Spel att spela med min tjej

Medlem
Skrivet av Instant:

Kanske OT men hur kör du med 2 controller på steamlink? Har för mig att det bara finns 1 usbplats på den. Eller har jag missat något uppenbart?

Steamlink har 2-usb-portar så funkar fin fint. Kan faktiskt rekommendera det, funkar klockrent.

Medlem
Skrivet av 3ll0:

Steamlink har 2-usb-portar så funkar fin fint. Kan faktiskt rekommendera det, funkar klockrent.

Hittade tom 3 på min tack för infon, hade faktiskt inte en aning om det!

Ook
Bibliotekarie (UU)

@Tomten1337: Spelstudion Amanita design games kanske kan vara något? De har släppt en del sockersöta pusselspel (diabetesvarning) såsom Machinarium, Samorost, Botanicula och Chucel m.m. Provat annars point and click äventyrsspel från Lucasart?

Spelen är dock singelplayer, vet inte om det är krav på om ni båda ska spela samtidigt i co-op. Brothers: A Tale of Two Sons kan då vara ett tips. Annars kan ni kanske dela på kontrollen, en styr hur gubben går och den andra vilka handlingar som görs. Kanske risk att ni bara blir osams...

Medlem

Har haft mycket kul i Overcooked med sambon, men man behöver nog gå in med samma inställning. Vi är båda väldigt tävlingsinriktade och pushar därför varandra till att göra vårt bästa för att klara alla banor med 3 stjärnor. Om en person är väldigt mån om att få så hög poäng som möjligt och den andra mest vill ha kul kan det säkert bli lite friktion.

Worms är också ett givet spel, lättsamt och kul med lite tävling mot varandra.

Vi har även kört lite Civilization ihop, där vi helt enkelt turas om att vara den som styr och spelar en nation tillsammans med gemensamma beslut. Kan bli lite roliga diskussioner, och även om min sambo inte är någon stor gamer är det lätt att dra paralleller till strategi-brädspel.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

123
Skriv svar