Google bjuder på två månaders gratis Stadia med nio spel

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är väl ändå en riktigt schysst deal, oavsett vad man tycker om Stadia?

Men inte oavsett vad man tycker om Google.

Medlem

Nej. Utnyttjar så lite google produkter som bara är möjligt, dvs noll. Duckduckgo räddar dagen.


signatur

I drank what?

Medlem

Skrev upp mig på Stadia. Har spelat några timmar Destiny 2.
Vad ska jag säga? Det funkar finfint.
Inget lagg. Inga problem att sikta. Ser vackert ut, men jag sitter ju inte riktigt på en 2080ti att jämföra med, och min monitor stöder inte ens 4K, så grafikjämförelser överlåter jag åt andra.

Men visst är det smidigt.
Tog tid. 50 sekunder från det jag tryckte på play första gången till jag kunde börja klicka runt i menyer. Laddtiderna i spelet känns överkomliga.

Jag har egentligen bara två/tre problem.
1) Jag har inte rätt hårdvara. Ingen bra handkontroll att spela med, så kan inte spela på TVn eller annan skärm, vilket ju är en av poängerna. Ingen skärm med 4K stöd heller
2) För få spel jag vill ha i butiken!
3)… jag ångrar mig. Jag har bara två bekymmer. Tänkte skriva för dyra spel. Men kikade på de enda två spel jag eg vill ha. Doom Eternal. Steam = 50 spänn billigare. FFXV = samma pris. Jag är nog bara van att vänta ett år eller två sen köpa på GOG-rea eller liknande.

Avstängd
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tror du något företag överhuvudtaget tänker på ditt bästa?

Hur vill du att jag ska svara?

Medlem

Ser inte varför jag skulle behöva stadia till att börja med, så intresset är ytterst lågt närmare bestämt obefintligt.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Hur vill du att jag ska svara?

Ärligt.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Detta tyckte jag var väldigt intressant med tanke på att det pratats en del om latency. En kontroll som styr både Stadia- och steam-versionen av Destiny 2:

https://twitter.com/ViPRTweekz/status/1248807893685731330

Medlem

Värt att notera; alla som signar upp nu kommer även kommer kunna claima ytterligare gratisspel med Stadia Pro, utöver de 9st man får idag, i början av maj och juni. Hittills har det varit ca 2 spel per månad man fått. Även om man inte är intresserad av de nuvarande spelen så kan det ju komma något intressant framöver.

Medlem
Skrivet av piddau:

Njäe, ganska exakt som PS+, alla spel du "hämtar" under tiden du är Pro medlem kommer du ha för alltid på ditt konto när du betalar för Pro medlemskap. T.ex skulle du köra på dessa två månader, och väljer att hämta alla spel som är gratis denna månad och även nästa men väljer att skippa dom kommande 3 månaderna för du ska semestra... hemma... så kommer du ha kvar dessa spel du hämtat tidigare när du väl är tillbaka, men du får inte spela dom under tiden du ej är Pro medlem. Det kan du bara göra med spel du faktiskt köper.

PS+ gör samma sak, har du hämtat massa spel som PS+ medlem så har du dom bara medans du är en PS+ medlem. Annars låses dom.(Alla spel jag har hämtat med PS+ är nu låsta när jag slutat betala för PS+)

Hrm, då har jag misförstått det hela. Bra att veta

Medlem
Skrivet av Evilof:

Skrev upp mig på Stadia. Har spelat några timmar Destiny 2.
Vad ska jag säga? Det funkar finfint.
Inget lagg. Inga problem att sikta. Ser vackert ut, men jag sitter ju inte riktigt på en 2080ti att jämföra med, och min monitor stöder inte ens 4K, så grafikjämförelser överlåter jag åt andra.

Men visst är det smidigt.
Tog tid. 50 sekunder från det jag tryckte på play första gången till jag kunde börja klicka runt i menyer. Laddtiderna i spelet känns överkomliga.

Skrev upp mig på Stadia. Fixade först ”Cross Save” för att få över mina karaktärer från Steam-versionen av spelet. Trots det var det tomt i Stadia när jag loggade in där. Kan ha varit så att jag behövt starta om spelet på Stadia efter att jag gjorde ”Cross Save”, men var inte inloggad i spelet (bara vid startskärmen), så jag trodde det skulle räcka.

Gjorde en karaktär snabbt på Stadia bara för att testa och blev rätt besviken. Utöver den ofrånkomliga ”input lag”, dvs. att det är en rätt markant (om än imponerande för att vara ett spel som strömmas) fördröjning från det att du flyttar musen för att titta runt tills att bilden i spelet svarar. För det andra såg det inte alls vackert ut på min 1920 x 1200-skärm (16:10 bildförhållande). Grafiken verkade var rätt grumlig (såg inte ut att vara 1080p ens) och inställningarna att justera detta inne i spelet var högst begränsade. Dessutom gjorde kompressionen på bilden att det säg ännu sämre ut. Utöver detta verkade det inte gå att justera bilden för att passa en 16:10-skärm, något som ”vanliga” Destiny 2 klarar. Vill minnas att när jag testade Destiny 2 via GeForce Now så fanns det fler inställningsmöjligheter.

Håller däremot med om laddtiderna – de var riktigt imponerande, så tummen upp där!

Medlem

Med tvingad VP9 och 4k så ser Grid helt ok ut (på 1440p skärm) och 13 ms ping var väldigt spelbart.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Så man begränsar videokvaliteten på youtube pga Corona med Stadia går bra?

Hur vet du det?

Man har sänkt default från 4k till 1080p.
Men det är bara att gå in i inställningarna och ändra tillbaka till 4k om man har pro.

Medlem
Skrivet av mreka123:

Värt att notera; alla som signar upp nu kommer även kommer kunna claima ytterligare gratisspel med Stadia Pro, utöver de 9st man får idag, i början av maj och juni. Hittills har det varit ca 2 spel per månad man fått. Även om man inte är intresserad av de nuvarande spelen så kan det ju komma något intressant framöver.

Skrivet av Hullken:

Med tvingad VP9 och 4k så ser Grid helt ok ut (på 1440p skärm) och 13 ms ping var väldigt spelbart.

De spel som är gratis är väl typ indie inga AAA lir?

13 ms ping till google stadia-server? Var kollar man det?

Medlem
Skrivet av Millmount:

De spel som är gratis är väl typ indie inga AAA lir?

13 ms ping till google stadia-server? Var kollar man det?

Jag har inte så bra koll men några av spelen har väl varit relativt stora. För närvarande får man ju GRID t.ex. från i höstas och Serious Sam collection iaf.

Man kollar ping med Chrome-tillägget Stadia+.

Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har inte så bra koll men några av spelen har väl varit relativt stora. För närvarande får man ju GRID t.ex. från i höstas och Serious Sam collection iaf.

Man kollar ping med Chrome-tillägget Stadia+.

[s]
Lagt in det i chrome men ser ingen skillnad direkt mot innan hittar ingen knapp där man kan testa sin uppkoppling, kan du visa en print screen var man ska k

nu hittade jag, vad innebär att aktivera vp9?

Medlem
Skrivet av Millmount:

[s]
Lagt in det i chrome men ser ingen skillnad direkt mot innan hittar ingen knapp där man kan testa sin uppkoppling, kan du visa en print screen var man ska k

nu hittade jag, vad innebär att aktivera vp9?

Man tvingar Stadia att använda VP9 som codec för videoströmmen istället för H264. VP9-strömmen ska tydligen ha lite bättre kvalitet.

eld
Medlem
Skrivet av anon_646:

Detta tyckte jag var väldigt intressant med tanke på att det pratats en del om latency. En kontroll som styr både Stadia- och steam-versionen av Destiny 2:

https://twitter.com/ViPRTweekz/status/1248807893685731330

30 fps innebär 33ms per frame (vilket det ser ut som på högra skärmen)

60 fps innebär 16ms per frame.

Så med latensen över internet på det så hamnar det nog ungefär på liknande siffra som den andra skärmen.

Medlem

Nu släpptes precis lite nya rabatter för er som är intresserade. Både Borderlands 3 för 300 kr och Shadow or the Tomb Raider (senaste i serien) för 200 kr är helt okej deals och allmänt omtyckta spel om man inte redan har dom.

Medlem

Heelt sjukt att dealen fortfarande inte funkar för mig men för 99.999% resten av Sverige!

Medlem
Skrivet av Brazilsnake:

Heelt sjukt att dealen fortfarande inte funkar för mig men för 99.999% resten av Sverige!

Nu funkar det😅

Skriv svar