handlar det ju bara om att dom ville bumpa upp användarsiffrorna
3 månader gratis xbox game pass är en schysst deal, this is not
(fick 3 månader nu nyligen med discord nitro)

Nja bumpa upp siffrorna tror jag inte då de tidigare sagt att den fria basversionen runt april maj skulle släppas Detta är bara lite tid ifate än planerat
Men lite goodwill i dessa tider kanske ger det en extra skjuts

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är väl ändå en riktigt schysst deal, oavsett vad man tycker om Stadia?

Var är den Nice:a(schyssta) dealen?
Dem försöker få dig att fastna för Tjänsten?

Medlem
Skrivet av Hulle:

EDIT: Men alltså... priserna. Helt sjuka. Asscreed Odyssey, 699 kr på Stadia? WTF, har det någonsin kostat det någon annanstans? 197 kr på Uplay...

Och efter de 699kr är man också fullständigt låst till Stadia... En väldigt dålig "investering" med tanke på hur Google gjort tidigare. De har ju hur många gånger som helst bara lagt ner tjänster som inte drar in nog med pengar. Känns som den absolut mest osäkra plattformen att bygga ett spelbibliotek på - kan försvinna när som helst.

Även om tjänsten hade fungerat 100% perfekt, så hade jag ändå aldrig köpt något där av bara den anledningen.

Medlem

Fattar inte folk som gnäller på att dom bjuder på 2 månader med 9 fria spel.
Om det nu är så hemskt, ignorera och gå vidare. Jag säger iaf Tack!

Edit: Småknepigt att det inte finns demos till spelen.. Har dom nån return policy likt steams 2 timmars?

Medlem

@Hulle Det är inte Stadia som sätter priserna utan utgivarna av spelen. Jag gillar Stadia men håller med dig om att priserna kan vara höga

Medlem

Bra deal och mycket bra att man kan testa utan att pröjsa. De borde gjort något liknande från start.

Skrivet av Hulle:

EDIT: Men alltså... priserna. Helt sjuka. Asscreed Odyssey, 699 kr på Stadia? WTF, har det någonsin kostat det någon annanstans? 197 kr på Uplay...

Sinnessjukt, jag hoppas att ingen går på den. Varför är inte spelen gratis i tjänsten? Det är ju framtiden...

Medlem

Kan man se alla 9 spel nånstans? Googlar runt men hittar inte.

Medlem
Skrivet av whoo:

Kan man se alla 9 spel nånstans? Googlar runt men hittar inte.

There are a few caveats to the Stadia free trial: only nine games are available to play, which include GRID, Destiny 2: The Collection, Thumper, GYLT, SteamWorld Dig 2, SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech, Serious Sam Collection, Spitlings, and Stacks on Stacks (on Stacks), per Polygon.

Skrivet av RykoStars:

Bra deal och mycket bra att man kan testa utan att pröjsa. De borde gjort något liknande från start.

Sinnessjukt, jag hoppas att ingen går på den. Varför är inte spelen gratis i tjänsten? Det är ju framtiden...

I framtiden ska allting vara gratis? Grymt, längtar som fan!

Avstängd
Skrivet av RykoStars:

Bra deal och mycket bra att man kan testa utan att pröjsa. De borde gjort något liknande från start.

Sinnessjukt, jag hoppas att ingen går på den. Varför är inte spelen gratis i tjänsten? Det är ju framtiden...

Jag tror inte Stadia är framtiden.
Det har floppat helt.

jbx
Medlem
Skrivet av Hulle:

EDIT: Men alltså... priserna. Helt sjuka. Asscreed Odyssey, 699 kr på Stadia? WTF, har det någonsin kostat det någon annanstans? 197 kr på Uplay...

Va?!! Jag blev semisugen på att testa Stadia men nu tänker jag vägra. 699kr för att streama ett spel från 2018.
Pinsamt Google....


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skriv svar